Bon schrijven vrije tijd

Auteur Topic: Bon schrijven vrije tijd  (gelezen 20326 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

guest16442

  • Gast
Gepost op: 3 april 2018, 18:42:06
Ik was eigenlijk benieuwd hoe blauwe collega's omgaan met het constateren van feiten wanneer zij niet in diensttijd zijn, oftewel vrije/eigen tijd. Vanzelfsprekend, vind ik, van feiten waar je zelf niet bij betrokken was. Schrijven jullie überhaupt weleens in je vrije tijd? Is dat dan alleen voor bepaalde feiten, of?




Daniel!

  • i.o.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 965
Reactie #1 Gepost op: 3 april 2018, 19:52:51
Persoonlijk schrijf ik vrijwel nooit in vrije tijd, tenzij iets écht niet door de beugel kan (meerdere overtredingen) en het veel gevaar opleverde. ;)


black_ice_360

  • Hoofdagent, Den Haag
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 246
Reactie #2 Gepost op: 3 april 2018, 22:46:55
Zelfde als Daniel. Het moet echt een bepaalde mate van gevaar opleveren. Zo heb ik er weleens 1 op kenteken geschreven omdat iemand 6 auto's en een vrachtwagen inhaalde over een doorgetrokken streep, terwijl er veel verkeer aan de andere kant aankwam. Dit was op de terugweg vanuit een nachtdienst. Het ging toen maar net goed. Waar veel mensen er dan graag iets aan zouden willen doen, ben ik in de positie om dat te doen en dat doe ik dan dus ook.


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,085
Reactie #3 Gepost op: 4 april 2018, 16:52:59
Ik doe het wel eens, maar dan gaat het ook om iets wat heel asociaal of heel gevaarlijk is. Bijvoorbeeld van de week nog eentje die vanuit de doorgaande rijbaan vol over de vluchtstrook de paralelbaan opduikt en daar tussen het rijdende verkeer gaat stilstaan om de afslag te pakken waar op dat moment file stond. Hierdoor stond hij dus stil op een baan die nog wel 70 reed en moest een vrachtwagen behoorlijk remmen.

Ik schrijf dan wel op kenteken. Ik ga niet staandehouden.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


guest16442

  • Gast
Reactie #4 Gepost op: 4 april 2018, 17:27:48
Fijn om te lezen. Persoonlijk schrijf ik dus ook weleens in mijn eigen tijd en inderdaad ook alleen op kenteken. Ik schrijf dan over het algemeen ook voor asociaal gedrag (waarbij ik de gedachte heb dat de betrokkene denkt ermee weg te kunnen komen, omdat er geen Politie te zien valt - dan hoop ik dat wanneer de bekeuring op de mat valt deze persoon de volgende keer wel twee keer nadenkt) en gevaarlijk rijgedrag (door rood rijden [en dan niet bij oranje/rood, maar dik door rood] of rechts inhalen).


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #5 Gepost op: 28 april 2018, 11:25:08
Het is met de MEOS erg makkelijk om ook buiten diensttijd te schrijven, maar ik probeer het zo min mogelijk te doen. Alleen zéér asociaal of gevaarlijk weggedrag en altijd op kenteken.

Staandehouden doe ik in principe helemaal niet omdat je niet weet wie je voor je hebt. Overigens recent wel gedaan bij een situatie waarin ik zelf betrokken was; 2 rijbanen werden samengevoegd en meneer vond 300 meter voor het ritsen dat niemand hem meer mocht inhalen. Ging eigen rechter spelen en in het midden van de rijbanen rijden, waarbij hij mij meerdere malen dusdanig afsneed dat er bijna een aanrijding ontstond. Daar heb ik wel even een goed gesprek mee gehad.
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


Rojasi

  • Operationeel Specialist A
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 226
Reactie #6 Gepost op: 28 april 2018, 12:31:28
Ik schrijf alleen de echte 'hufters' voor excessen in eigen tijd. Dat gebeurt elke maand wel eens. Met MEOS kan ik dit later makkelijk en snel doen, dus geen moeite. Waar ze dachten met dit gedrag weg te komen omdat er toch geen politie was, worden ze toch bestraft. Hopende dat het toch iets helpt in de verbetering van hun rijgedrag.
Politiekunde, integrale veiligheidskunde, manschap A (niet meer actief)


DaMook

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 822
  • BHV'er
Reactie #7 Gepost op: 29 april 2018, 07:34:12
Het is met de MEOS erg makkelijk om ook buiten diensttijd te schrijven, maar ik probeer het zo min mogelijk te doen. Alleen zéér asociaal of gevaarlijk weggedrag en altijd op kenteken.

Staandehouden doe ik in principe helemaal niet omdat je niet weet wie je voor je hebt. Overigens recent wel gedaan bij een situatie waarin ik zelf betrokken was; 2 rijbanen werden samengevoegd en meneer vond 300 meter voor het ritsen dat niemand hem meer mocht inhalen. Ging eigen rechter spelen en in het midden van de rijbanen rijden, waarbij hij mij meerdere malen dusdanig afsneed dat er bijna een aanrijding ontstond. Daar heb ik wel even een goed gesprek mee gehad.

Hoe zet je zo iemand dan stil, je hebt geen stop bord neem ik aan? Of ga je bij het eerst volgende stoplicht langs hem staan en legitimeer je je dan en zeg je dat ie moet volgen/stoppen?
Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS) I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #8 Gepost op: 29 april 2018, 12:09:11
Ja uiteindelijk kwam ik achter meneer terecht in de 'file' waarop ik ben uitgestapt en me idd heb gelegitimeerd. Maar dit is wel heel uitzonderlijk.
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


DaMook

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 822
  • BHV'er
Reactie #9 Gepost op: 29 april 2018, 19:44:16
Ja uiteindelijk kwam ik achter meneer terecht in de 'file' waarop ik ben uitgestapt en me idd heb gelegitimeerd. Maar dit is wel heel uitzonderlijk.

Ok. Netjes gedaan, maar dat je dit erg uitzonderlijk doet snap ik wel. Al zou ik het soms ook wel willen doen ;) .
Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS) I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)