flitspalen alarm via de gps

Auteur Topic: flitspalen alarm via de gps  (gelezen 2538 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

lotus bianca

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,653
  • EHBO instructeur . LOTUS en oud sigma
Gepost op: 8 februari 2004, 22:59:20
Ik zag vanavond in een programma op de belgische tv dat er een manier is om via de GPS berichtjes te krijgen als je een flitspaal nadert.
Je kunt daarvoor ergens een programma downloaden via internet.
 Dan geeft ie je 20 seconden van te voren door dat er een flitspaal staat en de snelheid die je mag rijden op dat stuk weg waar die paal staat.
Het is niet verboden bij de wet in Belgie.
Het is natuurlijk wel DE oplossing ipv de radarverklikker .
Of het hier in Nederland mag weet ik niet.
Ik weet ook niet waar je dat programmatje kan downloaden was net te laat met inschakelen.

Dus als iemand vind waar het staat dan laat iets weten hier. ;D

Nu ben ik aan het twijfelen of tie hier wel zo goed staat (bij de politie ;D) maar ik weet niet waar ik hem anders neer kan/mag zetten.
 ;)


GEIT NEET BESJTEIT NEET  WAER OF GEIN WAER DRAAN


jvo

  • ACH
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,933
  • geel busje, geel pak
    • Youtubekanaal
Reactie #1 Gepost op: 9 februari 2004, 00:54:21
dat mag idd....dat is niet het opvangen van radarsignalen....zal ff kijken of ik de strafbaarheidsstelling hier ff kan posten...

[edit]daar is ie dan[/edit]
uit het voertuigreglement:
Artikel 5.1.6
Het is de bestuurder van een motorrijtuig verboden daarmee te rijden en de eigenaar of houder verboden daarmee te laten rijden, indien in of aan het motorrijtuig een radarontvangstapparaat aanwezig is, dat geschikt is om de aanwezigheid aan te tonen van een apparaat dat tot doel heeft om een overschrijding van de maximumsnelheid vast te stellen


dus als het apparaat geen radar ontvangt is het ook niet strafbaar!!, dus de GPS-locators zijn voor de flitspalen iig afdoende(maar die weet je meestal wel ;)
-When responding to a call, always remember that your ambulance was built by the lowest bidder-


Worf

  • Gast
Reactie #2 Gepost op: 9 februari 2004, 17:41:21
Misschien staat hier wat je zoekt

http://www.quintezz.nl/locator/index.php


112 Brabant.nl

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 588
  • Fotograaf
    • 112 Brabant.nl
Reactie #3 Gepost op: 9 februari 2004, 22:12:24
Een Morpeus Roadpilot is en blijft de beste oplossing momenteel. Je kunt er (ook al is dat illegaal) een radarontvangstunit bijkopen. Als je deze op een niet te raden plek (niet meer achter de voorbumper dus) verstopt kan niemand hem vinden. Het apparaat werkt voor alle overige functies op GPS en geheugen functies/ Apparaten die de politie aan kan schaffen om radardetectoren op kunnen sporen zullen ook bot vangen omdat deze nieuwe antene de geringe hoeveelheid straling die hij uitzendt (deze tracht de politie op te sporen) scrambled.

Ook leuk: de ControLaser:



Een veiligheidsverhogend accessoire dat de afstand tot je voorligger in de gaten houdt en je tijdig waarschuwt als je te dichtbij komt. Leuke bijkomstigheid: Hij verstoort zowel de Jenoptik LaserPatrol als de Pro Laser III. Nadeel is echter wel dat de agent wel een dikke E14 Jammed krijgt zodat je uit mag gaan leggen waar dat veiligheidsverhogende accessoire voor dient. Maja dat jammen is niet de basis van het apparaat dus lastig te verbieden.

Het allerleukste: De Target LRC-100!!! Dit apparaat verstoort lasermetingen van de LaserPatrol en Pro Laser II ook feiloos alleen weet de agent dit niet. In plaats van een E14 JAMMED krijgt hij een doodsimpele E11 of E12 op z'n display.

Kortom: mogelijkheden genoeg nog om oom agent te slim af te zijn.... Voor de *agenten* alhier: tracht gebruik te maken van deze informatie, ik wens u veeel succes... Het zal niet meevallen deze apparaten te vinden, laat staan ze in beslag te nemen.

tekst aangepast laten we elkaar wel in  waarde houden,en niet degenererend gaan doen Peter D
Voor het laatste nieuws en de meest actuele fotoreportages over hulpverlening in Brabant ga naar www.112brabant.nl !


GN-5159

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 355
  • Zie Disclaimer onderaan
Reactie #4 Gepost op: 9 februari 2004, 22:51:41
Ik gebruik dit zelf ook ;D
Op m'n PDA met TOMTOM navigatiesoftware, waar je Checkpoint voor kunt downloaden en POI's zoals o.a. roodlicht- en snelheidscamera's, trajectcontrole's, busbaancamera's, onderlinge-afstandscamera's e.d.

Een kleine uitleg van de site zelf:

When CheckPOInt is started, it checks which overlays are available for the map that TomTom Navigator currently uses.
Then it starts monitoring your current driving position and checks whether you approach one of the points of interest from one of the overlays it has found. It only detects POI's within a certain angle of your current driving direction:



As soon as you are within a certain range of a detected POI, CheckPOInt can give you acoustic warnings:

 When you're not really close the POI yet, it can play a sound file as a first warning.
 If the POI concerns a speed camera, CheckPOInt can also play a sound file that, for example, informs you about the maximum speed.
 Finally, when you're really close to the POI, CheckPOInt can play another sound file as a last warning.
 
Benodigdheden:
PDA
GPS ontvanger
Navigatiesoftware (tomtom)

Om het betreffende progje Checkpoint te downloaden:
http://checkpoint.oabsoftware.nl
Om de Locaties van POI's (Points of Interest) te downloaden:
http://poiplace.oabsoftware.nl/index.php
DISCLAIMER: Alles is een grote leugen. Het hele leven is een leugen. Ik heb alles verzonnen, niets berust op waarheid. A


GN-5159

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 355
  • Zie Disclaimer onderaan
Reactie #5 Gepost op: 9 februari 2004, 22:55:08
Peter D, Bedankt!

Ieder z'n opvattingen, mits gematigd verwoordt.

(wil niet weten wat er stond..)
DISCLAIMER: Alles is een grote leugen. Het hele leven is een leugen. Ik heb alles verzonnen, niets berust op waarheid. A


112 Brabant.nl

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 588
  • Fotograaf
    • 112 Brabant.nl
Reactie #6 Gepost op: 9 februari 2004, 23:35:54
Ik heb niet het idee dat ik mensen heb uitgescholden of beledigd ofzo, mgoed als de moderators vinden dat iets er niet hoort te staan dan zal dat wel :).
Voor het laatste nieuws en de meest actuele fotoreportages over hulpverlening in Brabant ga naar www.112brabant.nl !


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #7 Gepost op: 21 december 2005, 21:23:14
http://www.ad.nl/binnenland/article89408.ece

Politie vindt nieuwe radardetector
Door OLOF VAN JOOLEN

DRIEBERGEN - Tijdens de jacht op radardetectoren stuit de politie op een nieuw soort apparatuur.

De nieuwe apparaatjes weten mobiele controles te traceren. Foto Politie.nl
Het zijn legale gps-ontvangers die de gebruikers zelf eenvoudig omtoveren tot een radarverklikker.

Op de snelwegen wordt de detectorjacht vanaf januari uitgebreid. Het gaat om apparaatjes waarin de locaties van alle bekende flitskasten en mobiele controles staan. Via gps weet het systeem waar de auto zich bevindt en waarschuwt de bestuurder. Dit is legaal. De producenten maken op dit moment uitgebreid reclame voor de elektronica waarmee leaserijders ook hun ritregistratie kunnen bijhouden.

Met een software-update - en in sommige gevallen een antenne - vallen de apparaten geschikt te maken voor het ontvangen van radarsignalen. Dat is in ons land sinds 1 januari vorig jaar verboden. Wie het doet, riskeert een boete van 250 euro en raakt de detector kwijt.

Het Korps Landelijke Politiediensten (KLPD) signaleert dat mensen hun detectoren steeds dieper in de auto weggewerkt verstoppen. Daarmee hebben ze volgens de politie alleen zichzelf want wanneer ze door de mand zijn gevallen zoeken politiemensen net zo lang tot ze de apparatuur hebben. Dat kan betekenen dat iemand zijn auto veel langer kwijt is of dat we hem zelfs in beslag nemen.

Tot midden dit jaar werden 4000 mensen bekeurd omdat ze een werkende radardetector in de auto hadden.


GN-5159

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 355
  • Zie Disclaimer onderaan
Reactie #8 Gepost op: 22 december 2005, 10:02:32
Het gaat om de Stinger DSI die in staat is op radarbundels te detecteren, hetgeen in NL verboden is. Maar door het apparaat in NL op de markt te brengen met "uitgeklede software" kan dit dus niet meer. Alleen het middels GPS aangeven van alle bekende controleplaatsen is dan mogelijk. Echter via internet is eenvoudig de software voor actieve radardetectie te downloaden en te installeren. Aangezien dit op het RAM geheugen wordt gezet, is dit met een druk op de knop te wissen, en is het in NL weer een legaal apparaat. Dat is op zich al oud nieuws (jaartje bekend ofzo).
DISCLAIMER: Alles is een grote leugen. Het hele leven is een leugen. Ik heb alles verzonnen, niets berust op waarheid. A