Infostream bij sigmateams

Auteur Topic: Infostream bij sigmateams  (gelezen 19644 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Franc

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 378
Reactie #50 Gepost op: 3 juli 2006, 16:42:19
Ja ja  okay ik ben om  ,

Het was niet persé m'n bedoeling je te overtuigen.  ;)
We komen elkaar binnenkort vast wel eens tegen (kom pas van de HOC opleiding), dan praat ik je wel bij....   :)

Je heb helemaal gelijk er zitten inderdaad 4 gaatjes.

Precies. En daar past precies de programmeerunit op.  :)

Tja blond he en te weinig vrouwelijke hormonen dan dwaal ik wel eens rond in de tuin der wartaal

LOL. Ik vergeef het je.   ;D

Maar vertel jij zit ook bij RR ?

Yep. Ik stuur je wel een PM.

Gegroet,
Franc


Patriess

  • Verpleegkundige/EHV/BHV+/LOTUS i.o.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,804
Reactie #51 Gepost op: 7 mei 2007, 17:40:04
Gelderland midden krijg zowaar eind van de maand P-2000 pagers....

(eerst zien dan geloven maar toch)
Nurse powerrrrr


Eric

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 144
Reactie #52 Gepost op: 27 juni 2009, 10:53:47
Na de afgelopen 2 jaar verschillende types x-stream pagers te hebben gedragen heeft het GHOR-buro in onze regio besloten over te gaan op de Galaxy 9.0 . Eindelijk weer een kleine handzame pager. Ook te gebruiken als wekker.
Brandwacht BHV 'er Eerste hulpverlener Medewerker verbindingsdienst rode kruis Lid geneeskundige eenheid (sigmalid)


Druifje

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 372
  • Je leeft maar zo kort en je bent zo lang dood.....
Reactie #53 Gepost op: 29 juni 2009, 08:06:12
Bij ons (Brabant-noord) houden we het gewoon bij de communicator....

heeft als grote voordeel dat je weet hoeveel mensen er op komen, je moet namelijk de oproep accepteren (of weigeren natuurlijk).

Mzzl, d'n Druif
De dingen waar ik tegen ben, die ben ik liever voor.....


Hunter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,176
  • Zoetermeer, Haaglanden
Reactie #54 Gepost op: 29 juni 2009, 13:07:39
Bij ons (Brabant-noord) houden we het gewoon bij de communicator....
heeft als grote voordeel dat je weet hoeveel mensen er op komen, je moet namelijk de oproep accepteren (of weigeren natuurlijk).

Ja en wat bedoel je daar precies mee? We gebruiken de communicator DUS geen P2000? Er zijn zat regio's die de communicator naar P2000 laten alarmeren waarna men vervolgens telefonisch moet terugkoppelen. Dus bij het gebruik van de communicator staa P2000 niet per definitie buiten spel :)


EHBO-er

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,554
  • Ik denk dat ik denk
Reactie #55 Gepost op: 16 juli 2009, 17:10:02
Ja en wat bedoel je daar precies mee? We gebruiken de communicator DUS geen P2000? Er zijn zat regio's die de communicator naar P2000 laten alarmeren waarna men vervolgens telefonisch moet terugkoppelen. Dus bij het gebruik van de communicator staa P2000 niet per definitie buiten spel :)

De communicator stelt twee vragen waarop je ja of nee moet antwoorden.
Ben jij degene die we zoeken ? ja -> dan krijg je een de opdracht te horen.
Ben jij beschikbaar ja -> dan wordt je geacht binnen de aangegeven tijd terplaatse te zijn.

In mijn ogen is de meerwaarde van de P2000 twijfelachtig.


Franc

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 378
Reactie #56 Gepost op: 17 juli 2009, 13:46:18
In mijn ogen is de meerwaarde van de P2000 twijfelachtig.  

De meerwaarde van P2000 zit 'm in het feit dat P2000 nagenoeg overal dekking heeft en mijn GSM het op sommige plekken nog wel eens laat afweten. Ook als je met je GSM in gesprek bent kun je geen oproepen ontvangen van de Communicator (tenzij je 'wisselgesprek' hebt geactiveerd ;) ). Ook zijn er zat momenten dat mijn GSM even uit of op 'vergaderstand' gaat, maar mijn pager staat altijd aan.
Ik ben van mening dat P2000 (i.c.m. de Communicator) wel degelijk meerwaarde heeft.

Franc


Hunter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,176
  • Zoetermeer, Haaglanden
Reactie #57 Gepost op: 17 juli 2009, 14:18:04
De meerwaarde van P2000 zit 'm in het feit dat P2000 nagenoeg overal dekking heeft en mijn GSM het op sommige plekken nog wel eens laat afweten.

Juist, een P2000-pager heeft maar 1 doel : alarmeren. Een GSM kun je voor tal van doeleinden gebruiken, ook prive en de betrouwbaarheid (temeer doordat er gebruik wordt gemaakt van een commercieel netwerk) is dan ook lager. Wisselgesprek aan of niet, wat veel mensen niet weten is dat je geen wisselgesprek kunt ontvangen op het moment dat er een gesprek wordt opgezet (zowel in- als uitgaand). Natuurlijk is die kans erg klein, maar ik hoor weleens verbazende reakties van mensen als ze een voicemail krijgen terwijl de persoon in kwestie toch echt wisselgesprek aan heeft staan. Of als je iemand op de vaste lijn probeert te bereiken en "in gesprek" krijgt. Je gaat er dan blindelings vanuit dat iemand thuis is, hij/zij is toch in gesprek? Niet als iemand anders op hetzelfde moment probeert te bellen, een telefoon kan immers maar 1x tegelijk overgaan...

Wellicht een beetje muggenziften, maar dit zijn toch van die situaties waarin een pager zijn betrouwbaarheid toont.


EHBO-er

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,554
  • Ik denk dat ik denk
Reactie #58 Gepost op: 22 juli 2009, 19:19:06
Jullie hebben gelijk, maar dat zal ik nooit openbaar toegeven  8)


Maarten!

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 87
  • Veiligheidsregio Noord- en Oost-Gelderland (VNOG)
Reactie #59 Gepost op: 29 oktober 2009, 16:58:22
Na de afgelopen 2 jaar verschillende types x-stream pagers te hebben gedragen heeft het GHOR-buro in onze regio besloten over te gaan op de Galaxy 9.0 . Eindelijk weer een kleine handzame pager. Ook te gebruiken als wekker.

Is er bij iemand bekend of er al meer regio´s zijn overgestapt op de Galaxy? Ik hoor van collega RK´ers die bij de SIGMA zitten niet veel positieve verhalen over deze pager. De Galaxy is denk ik in vele opzichten beter dan de Infostream, luide alarmtoon / trillen, stof / waterdicht en hij kan tegen een stootje.....
Werk --> Scheikundig onderzoeker Douane EHV -->  -GNK-C / SIGMA lid VNOG-West               -Rode Kruis afdeling Nunspeet - Bestuurslid, Coördinator E