Spoedtransport

Auteur Topic: Spoedtransport  (gelezen 8365 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Sar 303 sqn

  • Gast
Reactie #20 Gepost op: 7 november 2005, 18:54:45
Het schijnt dat bijv. Haaglanden bijna al dit soort klussen met de motor doet. Als ze dan deze kant uit komen en Rotterdam gaat ervoor moeten de motoren er tussenuit.

Het maakt geloof ik niet uit wat voor voertuig het betreft van een andere regio.
Als Rijnmond het overneemd moeten ze er tussenuit, volgen zonder o.g.s. mag dan wel, maar op afstand.


de modelbouwer

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 62
Reactie #21 Gepost op: 7 november 2005, 19:01:08
Het schijnt dat bijv. Haaglanden bijna al dit soort klussen met de motor doet. Als ze dan deze kant uit komen en Rotterdam gaat ervoor moeten de motoren er tussenuit.

Inderdaad doet de motorpoel van Haaglanden deze klussen en mogen juist geen auto's voor de ambulance rijden. In Rotterdam Rijnmond heeft men juist voor een auto gekozen, omdat het daar een keer mis is gegaan. Althans dat vertelde men mij daar tijdens een stage begin jaren '90 van de vorige eeuw.
Overigens is het in Haaglanden voor motorsurveillanten van de verschillende wijkbureau's niet toegestaan een motorbegeleiding te doen.


BRANDWEERVOERTUIGEN.NL

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,060
  • Laat ieder in zijn waarde
    • www.brandweervoertuigen.nl
Reactie #22 Gepost op: 7 november 2005, 19:11:47
Hier is de melding.

1420059 15:22:05 07-11-05 G AMBU A A1 KANAALWEG OOSTZIJDE HLV ONGEVAL CPA Rotterdam-Rijnmond ( MMT Trauma Heli Lifeliner 2 )
1420074 15:23:22 07-11-05 G AMBU A A1 KANAALWEG OOSTZIJDE HLV ONGEVAL/GECOMPL O BEENFR/ VEEL BLOEDVERLIES CPA Rotterdam-Rijnmond ( Ambulance 17-174 )
Brandweerfotografie Ton van der Toolen  kijk ook op  www.brandweervoertuigen.nl  Op alle geplaatste foto's zit Copyright


Straalpijp Rick

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,863
  • Er is geen beter weer dan BRANDWEER
    • Brandweer Barendrecht
Reactie #23 Gepost op: 7 november 2005, 19:18:16
Hier is de melding.

1420059 15:22:05 07-11-05 G AMBU A A1 KANAALWEG OOSTZIJDE HLV ONGEVAL CPA Rotterdam-Rijnmond ( MMT Trauma Heli Lifeliner 2 )
1420074 15:23:22 07-11-05 G AMBU A A1 KANAALWEG OOSTZIJDE HLV ONGEVAL/GECOMPL O BEENFR/ VEEL BLOEDVERLIES CPA Rotterdam-Rijnmond ( Ambulance 17-174 )

Typisch letsel voor een gevallen motorrijder ;)


Sar 303 sqn

  • Gast
Reactie #24 Gepost op: 7 november 2005, 19:28:07
Nou kan ik me vergissen hoor, maar zover ik weet betrof dit spoedtransport niet Hellevoetsluis.Dat was een melding Fiets onder vrachtwagen.

Op de orginele foto lijkt ik 177 en 176 te zien staan, wat dan op onderstaande melding uitkomt.

1420076   16:14:29   07-11-05   G   AMBU   A   A1 GADERINGVIADUCT HVT ONGEVAL CPA Rotterdam-Rijnmond ( Ambulance 17-176 )
1420999   16:14:29   07-11-05   G   AMBU   A   A1 GADERINGVIADUCT HVT ONGEVAL CPA Rotterdam-Rijnmond ( Monitorcode )


N9213Q

  • Gast
Reactie #25 Gepost op: 7 november 2005, 19:36:09
Wat is het tijdstip van jou fotoserie, SAR?


Sar 303 sqn

  • Gast
Reactie #26 Gepost op: 7 november 2005, 19:55:56
16.55

Ik heb  vanmiddag constant de politie frequenties aan gehad, dus weet zeker dat het eerste transport wat ik voorbij heb zien komen (niet op foto). Uit Hellevoetsluis kwam.

En dit kwam uit de buurd van het Beneluxplein, dus Gaderingviaduct  klopt wel aardig. Er werd ook gesproken over dat ie "over 5 minuten" zou gaan rijden.

Maar ok.


FirePol

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,371
Reactie #27 Gepost op: 7 november 2005, 23:08:15
Reanimatie lijkt me.... Mooie foto's Jan, zie ik het goed dat het roepnummer van die verkeersdienst uit 4 cijfers bestaat, hier in Amsterdam zijn dat er 2....

Arie

de voertuigen van de rotterdamse verkeersdienst maakt geen gebruik van de roepnummers op de motorkap...Dit is namelijk het wagenparknummer waarin het voertuig verwerkt staat in het systeem...
Het roepnummer kan dus varieren per dag....De roepnummers die men hier gebruikt zijn in hoofdzaak RM1301 / RM1302 / RM1303
De RM1305 en de RM1306 zijn voertuigen van de KLPD...

Ik hoop dat ik zou wat meer uitleg heb gegeven omtrent het roepnummer verhaal in rotterdam  8)


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #28 Gepost op: 8 november 2005, 09:29:12
Arie

de voertuigen van de rotterdamse verkeersdienst maakt geen gebruik van de roepnummers op de motorkap...Dit is namelijk het wagenparknummer waarin het voertuig verwerkt staat in het systeem...
Het roepnummer kan dus varieren per dag....De roepnummers die men hier gebruikt zijn in hoofdzaak RM1301 / RM1302 / RM1303
De RM1305 en de RM1306 zijn voertuigen van de KLPD...

Ik hoop dat ik zou wat meer uitleg heb gegeven omtrent het roepnummer verhaal in rotterdam  8)

aha hier rijden ze dus wat arie zei ook met nummers op de motorkap, de wagenpark nummers daarintegen zijn bij de normale pitwagens in kleine lettertjes op de achterklep en motorkap te zien (lettertyp 35 ofzo)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Rémon Duivestein

  • Gast
Reactie #29 Gepost op: 8 november 2005, 09:39:53
Volgens de politie zender ging het spoedtransport rijden terwijl er nog niet voldoende wagens beschikbaar waren om alle kruispunten vrij te maken dus het zou wel eens kunnen zijn zoals rick het verteld
groeten,
rinus


Wat ook veel gebeurt is dat de motorrijders de route gaan verkennen, maar dit moet dan wel een hele snelle route verkenning zijn met die mercedes er achter aan  :o ;D ;D ;D