Beste collega's,
Sinds een aantal jaren lopen wij met het nieuwe operationele uniform op straat. Op enkele minimale zaken na is dit 100x beter dan het oude pak.
Sinds kort krijgen we allemaal de nieuwe wapenstok, en afhankelijk van de resultaten van de pilot, (en het geld) misschien wel het stroomstootwapen.
Allemaal welkome middelen, maar het gaat wat te druk aan de koppel worden. Met name als je voor bepaalde neventaken extra middelen bij je moet dragen.
Dus met onze regionale kledingcontactpersoon de mogelijkheden besproken om ons veiligheidsvest aan te laten passen. Als je naar onze buurlanden kijkt zie je dat de collega's daar spullen en geweldsmiddelen op het vest kwijt kunnen. Helaas moet dit weer allemaal in overleggen worden meegenomen, en zelfs dan gebeurd er waarschijnlijk nog niks... kost nml. weer een hoop centen etc.
Nu zit ik eraan te denken, ook al mag het niet, het huidige vest zo aan te passen, dat ik minimaal een handboeienhouder, zaklamphouder op het vest kan dragen. Dit is qua comfort al 100x beter. En scheelt weer de nodige rugklachten..
Wat is wijsheid? Deze houders in een van de bestaande zakken in het vest wegwerken (d.m.v. klittenbandstrip en dus niet zichtbaar), of juist op een van de bestaande zakken ( makkelijker te pakken maar wel zichtbaar en misschien wat peppie).
Ik ben benieuwd naar jullie mening !