Grote brand Amsterdam

Auteur Topic: Grote brand Amsterdam  (gelezen 7425 keer)

0 gebruikers (en 5 gasten bekijken dit topic.

Rémon Duivestein

  • Gast
Reactie #50 Gepost op: 6 november 2005, 18:15:42
Volgens mij heeft de gemiddelde TS ook 1500 liter water aanboord??

Een tankautospuit heeft inderdaad 1500 liter.
of het kan verschillen afhankelijk van het type:
800 tot 2500 liter.
De autospuit heeft hier volgens mij het zelfde maar dat weet ik niet.


m.j.oosthoek

  • Gast
Reactie #51 Gepost op: 6 november 2005, 18:59:57
Nou kan onze amsterdamkenner het misschien beter uitleggen want ik snap dit niet meer,naar mijn menig of ik heb vorige maand toen ik op pier afrika was niet goed opgelet is het
wat heel nederland een tankautospuit noemt noemen ze in amsterdam een autospuit
maar ik heb daar toch echt nieuwe autospuiten(tankautospuit) zien staan van Gemco die in de voorkast redgereedschap holmatro had staan zelfs dubbel dat vond ik erg raar maar het antwoord wat ik kreeg was ja tijdens een incident wordt nogal eens wat gestolen dus kunnen we altijd verder als alles dubbel erop zit

en Remon,
eentankautospuit of misschien wel autospuit genoemd heeft meestal 1500l/tot 2000l watertank aan boord
rotterdam heeft 1250 liter watertank en een 150 liter schuimtank aan boord zo is jou vraag ook gelijk beantwoord
jammer dat er geen foto's zijn van de brand met de wagens
groeten,
rinus


Jeroen!

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,547
Reactie #52 Gepost op: 6 november 2005, 19:05:01
Ja, inderdaad. Zowiezo achteraf gezien sterk dat de VC-1 reed. En Robin, VC-1 is die oude touringcarbus ;)

Jep, VC-1 is ook VC-"Groot" ;)


Robin Hundman

  • Gast
Reactie #53 Gepost op: 6 november 2005, 19:05:58
Nou kan onze amsterdamkenner het misschien beter uitleggen want ik snap dit niet meer,naar mijn menig of ik heb vorige maand toen ik op pier afrika was niet goed opgelet is het
wat heel nederland een tankautospuit noemt noemen ze in amsterdam een autospuit
maar ik heb daar toch echt nieuwe autospuiten(tankautospuit) zien staan van Gemco die in de voorkast redgereedschap holmatro had staan zelfs dubbel dat vond ik erg raar maar het antwoord wat ik kreeg was ja tijdens een incident wordt nogal eens wat gestolen dus kunnen we altijd verder als alles dubbel erop zit

en Remon,
eentankautospuit of misschien wel autospuit genoemd heeft meestal 1500l/tot 2000l watertank aan boord
rotterdam heeft 1250 liter watertank en een 150 liter schuimtank aan boord zo is jou vraag ook gelijk beantwoord
jammer dat er geen foto's zijn van de brand met de wagens
groeten,
rinus


Het woord autospuit wordt ook al heel lang gebruikt in Amsterdam, en zover ik heb begrepen van een brandweerman zit er maar maximaal 1500liter in deze auto's, dus vandaar ook dat ze het autospuit hebben genoemd..


m.j.oosthoek

  • Gast
Reactie #54 Gepost op: 6 november 2005, 19:14:50
Het woord autospuit wordt ook al heel lang gebruikt in Amsterdam, en zover ik heb begrepen van een brandweerman zit er maar maximaal 1500liter in deze auto's, dus vandaar ook dat ze het autospuit hebben genoemd..

Ja een gekke redenering want een tankautospuit kan een watertank van 1000l tot 2000 l hebben, zo heeft de tankautospuit nieuw model van amersfoort een tankinhoud van 2000 liter water de nieuwe tankautospuiten van rotterdam wordt 1500l maar blijft gewoon TS heten
zo zie je het is nergens hetzelfde
groeten,
rinus


Bart S

  • Gast
Reactie #55 Gepost op: 6 november 2005, 19:17:59
Het woord autospuit wordt ook al heel lang gebruikt in Amsterdam, en zover ik heb begrepen van een brandweerman zit er maar maximaal 1500liter in deze auto's, dus vandaar ook dat ze het autospuit hebben genoemd..

Conclusie: er zijn drie voertuigen geweest die in Amsterdam "autospuit" worden genoemd en in de rest van Nederland "tankautospuit". Pfffffff :-X


Robin Hundman

  • Gast
Reactie #56 Gepost op: 6 november 2005, 19:32:39
Conclusie: er zijn drie voertuigen geweest die in Amsterdam "autospuit" worden genoemd en in de rest van Nederland "tankautospuit". Pfffffff :-X

Wat wil je hier mee zeggen? Het woord Autospuit is al heel, heel lang in gebruik in het Amsterdamse korps.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #57 Gepost op: 6 november 2005, 19:34:13
ik dacht altijd dat autospuit gewoon een pomp was zonder tank maar goed ...
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #58 Gepost op: 6 november 2005, 19:39:56
ik dacht altijd dat autospuit gewoon een pomp was zonder tank maar goed ...
neeuu,een autospuit heeft een kleinere tankinhoud ik meen tot 1000ltr


Rémon Duivestein

  • Gast
Reactie #59 Gepost op: 6 november 2005, 20:02:12

en Remon,
eentankautospuit of misschien wel autospuit genoemd heeft meestal 1500l/tot 2000l watertank aan boord
rotterdam heeft 1250 liter watertank en een 150 liter schuimtank aan boord zo is jou vraag ook gelijk beantwoord
jammer dat er geen foto's zijn van de brand met de wagens
groeten,
rinus


Dacht dat de tassen hier altijd 1500 literbij hun hadden of is dat veranderd sinds de nieuwe generatie MAN er is?

en hoeveel water heeft de AS hier bij zich?