Jep ik heb ook gesoliciteerd voor eenheid oost-brabant. Ben sinds maart bezig met de selectie want ik zat in de lichting van oktober. Na heel veel telefoontjes en mailtjes heb ik deze week zelf eens gebeld hoe het er voor stond, was namelijk al 14 weken aan het wachten. Ze gaven aan dat ik wel op korpsgesprek mocht komen maar nog even moest wachten omdat ze een planning aan het maken waren, even afwachten dus. Volgensmij is bij mij de selectie sws anders, aangezien ik in de lichting van oktober zat en daardoor nooit zo’n intake gesprek heb gehad
Leuk om te lezen dat er nog andere sollicitanten hier zijn voor Oost-Brabant! Ik vind het wel een beetje wazig worden allemaal haha.
Bij de een lees ik dat diegene deel A+B, bewust blauw + korpsgesprek en heel de procedure moet volgen zoals die te vinden is op de website van de politie. En bij de ander lees ik (zelf ook telefonisch gehoord) dat na deel A+B, direct het arbeidsvoorwaarden/eindgesprek en de medische keuring komt.
Toch een beetje apart dat dit niet gewoon landelijk hetzelfde is overal, of heeft dit wellicht te maken met het personeelstekort en de verandering in de sollicitatieprocedure?
Ik ga momenteel mijn 5e/6e week wachten in voor de vervolgprocedure na het behalen van deel A+B. Ik zou een beetje duidelijkheid en zekerheid op zich ook wel op prijs stellen, lijkt mij voor de Politie ook fijn toch dat ze een tussenstand hebben met de aantal geschikte kandidaten die daadwerkelijk toegelaten worden tot de opleiding.