Hallo,
Ik ben geïnteresseerd in zowel de functie politiekundige als hoofdagent. Echter twijfel ik welke het beste bij mij past.
Ik heb mijn HAVO opleiding afgerond, en ga in augustus starten met een management HBO opleiding. Echter voelt het meer als een verplichting om een HBO opleiding te volgen. Het is niet mijn droom-opleiding of beroep.
Nu weet ik hoe lastig het is om als havist zonder veel levenservaring te kunnen beginnen aan de opleiding tot politiekundige. Bij de functie hoofdagent gaat dit gemakkelijker volgens diverse fora. (enkel gebaseerd op werkervaring/voor-opleiding)
Ik heb besloten dat ik sowieso wel wil gaan solliciteren zodra er vacatures komen, ondanks dat de kans klein is op een aanstelling. De ervaring die ik dan mee kan pikken in het sollicitatieproces kan alleen maar in het voordeel werken
Echter is het de keuze tussen politiekundige of hoofdagent die het voor mij lastig maakt. Ik weet wat beide functies inhouden, en dat je als hoofdagent voornamelijk op straat werkzaam bent in tegenstelling tot de PK.
Het werken op straat spreekt mij erg aan, maar toch ben ik een persoon die vaak dieper nadenkt over situaties. Ook ben ik een persoon die graag leiding geeft en organisatorisch bezig is.
Je zou zeggen dat de PK opleiding een stuk beter bij mij zou passen, ben echter bang dat ik na de opleiding achter het bureau verdwijn en zelden het straatwerk kan doen. Omdat het afhankelijk is van de eenheid, vind ik de gok nogal groot om te nemen.
Zijn er hier mensen die mij kunnen adviseren? Of mensen die hier ook ervaring mee hebben (gehad)?
Alvast bedankt!
ps. Ik weet dat de functie hoofdagent waarschijnlijk geschrapt wordt qua opleiding.