C2000 en Huisartsenpost (HAP)

Auteur Topic: C2000 en Huisartsenpost (HAP)  (gelezen 12739 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Lukas074

  • Gast
Gepost op: 6 november 2005, 21:32:02
Hoe wordt nu de eventuele communicatie tussen de HAP-wagen en de CPA gedaan?




Heleen Lotus

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,245
Reactie #1 Gepost op: 6 november 2005, 22:45:40
Telefoon ?
Bij collega hap gebeurt dit dus via de telefoon.


Simon

  • Gast
Reactie #2 Gepost op: 7 november 2005, 08:34:29
Wat betreft Apeldoorn en Zutphen: Alle communicatie verloopt via GSM. De Mobilofoon wordt alleen gebruikt voor het "plotten" van A1 ritten.


Gr. Simon


wicher

  • Gast
Reactie #3 Gepost op: 12 november 2005, 22:20:38
regio ijsselvecht geven alle ritten waar naar toe gaan door via de C2000 portofoon, aanvraag ambulance "kan via de C2000 portofoon, maar gebeurd ook veel telefonisch" zowel de telefonische als de c2000 gesprekken worden opgenomen. Ambulance zoekt ook wel eens contact met de hapauto via de porto.


RAdeR

  • Hoofd Rode Kruis Noodhulpteam, BLS instructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 14,616
Reactie #4 Gepost op: 22 maart 2006, 16:46:52
Weet iemand hoe het in Hollands Midden gaat.
Heeft de HAP daar via c2000 contact met MKA?
Is voor een ogs-rit nog steeds 'toestemming' van CPA nodig?


happiloot

  • Gast
Reactie #5 Gepost op: 11 april 2006, 18:11:05
In Leiden gebeurd dit per telefoon en wij vragen een A1 rit altijd aan bij het CPA.
   Ik heb begrepen dat er een nw systeem in de maak is.en dat er op korte termijn een proef van start gaat.


strongbow

  • Iets met een grote gele bus
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 879
  • Don't worry, be happy!
Reactie #6 Gepost op: 11 april 2006, 19:48:40
      Ik heb begrepen dat er een nw systeem in de maak is.en dat er op korte termijn een proef van start gaat.

Heeft dat wel betrekking op de communicatie? Heeft dat niet meer te maken met het verdelen van de ritten middels een computersysteem?
Rust zal je redden....  BLS/AED/PBLS instructeur


happiloot

  • Gast
Reactie #7 Gepost op: 12 april 2006, 18:36:16
Hoi Strongbow
 
   Ik heb geen idee wat voor systeem het is. ???
   Maar jij bedoeld waarschijnlijk datacommunicatie,waarin de ritten worden toegestuurd.
   Als je dan toch bezig bent met iets nieuws, ga ik er van uit dat de rest ook wordt aangepast  :D


strongbow

  • Iets met een grote gele bus
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 879
  • Don't worry, be happy!
Reactie #8 Gepost op: 12 april 2006, 20:07:19
JIj bent wel erg optimistisch... ;D

Wat sowieso wel een voordeel voor jullie zal zijn is de nieuwe wagen die bij het systeem hoort. Beter dan die Zafira die jullie nu hebben en zeker beter dan die ellendige Astra..  ;)
Rust zal je redden....  BLS/AED/PBLS instructeur


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #9 Gepost op: 28 mei 2006, 12:59:58
Weet iemand hoe het in Hollands Midden gaat.
Heeft de HAP daar via c2000 contact met MKA?
Is voor een ogs-rit nog steeds 'toestemming' van CPA nodig?

Op analoog was het altijd "Gouda 882" of "Gouda 883".
Dan dacht ik eerst altijd wat doet de brandweer op het ambu-kanaal?, maar dat was dus de hap.
Je kon er geen pijl op trekken wanneer de HAP mee reed. Soms bij een reanimatie, soms ook niet en bij sommige pietleutige meldingen reden ze dan soms weer wel mee (zelfs een keer naar Zevenhuizen ???).

In de lijst met gelieerden staan de huisartsenposten, dus ik denk dat de HAP gebruik maakt van C2000.

Hap Gouda is toch ook meditaxi trouwens?
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s