Spoedtransport

Auteur Topic: Spoedtransport  (gelezen 8370 keer)

0 gebruikers (en 6 gasten bekijken dit topic.

Dennis Kempers

• Brandweervrijwilliger
  • Forum gebruiker
  • Manschap A - Post Soest
Reactie #30 Gepost op: 8 november 2005, 11:26:22
Mooie foto's trouwens :)

Ambuman

• Gast
Reactie #31 Gepost op: 8 november 2005, 16:46:50
Is het standaard dat de 2e wagen er ook onder A-1 urgentie achteraan gaat? En dus ook meerijdt in de stoet?
Lijkt mij niet geheel correct. Dat heeft geen nut en levert extra gevaar en onduidelijkheid op.
Maar uiteraard is het wel leuk  ;D

Jerommeke

• Senior gebruiker
  • Blauwe Motormuis
Reactie #32 Gepost op: 8 november 2005, 17:04:13
als het echt nodig is wel hor, hier rijden ze altijd mee in de stoet (tenminste de 10 keren dat ik het gezien heb)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !

Robin Hundman

• Gast
Reactie #33 Gepost op: 8 november 2005, 17:05:25
Als het een reanimatie is geweest rijden ze volgens mij ook voor de voorzorg mee. Als het nog een keer een reanimatie wordt zijn ze er meteen bij...

Marc

• Forum gebruiker
Reactie #34 Gepost op: 8 november 2005, 19:11:10
Volgens mij is het standaard dat de pleeg van de 2e wagen mee rijd in de eerste...dus bij een evt. reanimatie hoeft de 2e wagen, alleen de chauf. dus hierbij niet perse aanwezig te zijn..

Correct my if im wrong

Maarten

• Senior gebruiker
    • Hulpverleningsforum
Reactie #35 Gepost op: 8 november 2005, 21:35:23

De RM1305 en de RM1306 zijn voertuigen van het KLPD...

Ik dacht 1306 en 1307, 1305 heb ik nooit gehoord.
1308 was er ook nog wel eens, vooral 's avonds, maar die heb ik al een tijdje niet meer gehoord.

Leuk topic trouwens, zie je niet vaak foto's van. Ik had zelf een filmje van een transport over de A20, gemaakt met m'n camera. Het was toen helaas donker en je zag alleen blauwe lampjes, dus die heb ik weggegooid. helaas helaas...

Zijn er mensen die wel goede filmpjes hebben??
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s

Enrique

• Senior gebruiker
Reactie #36 Gepost op: 8 november 2005, 23:20:19
Ik dacht 1306 en 1307, 1305 heb ik nooit gehoord.
1308 was er ook nog wel eens, vooral 's avonds, maar die heb ik al een tijdje niet meer gehoord.

Leuk topic trouwens, zie je niet vaak foto's van. Ik had zelf een filmje van een transport over de A20, gemaakt met m'n camera. Het was toen helaas donker en je zag alleen blauwe lampjes, dus die heb ik weggegooid. helaas helaas...

Zijn er mensen die wel goede filmpjes hebben??

Rick was iets te snel met toetsjes indrukken denk ik, want hij weet heel goed dat het inderdaad de 1306 en 1307 zijn hoor. 1306 is KLPD ruit Rdam-noord, 1307 is KLPD ruit Rdam-zuid. 1301 is regio ruit Rdam-noord en 1302 is regio ruit rdam-zuid. 1303 is een wagen voor de hele ruit en de 1308 was dat ook. De 1308 hoor je niet zoveel meer omdat het KLPD daar meestal in voorziet tegenwoordig.

Over filmpjes gesproken, als er ooit een filmpje beschikbaar komt van de dierenambulance Goeree-Overflakkee/Voorne-Putten (gele Mercedes Sprinter) dan sta ik op die film; ik zag op het Hartelkruis linksaf de Botlekweg op ineens die wagen achter me, en de bijrijder hing uit het raam met een camera tussen het wegdek en het raam....... vonden ze zeker leuk... maar dit geheel off topic en terzijde...
greetz,  Enrique

Ridder Pim

• Gast
Reactie #37 Gepost op: 9 november 2005, 10:37:51
Ik heb het een keertje zelf mee mogen maken aanboord van een ambulance(de 40 voor de liefhebbers) en het is echt onwijs gaaf!
Het hoeft geen reanimatie te zijn. Wij hadden ook een dubbel: Motorrijder met bijrijder onderuit..... ::)

;D Je teert nog steeds op die ene ervaring zie ik...
Maar als we dat volgende week weer eens hebben ga je wel filmen hoor!  ;)

Jerommeke

• Senior gebruiker
  • Blauwe Motormuis
Reactie #38 Gepost op: 9 november 2005, 11:06:25
hahah hebben jullie die mafketel telkens bij jullie op de ambu dan  :P

ben benieuwd naar de filmpje (s)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !

Ron-Almere

• Gast
Reactie #39 Gepost op: 9 november 2005, 14:31:31
aha hier rijden ze dus wat arie zei ook met nummers op de motorkap, de wagenpark nummers daarintegen zijn bij de normale pitwagens in kleine lettertjes op de achterklep en motorkap te zien (lettertyp 35 ofzo)

Ja alleen de voertuigen van de Ringwegsurveillance(RSA) hebben hun laatste twee cijfers van het roepnummer op de motorkap staan.
De gewone pitwagen dus niet.