he tintin,
zag je vrolijke reactie op mijn vraag, gelukkig doorjou wel goed opgepakt.
Als eerste gefeliciteerd met de overstap.
Geloof me als ik je zeg dat het de beste stap is die je kunt zetten want het is geweldig werk.
Verder tips:
Probeer in je inwerk periode al zoveel mogelijk mee te nemen van je inwerk pleeg.
En dan doel ik op hoe hij zakken aanpakt, ABCD procedure daar gaat het om.
Je moet voor je zelf een bepaalde structuur krijgen waarbij je alle facetten afloopt.
In het begin is het inderdaad erg lastig om te bepalen neem ik iemand wel mee of niet.
Het is al eerder gezegd maar twijfel is presenteren.
Daarnaast hebben ze mij altijd verteld als je er niet uitkomt vanwege complexiteit vraag desnoods een tweede auto.
Neem de tijd om te leren en daar bedoel ik mee dat je de 6 weken inwerken ook echt gebruikt, want het gebeurt regelmatig dat ze na 3 weken zeggen oh jij kunt wel alleen op de auto.
Dat is wel erg mans maar als je daardoor niet genoeg tijd hebt doe het dan gewoon niet.
Het is inderdaad moeilijk om onderscheid te maken in ziekte beelden of om tot een werkdiagnose te komen en dan is er ook nog geen eens een arts om op terug te vallen. Maar je zult merken dat gaande weg dat nou juist zo mooi is aan het werk. Dat wij daadwerkelijk die mensen helpen en direct van bv de dyspnoe afhelpen en dat we niet alleen maar van a naar b brengen.
Er staat en heleboel negatief gelul natuurlijk want het is ook lastig in het begin en mijn tips zijn dan ook;
-hou er rekening mee dat het lastiger is dan je denkt, dan kan het alleen maar meevallen,
-geniet er ook van want het is ook gewoon leuk,
-probeer toch ook naar meerdere plegen te kijken de een doet het zo en de andere weer anders,
-bij twijfel presenteren,
-situatie complex en je komt er niet uit dan 2de auto,
-probeer alle handelingen ter plaatse te doen in de auto is het toch vaak lastiger helaas kan dit niet altijd neem maar een scoop en run,
-luister naar ervaren chauffeurs die goed met hun vak bezig zijn maar laat je niet verleiden tot behandeling waar jij niet achterstaat jij bent verantwoordelijk voor de patienten zorg,
-hou een vaste structuur aan voor je zelf in de benadering van het SO wanneer je je onderzoek begint dan weet je wat je hebt gedaan en wat nog moet,
-Noteer alles zorgvuldig op het ritformulier ook zakken die niet afwijkend of goed zijn bv thoraxecx. en diepte vande ademhaling gebruik hulpademhaling ja/nee.
En als laatste als je nog in het ziekenhuis moet werken nu om dat je een opzegtermijn hebt, ga dan vast aan de slag met een stethoscoop en luister naar ademgeruis en benoem de afwijking als die er is en controleer of je het bij het juiste eind hebt. Dit helpt je in moeilijke situaties op straat wanneer er een brandweer auto naast je staat te ronken en je wil weten of er VAG aanwezig is.
VEEL PLEZIER EN SUCCES.