Grote hulpverlening (kranen vallen in water) Schaardijk - Krimpen aan den IJssel 17-04-2018

Auteur Topic: Grote hulpverlening (kranen vallen in water) Schaardijk - Krimpen aan den IJssel 17-04-2018  (gelezen 5164 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Brandpreventje

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,469
Ik heb vandaag het volgende filmpje gekeken:


Kan iemand die verstand van zaken heeft mij vertellen waarom er zo veel dienstvoertuigen naar een grote HV waarbij een paar mensen uit het water worden gehaald?

Ik zie 3 gele, 2 groene, 2 AGSen en meerdere rode dienstvoertuigen. Een OVD-G, een AGS en een OVD-bevokingszorg kan ik nog begrijpen maar waarom meerdere officieren die niet daadwerkelijk een redding kunnen doen?


Thor

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 7,221
  • Wat de eb neemt brengt de vloed terug.
En dan heb je het alleen over de voertuigen en niet over de verschillende vaartuigen.

Onbekendheid  met, geen tijdige informatie over eventuele slachtoffers, nieuwsgierigheid en senstielust. en het was wel HEEL MOOI WEER, technisch weer in het vakjargon. Hoop dat er voldoende parkeerruimte was.


Thor

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 7,221
  • Wat de eb neemt brengt de vloed terug.
Als de hulpdiensten eenmaal uit de startblokken zijn....,....dan zijn ze niet meer te temmen.


Kountain

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 180
  • Koninklijke Marechaussee
Daarnaast is het volgens mij ook typisch Rotterdam-Rijnmond, bijna evenveel officieren ter plaatse als manschappen.

Zo te zien was een gele wagen ook nog de GAGS, dus zit je met drie poppetjes met kennis van gevaarlijke stoffen bij een beetje verwrongen staal op een onbelangrijk stuk water.

Onbekendheid met, geen tijdige informatie over eventuele slachtoffers

Dit zou toch geen argument mogen zijn om maar groot op te schalen met leidinggevenden? Of gaan deze met zijn allen ter plaatse kijken hoeveel slachtoffers er zijn om door te geven aan de meldkamer?

Daarnaast vind ik ook dat meldkamers vaker kunnen afschalen als de eerste eenheid een sitrap heeft gegeven en de inzet te groot blijkt te zijn. Het komt vaak genoeg voor dat er niks aan de hand blijkt te zijn, maar iedereen prio 1 blijft aanrijden om het maar zelf te kunnen bevestigen.
Uitspraken op persoonlijke titel


Brandpreventje

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,469
Te triest voor woorden maar ik zie vanaf al weer een GRIP1 in RR en hoeveel officieren e.d. weer worden gealarmeerd, man man man.....


RemRoof

  • docent Zorg & Welzijn
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,074
  • NRK-vrijwilliger en brede hulpverleningsinteresse
Ik heb vandaag het volgende filmpje gekeken:


Kan iemand die verstand van zaken heeft mij vertellen waarom er zo veel dienstvoertuigen naar een grote HV waarbij een paar mensen uit het water worden gehaald?

Ik zie 3 gele, 2 groene, 2 AGSen en meerdere rode dienstvoertuigen. Een OVD-G, een AGS en een OVD-bevokingszorg kan ik nog begrijpen maar waarom meerdere officieren die niet daadwerkelijk een redding kunnen doen?

Het is de regio...De VRR is volgens mij koploper GRIP en groene auto's (idee VRR). De rangonderscheidingstekens zijn ook bedacht binnen de VRR. De veiligheidsregio is ooit opgericht om meer cohesie te krijgen tussen de verschillende hulpdiensten. Het is nu een eigen kolom geworden.
Al mijn bijdragen zijn op persoonlijke titel.