Minder doden onder de dienders bij achtervolgingen klinkt als een heel slap excuus. Bij een achtervolging of het rijden met OGS wordt er denk ik beter opgelet door de chauffeur dan bij rijden zonder OGS, de kans op een ongeval zou dan m.i. niet groter worden. Puur een geldkwestie lijkt mij.
Houdt dit in dat je iedereen die er vandor gaat voortaan moet laten gaan? Ik heb op de scanner bijna nooit een achtervolging gehoord die langzamer ging dan 180km/h op de snelweg.
Ik heb af en toe het idee dat er allerlei regeltjes worden ingevoerd om de burger die het niet zo op heeft met de politie tevreden te stemmen. Laat die mensen lekker zeuren, vaak weten ze niet eens waar ze het over hebben. Heel veel mensen weten bijvoorbeeld niet dat de politie vrijstelling heeft voor het door rood rijden zonder OGS, het is wel een veel gehoorde klacht. Ik zie het al voor me, gaan mensen straks de politie bellen omdat er een politieauto harder dan 160 reed
.
Wordt nog leuk als mensen in een levensbedreigende situatie de politie nodig hebben. "Waar bleven jullie nou??" "Ja sorry, we mochten niet harder"
Zo, ik heb m'n hart weer gelucht