KNRM over op P-2000

Auteur Topic: KNRM over op P-2000  (gelezen 10655 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

Du Booton

  • Gast
Reactie #30 Gepost op: 8 december 2005, 18:09:44
Kortom het blijft verwarrend dus.

Groet.


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #31 Gepost op: 8 december 2005, 19:26:39
Daarom wordt er nu op landelijk niveau gewerkt (met brandweer, politie, waterstaat) aan vijf waterongevallen scenario's, waaraan een bijbehorende inzetprotocol wordt gekoppeld, varieerend van een eenvoudig lokaal incident tot aan een grip 4. Aan de hand hiervan gaat het GMS een voorstel doen, zodat niet langer "vergeten" wordt elkaar te informeren.

Dus er wordt aan gewerkt! 8)
Henk


Du Booton

  • Gast
Reactie #32 Gepost op: 10 december 2005, 18:51:39
Nou wacht geduldig af.

Groet.


water-spotter

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 159
Reactie #33 Gepost op: 11 december 2005, 18:47:30
henk wat is die capcode van wachtman zuid dan ?
hulpdiensten-spotter


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #34 Gepost op: 13 december 2005, 22:48:45
Ik vind het nog steeds raar dat het KWC geen GMS krijgt. Dan kunnen ze gewoon met alle meldingen meelezen die voor hun van toepassing zijn, en info erbij tikken (of andersom, meldkamer leest mee met een melding die het KWC opmaakt)

Alle partijen kunneh un info bij het incident vermelden, dat is toch juist het grote voordeel van GMS? Waarom wordt dat dan niet optimaal benut ???
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


Hunter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,176
  • Zoetermeer, Haaglanden
Reactie #35 Gepost op: 15 december 2005, 13:19:41
Ik vind het nog steeds raar dat het KWC geen GMS krijgt. Dan kunnen ze gewoon met alle meldingen meelezen die voor hun van toepassing zijn, en info erbij tikken (of andersom, meldkamer leest mee met een melding die het KWC opmaakt)
Alle partijen kunneh un info bij het incident vermelden, dat is toch juist het grote voordeel van GMS? Waarom wordt dat dan niet optimaal benut ???
Volgens mij is dit een beetje kort door de bocht. Hoe zou het KWC mee moeten lezen? Ten eerste is GMS voor de OOV-meldkamers en daar is het KWC geen onderdeel van (de KMAR heeft ook geen GMS) en ten tweede, met welke meldkamer(s) zou het KWC dan mee moeten lezen? Bovendien, als 0,01% van alle meldingen binnen een gehele regio van toepassing is voor het KWC dan is dat veel. Voor dat kleine percentage is het volstrekt onnodig om het KWC mee te laten lezen. Als het KWC ergens van op de hoogte moet worden gesteld (en viceversa) dan hebben ze daar de telefoon voor :)

Groeten, Peter.


water-spotter

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 159
Reactie #36 Gepost op: 16 december 2005, 11:21:59
99 11:14:48 16-12-05 I BRAN  PRIO IJMUIDERSTRAND GROOT IJMUIDEN (IJMU) KNRM BRW Kennemerland ( Monitorcode )
hulpdiensten-spotter


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #37 Gepost op: 16 december 2005, 17:22:53
Volgens mij is dit een beetje kort door de bocht. Hoe zou het KWC mee moeten lezen? Ten eerste is GMS voor de OOV-meldkamers en daar is het KWC geen onderdeel van (de KMAR heeft ook geen GMS) en ten tweede, met welke meldkamer(s) zou het KWC dan mee moeten lezen? Bovendien, als 0,01% van alle meldingen binnen een gehele regio van toepassing is voor het KWC dan is dat veel. Voor dat kleine percentage is het volstrekt onnodig om het KWC mee te laten lezen. Als het KWC ergens van op de hoogte moet worden gesteld (en viceversa) dan hebben ze daar de telefoon voor :)

Groeten, Peter.


Het is toch zo dat je bij GMS de andere diensten moet aanvinken en dat de melding dan naar dan andere diensten wordt verzonden? (als dat niet zo is, heb ik het verkeerd begrepen...)
Dan kan je in dat rijtje ook het KWC zetten. Bij incidenten die aan de MRCC-criteria voldoen, kan je het KWC aanvinken, zodat die alleen de meldingen krijgen die voor hun van belang zouden kunnen zijn. Voordeel is, dat je dan alle info binnen één systeem kan verwerken, zonder tussenkomst van telefonie.

GMS bij de KMar ben ik ook voor, alleen hebben die verschillende brigades waardoor het aantal meldingen per brigade wel erg klein wordt. Bij een soort van landelijke meldkamer KMar zou het misschien wel nutvol zijn.

Ik hoop dat het nu wat minder kort door de bocht overkomt ;)

Groeten,
Maarten
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


Hunter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,176
  • Zoetermeer, Haaglanden
Reactie #38 Gepost op: 18 december 2005, 09:54:59
Het is toch zo dat je bij GMS de andere diensten moet aanvinken en dat de melding dan naar dan andere diensten wordt verzonden? (als dat niet zo is, heb ik het verkeerd begrepen...)
Jawel, maar dan nog... Dan kun je de doane, de meldkamers van de veiligheidsdiensten, de KMAR en Rijkswaterstaat ook wel uit gaan rusten met GMS. Het is een "Gemeenschappelijk Meldkamer" Systeem. Niet om meldkamers van totaal verschillende diensten aan elkaar te koppelen, maar om meldkamers van POL/BRW/CPA met 1 uniform systeem te laten werken.

Het lijkt mij persoonlijk nogal zinloos om het KWC met GMS te laten werken voor die ene melding in de week (gokje?) die ze doorgezet krijgen. Laat het er 1 per dag zijn, dan is het nog niet rendabel...

Begrijp me niet verkeerd, want de achterliggende gedachte van jouw idee is natuurlijk niet slecht, maar op die manier zou je alles en iedereen wel van GMS kunnen gaan voorzien, en dan schiet GMS zijn feitelijke doel eigenlijk voorbij...

Gebruikt het KLPD eigenlijk GMS? Ik dacht van niet, maar ik kan me vergissen...

Groeten, Peter.


K.N.R.Mark.

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 279
  • Ieder mens heeft de plicht een ander te helpen!
    • Ouddorpse Reddingsbrigade
Reactie #39 Gepost op: 24 december 2005, 12:44:09
Gisteravond ging de pieper. Dit is de eerste alarmering als aanloop tot de overgang.

1400006 22:48:15 23-12-05 ALPHA MONITORCODE KNRM * * * PROEFALARM * * * BRW Rotterdam Rijnmond


Groeten Mark.
Zonder redders redden we het niet!!!! http://www.knrm.nl/stations/Stellendam/04Nieuws/