Schiphol

Auteur Topic: Schiphol  (gelezen 3401 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

EHBjOOST

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 387
  • Dit forum is het helemaal !
Reactie #10 Gepost op: 8 november 2005, 02:08:04
Groningen is wat aan de verre kant ja. Wellicht met wat condities dat je wat op VHF kan pakken.
Maar Joost, Valkenburg - Schiphol is ook wel een kippen stukkie op de mobilofoon hoor  ;D 

Als ik hier de A7 oprijd dan heb beide frequenties al op de mobilofoon in de auto. Alleen beetje jammer dat ik OPS-1 en OPS-2 niet zo goed pak als het Baankanaal.

OPS1 en OPS 2 zitten volgens mij simplex zonder een repeater rechtstreeks naar elkaar.

Het baankanaal is normaal gekoppeld met sleepkanaal en loopt via een relais(repeater)
EHV, Rode kruis zandvoort, ex BHV ploegleider, Radio zendamateur. en zelfs nog tijd om te werken


Nozzle

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 234
Reactie #11 Gepost op: 8 november 2005, 10:00:15
OPS1 en OPS 2 zitten volgens mij simplex zonder een repeater rechtstreeks naar elkaar.

Het baankanaal is normaal gekoppeld met sleepkanaal en loopt via een relais(repeater)

OPS-1 en OPS-2 staan, net zoals het Baankanaal, geschakeld via een relais. Onderband OPS-1 is 455.7700 en onderband OPS-2 is 456.4700. De sleep frequentie is simplex.
Voor het baankanaal, OPS-1 en OPS-2 wordt gebruikt gemaakt van de TAIT 2020 mobilofoon geleverd door KPN, met maar liefst 1200 kanalen  :-\


EHBjOOST

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 387
  • Dit forum is het helemaal !
Reactie #12 Gepost op: 8 november 2005, 15:17:29
OPS-1 en OPS-2 staan, net zoals het Baankanaal, geschakeld via een relais. Onderband OPS-1 is 455.7700 en onderband OPS-2 is 456.4700. De sleep frequentie is simplex.
Voor het baankanaal, OPS-1 en OPS-2 wordt gebruikt gemaakt van de TAIT 2020 mobilofoon geleverd door KPN, met maar liefst 1200 kanalen  :-\

De taits2020 die bij mij in de autos van de werkgever in auto's zitten zitten maar 5 kanalen ingeprogrammeerd. Ik zit zelf nooit op OPS 1 en OPS2.
EHV, Rode kruis zandvoort, ex BHV ploegleider, Radio zendamateur. en zelfs nog tijd om te werken


Nozzle

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 234
Reactie #13 Gepost op: 8 november 2005, 15:39:32
De taits2020 die bij mij in de autos van de werkgever in auto's zitten zitten maar 5 kanalen ingeprogrammeerd. Ik zit zelf nooit op OPS 1 en OPS2.
Mogelijkheden zat dus. Weet je welke kanalen er allemaal inzitten??? Baankanaal, OPS-1, OPS-2, LVNL kanaal, en...  Mag ook via PB hoor....