FLO-akkoord en akties bij de brandweer & ambulance

Auteur Topic: FLO-akkoord en akties bij de brandweer & ambulance  (gelezen 88108 keer)

0 gebruikers (en 16 gasten bekijken dit topic.

Ed :)

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 124
  • Iedereen heeft recht op mijn mening :)
Reactie #80 Gepost op: 7 december 2005, 20:47:25
Je weet niet wat voor werk ik doe, maar weet wel dat jij meer werkt ??? ???

Je kan natuurlijk ook gewoon antwoord geven.


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #81 Gepost op: 7 december 2005, 20:48:19
de vrijwilligers blijven ongemoeid denk ik.......ben ook benieuwd hoe je een aantal dingen uit het akkoord moet lezen.....staat ook nog iets opgenomen dat er van de twintig bezwarende jaren afgeweken kan worden mits werkgever en werknemer akkoord zijn en medisch goedbevonden........let op dat de keuringseisen straks ineens dusdanig aangepast worden dat je na 20 jaar zware arbeid er niet meer door komt............ben ik benieuwd hoe ze dat met de vrijwilligers gaan doen dan
Nee,als ze alles toch op 1 lijn mikken zou het inhouden dat de vrijwilligers ook niet meer met de 55ste eruit kunnen ;)


Shave

  • Beroepsbrandweerman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,355
Reactie #82 Gepost op: 7 december 2005, 20:50:02
En die weer en wind geeft dan recht op de FLO ???

Muistroom je maakt het jezelf wel erg moeilijk door deze opmerkingen. Iedereen heeft het recht op een goede CAO en wat de één goed of slecht vind wil niet zeggen dat het in jou ogen goed of slecht is. Je hoeft het er niet mee eens te zijn maar wij strijden nu voor onze CAO en niet voor die van verpleeghuizen ook al hebben die het ook zwaar maar dan op een andere manier.


Shave

  • Beroepsbrandweerman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,355
Reactie #83 Gepost op: 7 december 2005, 20:51:04
Nee,als ze alles toch op 1 lijn mikken zou het inhouden dat de vrijwilligers ook niet meer met de 55ste eruit kunnen ;)
alleen dat zal niet gebeuren..................tellen de bezwarende jaren van een vrijwilliger die beroeps wordt ineens wel mee maar puur voor de vrijwilliger geldt er dus niets, schiet mij maar lek dan of doen we ander werk ineens?


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #84 Gepost op: 7 december 2005, 20:52:01
Als die 20 jaar ook voor vrijwilligers gaat gelden....... hoelang duurt de loopbaan/opleiding van de gemiddelde vrijwilliger (tot bevelvoerder)..... ??? ??? ??? ??? Ik denk dat ze dan wat extra geld mogen reserveren voor opleidingen en wervingsacties.... ;)


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #85 Gepost op: 7 december 2005, 20:53:57
alleen dat zal niet gebeuren..................tellen de bezwarende jaren van een vrijwilliger die beroeps wordt ineens wel mee maar puur voor de vrijwilliger geldt er dus niets, schiet mij maar lek dan of doen we ander werk ineens?
Nou,ik heb in de vlugheid gelezen dat dit voorstel is goed gekeurd door de vereniging van gemeentes.Dusssss,zou dat betekenen dat dit voor zowel de beroeps als de vrijwilligers moeten gelden.Dus de vrijwilligers ook maar de baricades op?


Shave

  • Beroepsbrandweerman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,355
Reactie #86 Gepost op: 7 december 2005, 20:54:23
Als die 20 jaar ook voor vrijwilligers gaat gelden....... hoelang duurt de loopbaan/opleiding van de gemiddelde vrijwilliger (tot bevelvoerder)..... ??? ??? ??? ??? Ik denk dat ze dan wat extra geld mogen reserveren voor opleidingen en wervingsacties.... ;)
ok dat palmpie maar geldt dat ook niet voor een beroeps...........reken eens uit hoeveel jaar je bezig bent om functioneel komen te zitten en dan nog eens OBM en BM opleidingen volgen......aanstelling in beide rangen duurt ook weer een paar jaar en tegen de tijd dat je eindelijk op je plek zit kun je vertrekken...........dan nog niet gesproken over persoonlijke loopbaanontwikkeling die je ondertussen ook weer moet volgen om na je 20 jaar als palingvisser aan de bak te kunnen :'(


Ed :)

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 124
  • Iedereen heeft recht op mijn mening :)
Reactie #87 Gepost op: 7 december 2005, 20:58:02
Overgangsrecht voor iedereen die op 31 december 2005 in dienst is

De kern:
„X 20 dienstjaren of meer: uittreden op 55 jarige leeftijd.
„X minder dan 20 dienstjaren: uitgangspunt is het vinden van een andere baan. Maar als dat niet lukt: uittreden tussen 55 en 59 jaar (hoe meer dienstjaren hoe eerder).
„X Dienstjaren: ook de jaren op de particuliere ambulance en als vrijwillige brandweer in de uitruk tellen mee.
„X Leeftijd doet er niet toe.

Dus........ ik ben er bang voor...... Misschien moeten de vrijwilligers ook maar eens na gaan denken wat dit voor hun inhoud.


Shave

  • Beroepsbrandweerman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,355
Reactie #88 Gepost op: 7 december 2005, 21:00:29
zou je wel eens gelijk in kunnen hebben ed, vond het al zo vreemd dat de jaren van een collega van mij die voor hij beroeps werd ook meetellen als bezwarende jaren namelijk.


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #89 Gepost op: 7 december 2005, 21:01:02
Nou,ik heb in de vlugheid gelezen dat dit voorstel is goed gekeurd door de vereniging van gemeentes.Dusssss,zou dat betekenen dat dit voor zowel de beroeps als de vrijwilligers moeten gelden.Dus de vrijwilligers ook maar de baricades op?

Als de vrijwilligers meedoen en er zijn 180.000 ambtenaren is de brandweer toch zo'n 15%. Volgens mij kan je dan een aardige vuist maken bij het stemmen voor/tegen bij de ledenraadplegingen van de bonden.....  ;)

Uit http://www.cbs.nl/NR/rdonlyres/9FC8FA65-22F2-44B4-8F06-F176699967E9/0/2005w35pub.pdf
Bij de gemeentelijke brandweerkorpsen zijn bijna 27 duizend brandweerlieden,
beroeps (18%) en vrijwillig (82%) in operationele dienst. Daarnaast zijn bijna 2 700
personen in niet operationele dienst.