opleidingsModule centralist

Auteur Topic: opleidingsModule centralist  (gelezen 1738 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Pl@nner (voorheen sigmaatje)

  • Plannen is een ambacht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,314
  • Take a step toward emergency preparedness
Gepost op: 18 oktober 2005, 13:06:09
Kan iemand mij vertellen wat ongeveer (misschien wel precies) wat de inhoud is van de opleidings module centralist (112) Meldkamer.
Dit is bijv. een vereiste om te hebben of te halen als je centralist wilt worden.


Arjan


Arjan * Planner professionele Verkeersregelaars. * Instructeur EFR Emergency First Response *Hulpverlener, AED-er,    en chauffeur op de PAM bij het R


SARwacht

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 209
  • Hulpverlening is MIJN ding!
    • Ouddorpse Reddingsbrigade
Reactie #1 Gepost op: 18 oktober 2005, 18:21:46
Volgens mij is die er niet meer of zijn ze bezig met een nieuwe... Het meeste wat ze vragen is minimaal Hoofd Brandwacht of onderbrandmeester niveau.

http://www.nbbe.nl/afgenomen_examens
Hier staan de afgenomen examens.

Voorheen was dat module 205, Centralist , maar bij de meeste meldkamers krijg je een interne begeleiding cq opleiding bij mijn weten.

Module 205 was een keuze module tijdens de opleiding brandwacht 1e klas

gr,

Paul
Centralist Politie Meldkamer eenheid Rotterdam Verbindings-coördinator Ouddorpse Reddingsbrigade. Strandwacht ORB Ouddorp


Pl@nner (voorheen sigmaatje)

  • Plannen is een ambacht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,314
  • Take a step toward emergency preparedness
Reactie #2 Gepost op: 19 oktober 2005, 12:54:09
Wat ik bedoel staat op de volgende pagina vermeld bij de vacature. http://www.rijv.nl/brijv/downloads/vacature.pdf

Ik wil hierop reageren. vandaar mijn vraag

Arjan
Arjan * Planner professionele Verkeersregelaars. * Instructeur EFR Emergency First Response *Hulpverlener, AED-er,    en chauffeur op de PAM bij het R


SARwacht

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 209
  • Hulpverlening is MIJN ding!
    • Ouddorpse Reddingsbrigade
Reactie #3 Gepost op: 19 oktober 2005, 13:02:56
Ahh ok, ze stellen niet echt "hoge"eisen zoals bij andere meldkamers zo te zien. Of er moet een addertje onder het gras zitten.

Gelijk solliciteren zou ik zeggen. Die opleiding komt dan wel.

gr,

Paul
Centralist Politie Meldkamer eenheid Rotterdam Verbindings-coördinator Ouddorpse Reddingsbrigade. Strandwacht ORB Ouddorp


Du Booton

  • Gast
Reactie #4 Gepost op: 19 oktober 2005, 18:19:27
Ik denk dat de opleidingseisen niet zo erg belangrijk zijn.
Een onderdeel waar ze echt veel waarde aan hechten is het psychologisch onderzoek, daar zien ze of je echt geschikt bent ja of de nee.
Heb je dat achter de rug dan moet je nog de opleidingen volgen en ook daar kan je alsnog afhaken.

Kortom succes.

Groet.


Smitfire

  • Gast
Reactie #5 Gepost op: 5 november 2005, 16:34:39
;) ;) (Du Booton) Jij moet ook weten dat een psycholgische test ook niet alles zegt.................... :-\ :'( :-[ >:(


Du Booton

  • Gast
Reactie #6 Gepost op: 5 november 2005, 19:37:56
Ik begrijp wat u bedoelt  ;D ouwe bezemsteel.

Groet.