Nieuwe tankautospuit Gouda

Auteur Topic: Nieuwe tankautospuit Gouda  (gelezen 5866 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

RalfW

• Senior gebruiker
Reactie #10 Gepost op: 12 november 2005, 22:25:45
de striping op de voorkant mag van mij wel hoger en de leters brandweer groter

Henri

• Gast
Reactie #11 Gepost op: 13 november 2005, 15:41:18
Ik zou nog maar niet zo zeker zijn dat Hollands-midden over gaat op die klote Atego,s.
Er staan in Hollands -Midden  een Daf ladderwagen in bestelling voor brandweer leiden.
Een Tankautospuit voor Leiderdorp [daf}
En volgens de verkoopleider van Daftrucks speciale voertuigen nog twee gemeentes die voor Daf's voertuigen
in onderhandeling zijn.

Henri

RalfW

• Senior gebruiker
Reactie #12 Gepost op: 13 november 2005, 15:54:40
toch hebben ze een mantelovereenkomst.. dacht ik.. misschien dat het gaat om de opbouw voor tankautospuiten? ziegler?

Peter71

• Senior gebruiker
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #13 Gepost op: 13 november 2005, 16:45:11
toch hebben ze een mantelovereenkomst.. dacht ik.. misschien dat het gaat om de opbouw voor tankautospuiten? ziegler?
Een mantelovereenkomst wil zeggen dat alle korpsen instemmen met type voertuig en opbouwer van het voertuig  ;)

gerbuntjah90

• Forum gebruiker
  • Medewerker preventie + Brandweervrijwilliger VRU
Reactie #14 Gepost op: 13 november 2005, 17:40:19
hmm zeker mooi, die nieuwe artego's, al1 ik zal zeker kiezen vooor een andere opbouw, geen 5 rolluiken maar 7..:P ik vind hem er nu zo kort uitzien. Voor die letters voorop heb je bijna een vergrootglas nodig  ;D
 :-* toppie voertuig voor de rest!!!!

brw_sluis

• Gast
Reactie #15 Gepost op: 13 november 2005, 18:02:45
mooi voertuig ;) Die lichtbalken zie je steeds vaker

Snyper

• Senior gebruiker
Reactie #16 Gepost op: 13 november 2005, 19:21:33
Ik zou nog maar niet zo zeker zijn dat Hollands-midden over gaat op die klote Atego,s.
Er staan in Hollands -Midden  een Daf ladderwagen in bestelling voor brandweer leiden.
Een Tankautospuit voor Leiderdorp [daf}
En volgens de verkoopleider van Daftrucks speciale voertuigen nog twee gemeentes die voor Daf's voertuigen
in onderhandeling zijn.

Henri

Vertel me is wat er mis is met de Atego's?

Henri

• Gast
Reactie #17 Gepost op: 14 november 2005, 17:22:06
Met Atego's is niets mis,maar als je zelf vier fabrieken hebt in Nederland: Daf,Scania,Terberg en Ginaf.
Dan hoor je met eigen gemaakt materiaal te rijden.
Werkgelegenheid,Economie, kapitaal blijft in je eigenland
Wat dit betreft hebben we een achterlijke overheid,wij zijn het enigste land in Europa met een vrachtwagen industrie
die zich verplicht voelen om Europees in te schrijven.
Als Daf vrachtwagen fabrikant kan je in Duitsland,Zweden,Frankrijk en Italie geen nieuwe Daf brandweerwagens verkopen.
Deze landen hebben niets te maken met Europees inschijven,hun eigen industrie gaat voor en gelijk hebben ze.
Waarom moet Nederland in Europa altijd het braafste jongentje van de klas zijn.

Nog even op Mercedes terug te komen,op enkele dealers na heeft men een grote hoogmoedswaanzin omdat die ster
op de grill staat.ik vind de dealerorganitatie van Mercedes niet om over naar huis te schrijven.
Wat onderdelen,ITS , service,en betrouwbaarheid is er maar een auto en dat is Daf .
Vraag het maar aan de brandweer Rotterdam hoe de MAN's bevallen,ze gaan toch weer over op Daf's.

Securifire

• Forum gebruiker
Reactie #18 Gepost op: 14 november 2005, 17:54:37
Leuk verhaal.... maar ehm DAF is eigendom van Paccar, een Amerikaanse firma. Dus het geld wat men  investeert gaat theoretisch naar Amerika ????
Ik denk dat je moet gaan voor de beste prijs-kwaliteitsverhouding... Maar dit is maar mijn mening...

Overigens om bij het onderwerp te blijven, mooie wagen voor de brandweer Gouda. Hopelijk bevalt die...

Feuerteufel

• Forum gebruiker
Reactie #19 Gepost op: 14 november 2005, 18:05:47
Met Atego's is niets mis,maar als je zelf vier fabrieken hebt in Nederland: Daf,Scania,Terberg en Ginaf.
Dan hoor je met eigen gemaakt materiaal te rijden.
Werkgelegenheid,Economie, kapitaal blijft in je eigenland
Wat dit betreft hebben we een achterlijke overheid,wij zijn het enigste land in Europa met een vrachtwagen industrie
die zich verplicht voelen om Europees in te schrijven.
Als Daf vrachtwagen fabrikant kan je in Duitsland,Zweden,Frankrijk en Italie geen nieuwe Daf brandweerwagens verkopen.
Deze landen hebben niets te maken met Europees inschijven,hun eigen industrie gaat voor en gelijk hebben ze.
Waarom moet Nederland in Europa altijd het braafste jongentje van de klas zijn.

Dit verhaal klopt voor geen meter. Elk Europees land is VERPLICHT investeringen boven een bepaalt bedrag Europeesch aan te besteden. Als je merk X wenst dan maak je het bestek dusdanig dat een ander goedkoper kan zijn maar dat je dan toch (moet) kiezen voor het merk X dat aan alle delen van dit bestek voldoet. Dat is mede een reden dat je een DAF (helaas) niet zoveel in b.v. Duitsland ziet. Trouwens, zijn niet alle opbouwers onderdeel van een buitenlandse firma?? Scania bouwt de meeste voor de Brandweer bestemde voertuigen bij Laxa in ....... eh.....Zweden!!!!!