GRIP 1 Verdacht pakket (nepbom Alberto Stegeman op terrein Defensie) Eperweg - 't Harde 21-08-2018

Auteur Topic: GRIP 1 Verdacht pakket (nepbom Alberto Stegeman op terrein Defensie) Eperweg - 't Harde 21-08-2018  (gelezen 4902 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Kountain

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 180
  • Koninklijke Marechaussee
“De verslaggever had er met zijn team voor gezorgd dat het overduidelijk zou zijn dat het een namaakexplosief betrof. In het koffertje dat kinderklei, een mobiele telefoon, camera en een plastic bakje bevatte, zat een foto van de tv-maker.”

Dit is dus hetzelfde als met een namaakwapen op straat lopen, het kan geen kwaad maar men ziet niet dat het niet echt is.
Uitspraken op persoonlijke titel


bart007

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,201
“De verslaggever had er met zijn team voor gezorgd dat het overduidelijk zou zijn dat het een namaakexplosief betrof. In het koffertje dat kinderklei, een mobiele telefoon, camera en een plastic bakje bevatte, zat een foto van de tv-maker.”

Dit is dus hetzelfde als met een namaakwapen op straat lopen, het kan geen kwaad maar men ziet niet dat het niet echt is.

Citaat
Welke straf krijg ik als ik met een nepvuurwapen rondloop?
Als u met een nepvuurwapen rondloopt dat geschikt is om iemand mee te bedreigen, dan is dat een misdrijf. U kunt er een maandenlange gevangenisstraf voor krijgen of een geldboete die kan oplopen tot meer dan € 20.000. Als u met een goedgekeurd speelgoedwapen voor een dreigende situatie zorgt, dan is dat een overtreding. De straf die hierop staat is ook hoog, de boete loopt in de duizenden euros. Meer weten over boetes? Bekijk het boeteoverzicht van het Openbaar Ministerie.

Bron: https://www.politie.nl/themas/nepvuurwapens.html

Ik ben benieuwd of er strafbare feiten lijken te zijn:
- is dit een dreigende situatie
- mag je zonder toestemming op het terrein komen
- mag je zonder toestemming filmen
etc.

Zo ja, dan ligt het toch voor de hand dat er een aangifte gedaan wordt (o.i.d.) en dat er daardoor toetsing door de rechter plaats vind.
Kwestie van handhaving en signaal uitzenden.

Is er in dit geval aangifte o.i.d. gedaan ??
de waarheid verandert soms,  ....  maar het geloof in de waarheid niet


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Samen sterk in de hulpverlening!


klf grimmenstein markt

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,001
  • De enige particuliere bepakte VW LT brandweerbus
    • KLF Grimmenstein markt

Ik ben niet zozeer geintresseerd in een mogelijk straf voor meneer Stegeman, ik heb meer intresse in de gevolgen die deze actie heeft bij defensie en dan specifiek 't Harde / Oldebroek ( de tonnetkazerne) het is niet de eerste keer dat Stegeman dit terrein weet te betreden en defensie in verlegenheid te brengen, eerder wist het programma al een vrachtwagen van het terrein te ontvreemden en daar een tour mee te maken.

Nu weet men een "explosief" te plaatsen zonder dat de beveiliging iets merkt. Je mag aannemen dat defensie haar beveiliging toch zou hebben  verscherpt na de diefstal van de vrachtauto.
Als de beveiliging dermate lek is dan behoren andere diefstallen zeker tot de mogelijkheden (diefstal wapens in Zutphen....) of erger een explosief bij een munitie depot.

Als defensie zijnde zou ik het schaamrood op mijn kaken hebben in plaats van roepen dat Stegeman strafbaar "zou kunnen zijn"
Eigenaar van het voormalige KLF Grimmenstein markt http://www.vwbrandweerbus.nl Namens Perfact-group werkvoorbereider bij stadsverwarming Purmerend


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Bron: https://www.politie.nl/themas/nepvuurwapens.html

Ik ben benieuwd of er strafbare feiten lijken te zijn:
- is dit een dreigende situatie
- mag je zonder toestemming op het terrein komen
- mag je zonder toestemming filmen
etc.

Zo ja, dan ligt het toch voor de hand dat er een aangifte gedaan wordt (o.i.d.) en dat er daardoor toetsing door de rechter plaats vind.
Kwestie van handhaving en signaal uitzenden.

Is er in dit geval aangifte o.i.d. gedaan ??

Geen idee of er aangifte is gedaan, maar het is in ieder geval strafbaar:

Citaat
Artikel 142a
1 Hij die een voorwerp verzendt of op een al dan niet voor het publiek toegankelijke plaats achterlaat of plaatst, met het oogmerk een ander ten onrechte te doen geloven dat daardoor een ontploffing kan worden teweeggebracht, wordt gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste vier jaren of geldboete van de vierde categorie.
2 Met dezelfde straf wordt gestraft hij die gegevens doorgeeft met het oogmerk een ander ten onrechte te doen geloven dat op een al dan niet voor het publiek toegankelijke plaats een voorwerp aanwezig is waardoor een ontploffing kan worden teweeggebracht.

Citaat
Artikel 138
1 Hij die in de woning of het besloten lokaal of erf, bij een ander in gebruik, wederrechtelijk binnendringt of, wederrechtelijk aldaar vertoevende, zich niet op de vordering van of vanwege de rechthebbende aanstonds verwijdert, wordt gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste een jaar of geldboete van de derde categorie.
2 Hij die zich de toegang heeft verschaft door middel van braak of inklimming, van valse sleutels, van een valse order of een vals kostuum, of die, zonder voorkennis van de rechthebbende en anders dan ten gevolge van vergissing binnengekomen, aldaar wordt aangetroffen in de voor de nachtrust bestemde tijd, wordt geacht te zijn binnengedrongen.
3 Indien hij bedreigingen uit of zich bedient van middelen geschikt om vrees aan te jagen, wordt hij gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste twee jaren of geldboete van de vierde categorie.
4 De in het eerste en derde lid bepaalde gevangenisstraffen kunnen met een derde worden verhoogd, indien twee of meer verenigde personen het misdrijf plegen.

Bij de ingang van elk militair terrein hangen borden waarop staat wat de voorwaarden zijn om op het terrein te mogen vertoeven. Wetende dat je dat niet mag levert in elk geval 461 SR op:
Citaat
Artikel 461
Hij die, zonder daartoe gerechtigd te zijn, zich op eens anders grond waarvan de toegang op een voor hem blijkbare wijze door de rechthebbende is verboden, bevindt of daar vee laat lopen, wordt gestraft met geldboete van de eerste categorie.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein