FLO-akkoord en akties bij de brandweer & ambulance

Auteur Topic: FLO-akkoord en akties bij de brandweer & ambulance  (gelezen 88106 keer)

0 gebruikers (en 14 gasten bekijken dit topic.

Mark644

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 787
  • Geïnteresseerde buitenstaander
Reactie #10 Gepost op: 5 november 2005, 19:41:03
typisch politiek weer om direct met sancties te gaan dreigen

de stakende brandweermensen doen het heus niet om de leidinggeven even te pesten ofzo

 ::)


Martijn Slotboom

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,279
  • Laten we het gezellig houden op het forum
Reactie #11 Gepost op: 5 november 2005, 19:47:41
Hoorde daar straks op de radio datze allemaal medisch zijn onderzocht of ze echt ziek waren , zo niet moeten ze de helft van hun slarais inleveren


Mark644

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 787
  • Geïnteresseerde buitenstaander
Reactie #12 Gepost op: 5 november 2005, 19:52:12
>:(

Kunnen ze niet eerst even in gesprek gaan met de betreffende brandweerlieden, die zullen toch heus wel iets over de reden van hun ziekmelden te zeggen hebben.

Ik dacht dat de rechtvaardige mens altijd eerst vraagt en dan pas slaat ;-o


Martijn Slotboom

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,279
  • Laten we het gezellig houden op het forum
Reactie #13 Gepost op: 5 november 2005, 19:56:12
ik weet er verder niks van !! ik hoorde het in de auto !


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #14 Gepost op: 6 november 2005, 01:31:34
>:(

Kunnen ze niet eerst even in gesprek gaan met de betreffende brandweerlieden, die zullen toch heus wel iets over de reden van hun ziekmelden te zeggen hebben.

Ik dacht dat de rechtvaardige mens altijd eerst vraagt en dan pas slaat ;-o
Waarom in gesprek,ze hebben zich ook van het ene op het andere moment massaal ziek gemeld.Ze strijden voor een goede zaak,maar ik vrees dat ze zich met deze actie zich nu volledig buiten spel hebben gezet vooral omdat de acties niet werden gesteunt door de bonden


Shave

  • Beroepsbrandweerman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,355
Reactie #15 Gepost op: 6 november 2005, 01:39:14
dat er actie gevoerd wordt is een goede zaak, alleen ik ben ook bang dat er weinig begrip ontstaat op deze manier.

Ik ben benieuwd of er nu landelijk een vervolg gegeven gaat worden............ ???


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #16 Gepost op: 6 november 2005, 10:57:04
http://planet.nl/planet/show/id=62967/contentid=652617/sc=7a8b35

Amsterdamse brandweer maandagochtend afgelost
Gepubliceerd op zondag 06 november 2005
AMSTERDAM (ANP) - De Amsterdamse brandweerlieden die door een wilde staking van hun collega's al ruim 48 uur achter elkaar dienst doen, worden pas maandagochtend afgelost. Dat heeft een woordvoerder van de brandweer zondag gezegd.

Volgens de woordvoerder is het in uitzonderlijke situaties toegestaan om zo lang te werken. De brandweermannen en -vrouwen zouden zaterdagochtend na een dienst van 24 uur worden afgelost, maar de nieuwe ploeg meldde zich massaal ziek. De vakbonden ondersteunen deze actie niet. Omdat de ongeveer 125 stakers geen woordvoerder hebben, is niet helemaal duidelijk waarom ze werk weigeren. Maar volgens de brandweerwoordvoerder heeft het waarschijnlijk te maken met de geplande afschaffing van het functioneel leeftijdsontslag (FLO).

Alle stakers hebben zaterdag een medische keuring moeten ondergaan en als blijkt dat ze niet echt ziek zijn, worden ze gekort op hun salaris. Volgens de woordvoerder bleek bij de keuring dat een meerderheid van de stakers niet ziek is. De burgemeester onderzoekt nog of nadere juridische maatregelen mogelijk zijn. In ieder geval krijgen alle deelnemende brandweerlieden een brief thuis waarin staat dat dit soort wilde stakingen absoluut niet zijn gewenst.

Onacceptabel

Burgemeester Cohen van Amsterdam noemde de wilde staking ,,onacceptabel''. Hij zei zich erover te verbazen dat de brandweerlieden van dit korps zich op deze manier ontzien aan hun verantwoordelijkheid en daarmee de brandveiligheid in gevaar brengen. ,,Zo ken ik het korps niet.''

De afschaffing van het FLO is al tijden een heikel punt binnen de brandweer. Volgens Cohen zijn op dit moment echter onderhandelingen gaande tussen werkgever en werknemers, die vermoedelijk nog tot 1 december duren. ,,Die besprekingen zijn nog niet vastgelopen. Na die tijd moeten we pas verder kijken.''


Arie

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,818
    • Regio15
Reactie #17 Gepost op: 6 november 2005, 11:01:33
typisch politiek weer om direct met sancties te gaan dreigen

de stakende brandweermensen doen het heus niet om de leidinggeven even te pesten ofzo

 ::)

Nee, maar de onderhandelingen liepen nog en de bond steunt de acties niet, dus kennelijk komen ze uit de lucht vallen. Niet zo gek dat de gemeente dan op tilt slaat.
Redactielid bij http://www.regio15.nl, de website voor het laatste hulpverleningsnieuws uit regio 15 (Haaglanden)


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #18 Gepost op: 6 november 2005, 11:40:24
http://www.prikpagina.nl/read.php?f=10&i=45121&t=45121

En verbaas je over het hoge niveau aldaar  :-X :-X


Melle

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 357
    • brandweer Amersfoort
Reactie #19 Gepost op: 6 november 2005, 12:33:53
daar noem je nou een heel mooi voorbeeld zoals het hier niet zou moeten gaan Peter ;D