1) het ophangen van dat hondje is echt een hele lage, laffe streek (wel stoere jongens hoor, met z'n 2en tegen een invalide vrouw met een hondje) en valt aan te merken als vernieling (art. 350 WvSr), omdat een hond strafrechtelijk gezien gewoon een ding is. Is dus strafbaar.
2) het doodschieten van dat ene musje, is van een heel andere orde dan het opzettelijk vermoorden van dat hondje, maar druist nog steeds heel erg in tegen alles wat ik ooit heb geleerd over wat goed en slecht is. Bovendien is het ook strafbaar, omdat er zonder vergunning is gehandeld en de mus een bedreigde diersoort is.
3) natuurlijk wordt er een aardig mediacircus van die ene mus gemaakt (typisch Nederlands) en natuurlijk worden er in landbouwbedrijven regelmatig mussen afgemaakt, maar ik denk dat het onbegrip bij de meeste mensen (bij mij in elk geval) er met name in zit dat zo'n beestje gewoon wordt afgemaakt omdat de mens zonodig steentjes wil omgooien. Die reden gaat er bij mij gewoon niet in. Ik hoef ook niet te zien dat iemand een aangereden eend de nek omdraait omdat die gewond geraakt was, of dat een beer wordt doodgeschoten omdat die is losgebroken in een dierentuin, maar de belangen die je dan dient met het doodschieten van zo'n dier (het uit zijn lijden verlossen van de eend dan wel het beschermen van menselijke levens tegen de losgebroken beer) rechtvaardigen naar mijn mening WEL dat je dat dier doodt, terwijl het belang van het halen van een wereldrecord steentjes ompleuren dat gewoon niet doet.