verbindingen

Auteur Topic: verbindingen  (gelezen 7111 keer)

0 gebruikers (en 4 gasten bekijken dit topic.

uitkijk

• Senior gebruiker
  • Dit forum is het helemaal !
Gepost op: 6 november 2005, 11:19:08
Hoeveel radioamateurs lopen er reeds bij de verbindingsdienst RK rond en wie zijn er DARES lid?
Ik doe zelf de verbindingen bij afdeling Schouwen (Zld) en overweeg me op te geven bij DARES.
Verder ben ik benieuwd of er in den lande vaste tijden zijn wanneer RK-verbindingen daadwerkelijk worden getest.

PE1RNL

EHBjOOST

• Forum gebruiker
Reactie #1 Gepost op: 6 november 2005, 23:04:50
Hoeveel radioamateurs lopen er reeds bij de verbindingsdienst RK rond en wie zijn er DARES lid?
Ik doe zelf de verbindingen bij afdeling Schouwen (Zld) en overweeg me op te geven bij DARES.
Verder ben ik benieuwd of er in den lande vaste tijden zijn wanneer RK-verbindingen daadwerkelijk worden getest.

PE1RNL

PE1RCD
verbindingsdienst zandvoort.
Geen lid DARES.

Overigens is er volgens mij al een topic van deze strekking :-)

Of het RK netwerk daadwerkelijk word getest ? Geen idee  :-X
EHV, Rode kruis zandvoort, ex BHV ploegleider, Radio zendamateur. en zelfs nog tijd om te werken

Bleij

• Senior gebruiker
Reactie #2 Gepost op: 10 november 2005, 20:47:07

PE1RNL

Hoi Uitkijk,

Als de 90.04 sinds enkele jaren ook bij de Verbindingsdienst Zeeland van het Rode Kruis actief, tevens sinds eind 2004 met DARES (groep Walcheren) regelmatig QRV op menig frequenties.  http://r19.dares.nl

Tijdens activiteiten met de VC testen we regelmatig het DC relays van Zeeland (Goes).

73's van Michel PD4AVO  ;)

klinknagel

• Forum gebruiker
Reactie #3 Gepost op: 26 november 2005, 18:56:42
Hallo,

Ben ook zendamateur al meer dan 20 jaar hobby matig met deze hobby bezig. Vooral met het modificatie,
ombouwen en reperatie van bestaande zend/ontvangers. Zoals de FM1000 mobilofoon's van Philips/Simoco.

Kijk voor info op www.fm1000.com.  

Voor de Rode Kruis als Verbindingsdienst medewerker/EHBO voor de afd. Slochteren.
Daarbij ook een  bij de Landelijk Verbindinsdienst werkzaam geweest.
Alleen had men mij daar niet meer nodig !!

Groeten Gerrit pa1mt
www.pa1mt.nl
Spelfouten in bovenstaande tekst zijn met opzet gemaakt en dienen ter vermaak van de lezer.

klinknagel

• Forum gebruiker
Reactie #4 Gepost op: 26 november 2005, 19:05:26
Hallo,

Ben ook zendamateur al meer dan 20 jaar hobby matig met deze hobby bezig. Vooral met het modificatie,
ombouwen en reperatie van bestaande zend/ontvangers. Zoals de FM1000 mobilofoon's van Philips/Simoco.

Kijk voor info op www.fm1000.com.  

Voor de Rode Kruis als Verbindingsdienst medewerker/EHBO voor de afd. Slochteren.
Daarbij ook een  bij de Landelijk Verbindinsdienst werkzaam geweest.
Alleen had men mij daar niet meer nodig !!

Groeten Gerrit pa1mt

ps, ho ja, geen lid van DARES.  Zal wel passen binnen de DARES. Ben QRV op alle banden.  Heb de Mogelijkheid en middelen voor Echolink.  Repeaters, Noodstroom voorziening voor 365 dagen 24 uur per dag.
www.pa1mt.nl
Spelfouten in bovenstaande tekst zijn met opzet gemaakt en dienen ter vermaak van de lezer.

urlie

• Gast
Reactie #5 Gepost op: 2 december 2005, 21:04:44
Verbindingsmedewerker in Zuid-limburg en DARES-lid.

Op je vraag van het op gezette tijden testen van RK-verbindingen, kan ik resoluut NOOIT antwoorden.

Chopsticks

• Forum gebruiker
Reactie #6 Gepost op: 3 december 2005, 11:20:54
DARES en het Rode Kruis zijn als water en vuur. Het RK ziet het nut van DARES niet in en vindt dat het een stelletje amateurs zijn die hun zaakjes niet goed op orde hebben, maar doen alsof. Ze hebben naar het idee van het RK hun nut nog niet bewezen. Wat DARES kan, kan het RK ook en zo niet beter redeneert het RK (Of het zo is, laat ik in het midden).

Wij als verbindingsdienst GLD hebben regelmatig grote inzetten waarbij de 5X-00 of de 50-00 wordt ingezet. We maken dan gebruik van bijvoorbeeld DC Nijmegen of van een custom EL relaistje of huurfrequenties, afhankelijk van het soort en de aard van de inzet.

urlie

• Gast
Reactie #7 Gepost op: 3 december 2005, 12:11:04
DARES en het Rode Kruis zijn als water en vuur.

Gelukkig is het standpunt van de leiding van de Verbindingsdienst Werkgebied Zuid-Limburg heel wat genuanceerder.
Men verwacht dat beiden groepen elkaar kunnen aanvullen, maar dat het e.e.a. zeker niet op zeer korte termijn gerealiseerd zal worden.

De recente erkening van de DARES als nuttige organisatie, door van het Ministerie van Binnenlandse Zaken, zal zeker helpen de DARES een plaats binnen de hulpverlening te geven.

SAMENWERKEN is het sleutelwoord, daar worden wel allemaal beter van...!

Chopsticks

• Forum gebruiker
Reactie #8 Gepost op: 3 december 2005, 13:24:15
Gelukkig is het standpunt van de leiding van de Verbindingsdienst Werkgebied Zuid-Limburg heel wat genuanceerder.
Als je gaat kijken op provinciaal (bovenregionaal) en landelijk niveau (waar de invloedrijke mensen zitten), dan is het toch echt water en vuur. Daarnaast vraag ik me af waarom je zou samenwerken? Wat DARES kan, kan het RK ook... Waarom twee maal hetzelfde wiel uitvinden?

urlie

• Gast
Reactie #9 Gepost op: 3 december 2005, 13:44:20
Wat DARES kan, kan het RK ook...

Dus het RK mag behalve spraak ook data-transmissie (packet, SSTV, PSK, etc) doen?
Dus het RK mag met maximaal 400 Watt uitzenden?
Dus het RK mag ook op de korte golf banden uitzenden?
Dus het RK heeft 350 man met hun eigen apparatuur klaarstaan?

Ik ben al 20 jaar bij het Rode Kruis (en al heel wat jaren als prov. verbindelaar), maar al die bovenstaande zaken zijn mij nog nooit opgevallen....