Schiphol

Auteur Topic: Schiphol  (gelezen 3406 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

PAULL

  • Gast
Gepost op: 6 november 2005, 11:10:12
??? Kan iemand mij helpen met de capcodes van Schiphol




Patrick

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 132
  • Dit forum is het helemaal !
Reactie #1 Gepost op: 6 november 2005, 12:58:39
Die zijn er niet. De brandweer Schiphol wordt gealarmeerd via het regiecentrum (de alarmcentrale Schiphol)


PAULL

  • Gast
Reactie #2 Gepost op: 6 november 2005, 13:06:06
bedankt.   ;)


Martijn Slotboom

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,279
  • Laten we het gezellig houden op het forum
Reactie #3 Gepost op: 6 november 2005, 13:07:46
Zoals ik ook op het scannerforum heb gezegd , wat je kan doen is de code van de lichtkrant van hoofddorp erin zetten , die gaan vaak voor OMS'jes naar schiphol

0101619 Lichtkrant Hoofddorp
0101608 Hoogwerker (651) hoofddorp


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #4 Gepost op: 6 november 2005, 16:44:17
haha bedenk je goed voordat je die er in zet, hij gaat echt minimaal 4 keer per dag en tot nu mijn maximum is 9 keer
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


brw_sluis

  • Gast
Reactie #5 Gepost op: 6 november 2005, 16:46:23
Dat is hetzelfde bij Bedrijfsbrandweer DOW, die hebben hun eigen AC (noodcentrum)


EHBjOOST

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 387
  • Dit forum is het helemaal !
Reactie #6 Gepost op: 6 november 2005, 23:17:11
Luisteren op het baankanaal van schiphol. Daar hoor je ze ook wel eens. Frequentie weet ik niet zo uit me hoofd.

Maar als de brandweer er uitgaat hoor je het daar wel.

IK ben alleen bang dat als ik kijk naar je woonplaats dat niet zo op de scanner te ontvangen is  :-[
EHV, Rode kruis zandvoort, ex BHV ploegleider, Radio zendamateur. en zelfs nog tijd om te werken


Nozzle

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 234
Reactie #7 Gepost op: 7 november 2005, 12:57:04
Luisteren op het baankanaal van schiphol. Daar hoor je ze ook wel eens. Frequentie weet ik niet zo uit me hoofd.

Maar als de brandweer er uitgaat hoor je het daar wel.

IK ben alleen bang dat als ik kijk naar je woonplaats dat niet zo op de scanner te ontvangen is  :-[
Frequentie van het baankanaal UHF is 447.1750, VHF/sleepfrequentie is 135.1250 AM. Verder is er op 455.8700 soms nog wat brandweer te horen bij oefeningen.
Luchthaven Schiphol doet, nog niets, met P2000. Wel hebben zij wat ERMES pagers in gebruik bij kader BHV, CVO, etc etc

PS Hier in Hoorn is 447.1750 nog prima te ontvangen! En dat is ruim 60 km van Schiphol.


EHBjOOST

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 387
  • Dit forum is het helemaal !
Reactie #8 Gepost op: 7 november 2005, 13:23:52
Frequentie van het baankanaal UHF is 447.1750, VHF/sleepfrequentie is 135.1250 AM. Verder is er op 455.8700 soms nog wat brandweer te horen bij oefeningen.
Luchthaven Schiphol doet, nog niets, met P2000. Wel hebben zij wat ERMES pagers in gebruik bij kader BHV, CVO, etc etc

PS Hier in Hoorn is 447.1750 nog prima te ontvangen! En dat is ruim 60 km van Schiphol.

Ik had de frequenties ook net zitten zoeken. Ik weet dat het bereik van het 'baankanaal' wel groot is. maar prov. Groningen is wat verweg. ( even gespiekt inhet profiel van de topicstarter)

Als ik op Valkenburg ben en me mobilofoon nog op het schiphol kanaal heb staan druk ik het relaisstation op schiphol nog steeds open  ;) en ontvang het ook.
EHV, Rode kruis zandvoort, ex BHV ploegleider, Radio zendamateur. en zelfs nog tijd om te werken


Nozzle

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 234
Reactie #9 Gepost op: 8 november 2005, 00:13:58
Ik had de frequenties ook net zitten zoeken. Ik weet dat het bereik van het 'baankanaal' wel groot is. maar prov. Groningen is wat verweg. ( even gespiekt inhet profiel van de topicstarter)

Als ik op Valkenburg ben en me mobilofoon nog op het schiphol kanaal heb staan druk ik het relaisstation op schiphol nog steeds open  ;) en ontvang het ook.
Groningen is wat aan de verre kant ja. Wellicht met wat condities dat je wat op VHF kan pakken.
Maar Joost, Valkenburg - Schiphol is ook wel een kippen stukkie op de mobilofoon hoor  ;D 

Als ik hier de A7 oprijd dan heb beide frequenties al op de mobilofoon in de auto. Alleen beetje jammer dat ik OPS-1 en OPS-2 niet zo goed pak als het Baankanaal.