FLO-akkoord en akties bij de brandweer & ambulance

Auteur Topic: FLO-akkoord en akties bij de brandweer & ambulance  (gelezen 88135 keer)

0 gebruikers (en 13 gasten bekijken dit topic.

ambulance 16103

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 188
Reactie #540 Gepost op: 10 februari 2010, 17:12:08
Ik heb net contact gehad met een vriend die werkzaam is bij de brandweer Den Haag,het korps Haaglanden heeft niet meegedaan aan de actie!
Men was verrast bij de aankomt bij het gebouw van de VNG dat daar allerlei brandweerlui stonden te demonsteren! Men had een OMS-melding gehad
van het pand,terplaatse bleek de melder tezijn aangesproken door de rookbommen van de collega's die men in het gebouw heeft gegooit!!! Op RTV-west
wordt dit bevestigd in een personelijk gesprek met de brandweercommandant!


jeroen76

  • Bedrijfshulpverlener
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 444
Reactie #541 Gepost op: 10 februari 2010, 17:23:25
Erg opvallend dat de politie Haaglanden niet ingreep tijdens deze actie's van de brandweer! Dat deed men wel tijdens onze actie (AMBULANCEDIENSTEN),wel!
Wij stonden toen met een kleine 150 man en en 10 ambulances op het Lange Voorhout!De burgermeester heeft toen ook een noodverordering uitdoen gaan,
we moesten daar weg anders zou men de auto's (in ditgeval de ambulances) in beslag nemen! De actie-voorzitter heeft toen ook een pv aan ze broek gehad!
Men had toen al een ME busje klaar staan op de hoek,men is kenbaar een stuk banger voor een brandweerman dan voor een ambulanceverpleegkundige!

 >:(

Best kans dat dit nog wel een staartje krijgt aangezien er kennelijk aangifte gedaan is.
Ik moet zeggen dat dit bepaald niet mijn goedkeuring kan wegdragen. Ik snap de eisen van de actievoerders wel maar er is hier misbruik gemaakt van speciale bevoegdheden die ze als brandweermedewerkers hebben. Stel je voor dat de politie gaat actievoeren en het ministerie van binnenlandse zaken binnendringen om alle ambtenaren te arresteren!

De mensen van het VNG geloven nu de komende tijd niemand meer die hun komt vertellen dat ze het pand uit moeten vanwege brandalarm!  >:( >:(


Richard BRW

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 89
Reactie #542 Gepost op: 10 februari 2010, 17:26:32
Best kans dat dit nog wel een staartje krijgt aangezien er kennelijk aangifte gedaan is.
Ik moet zeggen dat dit bepaald niet mijn goedkeuring kan wegdragen. Ik snap de eisen van de actievoerders wel maar er is hier misbruik gemaakt van speciale bevoegdheden die ze als brandweermedewerkers hebben. Stel je voor dat de politie gaat actievoeren en het ministerie van binnenlandse zaken binnendringen om alle ambtenaren te arresteren!

De mensen van het VNG geloven nu de komende tijd niemand meer die hun komt vertellen dat ze het pand uit moeten vanwege brandalarm!  >:( >:(


wat jij doet is het weer in het onredelijke trekken.

Ben het zeker niet met jou eens.


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #543 Gepost op: 10 februari 2010, 17:36:10
Erg opvallend dat de politie Haaglanden niet ingreep tijdens deze actie's van de brandweer! Dat deed men wel tijdens onze actie (AMBULANCEDIENSTEN),wel!
Wij stonden toen met een kleine 150 man en en 10 ambulances op het Lange Voorhout!De burgermeester heeft toen ook een noodverordering uitdoen gaan,
we moesten daar weg anders zou men de auto's (in ditgeval de ambulances) in beslag nemen! De actie-voorzitter heeft toen ook een pv aan ze broek gehad!
Men had toen al een ME busje klaar staan op de hoek,men is kenbaar een stuk banger voor een brandweerman dan voor een ambulanceverpleegkundige!

 >:(

De politie werkt - zoals je weet - ondergeschikt aan het bevoegd gezag. In het geval van de demonstraties van de ambulancediensten had de burgemeesters zoals jij aangeeft een noodverordening doen uitgaan. De politie moet dit dan handhaven, zo simpel is het.

In geval van deze demonstratie was er kennelijk geen noodverordening en vond de politie het niet nodig om op te treden op basis van artikel 2 PW daadwerkelijk handhaven van de openbare orde).

Dat heeft dus helemaal niets met angst of meer sympathie tov bepaalde beroepsgroepen te maken.
In zie dan ook niet echt het nut in van deze reactie ???
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


skydevil

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 82
  • judge not before you judge yourself !!!
Reactie #544 Gepost op: 10 februari 2010, 21:28:35
Waarschijnlijk hadden ze helemaal geen tijd om een noodverordening uit te laten gaan, alles ging zo snel, en een beetje praten met agenten ter plaatse doet wonderen, sommige waren heel erg nerveus geworden.
En deze actie is nog maar het begin, ik denk dat we nog wat verder gaan, en hoezo misbruik van bevoegdheden gewoon boze mensen die naar binnen lopen met ze allen en niemand houdt je tegen. Het zijn gewoon hele nare mensen die daar bij het VNG werken.

het wordt tijd dat ze eens stoppen met de brandweer te pesten dat hebben ze al genoeg gedaan, en ons gewoon met een normaal loon met FLO/pensioen laten gaan, is dat de dank na een heel leven lang je inzetten voor de gemeenschap, nog even en niemand kan het meer wat schelen wat we doen met acties, dat heet vechten voor je gezin en dan ga je ver hoor.

En dan denk ik dat een aantal mensen niet eens weet wat voor financiële gevolgen alle veranderingen in de CAO hebben voor een beroepsbrandweerman met de nieuwe NAR regeling (was FLO) en in de overgangsregeling.
En zelf krijgen alle burgemeesters en wethouders elk jaar gewoon 3% erbij, en ons willen ze 0,0 % geven.


Arie

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,818
    • Regio15
Reactie #545 Gepost op: 10 februari 2010, 22:24:27
Even voor mijn beeldvorming: welk besluit is er nu gevallen waardoor mensen actie zijn gaan voeren?
Redactielid bij http://www.regio15.nl, de website voor het laatste hulpverleningsnieuws uit regio 15 (Haaglanden)


Sam Hendrix

  • Gast
Reactie #546 Gepost op: 11 februari 2010, 17:10:21
De jongens van Osdorp hebben dit op hun site gezet:

Dat arme VNG is geschrokken. Ja dat ga je krijgen als je jarenlang het brandweerpersoneel naait. Dan wordt je op gegeven moment geconfronteerd met je eigen gedrag. En dan is het huilen geblazen.
Natuurlijk is het lekker veilig als je op het kantoor van het VNG plannen zit te maken om het brandweerpersoneel volledig uit te kleden met hun pensioen en dan lekker om 17.00 (of eerder) naar huis gaat.
Nu worden ze geconfronteerd met de mensen die ze naaien en dan is het opeens niet meer zo veilig achter dat bureau. We gaan zien wat er nog meer gaat gebeuren. Wellicht dat Amsterdam ook wakker wordt.


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #547 Gepost op: 11 februari 2010, 21:28:02
De jongens van Osdorp hebben dit op hun site gezet:

Dat zal dan vast geen officiele site zijn, gezien het taalgebruik ;D
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


Sam Hendrix

  • Gast
Reactie #548 Gepost op: 12 februari 2010, 12:06:20
Dat zal dan vast geen officiele site zijn, gezien het taalgebruik ;D

Is inderdaad een weblog van de jongens zelf. En ja, het is brandweertaal, je begrijpt wat ik bedoel.  ;)

Volgens mij is de boodschap daarentegen zéér duidelijk!  ::)


skydevil

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 82
  • judge not before you judge yourself !!!
Reactie #549 Gepost op: 12 februari 2010, 12:34:22
Even voor mijn beeldvorming: welk besluit is er nu gevallen waardoor mensen actie zijn gaan voeren?

nu zijn er weer CAO onderhandelingen dus tijd voor acties, de acties zijn tegen de pensioenleeftijd en de CAO.

we worden op 0% verhoging gezet vanwege bezuinigingen, terwijl burgemeesters en wethouders wel 3% per jaar erbij krijgen omdat zij rijksambtenaren zijn, en er geld zat is bij de gemeentes want dat is door de bonden uitgezocht.

En daar bij tegen de verhoging van de pensioenleeftijd waarbij bij de brandweer geen rekening wordt gehouden met eenieder in de FLO of NARregeling of overgangsregeling, die 2 jaar verlenging wil het VNG niet betalen, we moeten al langer doorwerken als 55, de ene 56 de ander 57 en weer anderen 58, Wat moeten wij dan, we MOETEN stoppen met werken, wie betaald ons dan inkomen.

En dan heb ik het nog niet eens over de jaren van 59 t/m 62 waarin wij verplicht levensloopgeld voor moeten bewaren anders hebben we die 3 jaar ook geen geld, die levensloop wordt wel door de baas vol gestort maar heel nederland kan kiezen tussen een spaarloon of levensloop. ik had bijv. spaarloon en dat moest ik stopzetten vanwege die verplichte levensloop.

Elke keer als er CAO onderhandelingen zijn verliest de beroepsbrandweer weer meer geld, en breekt het VNG zijn beloftes, dat moet een keer stoppen, het houdt toch echt een keer op.