Mus doodgeschoten (Domino Day) 14-11-2005

Auteur Topic: Mus doodgeschoten (Domino Day) 14-11-2005  (gelezen 34764 keer)

0 gebruikers (en 20 gasten bekijken dit topic.

Brandpreventist

• Senior gebruiker
Gepost op: 14 november 2005, 17:22:52
Wat vinden jullie hiervan..... :-\ Wat gaat er voor, de record poging of het leven van een mus? Ik twijfel een beetje maar vind het nogal drastisch...

http://www.ad.nl/fun/bizar/article61585.ece

Mus afgeknald na recordpoging

LEEUWARDEN - Een mus heeft maandagochtend een poging gedaan het wereldrecord dominostenen omgooien te verbeteren. Het vogeltje was het Frisian Expo Centre (FEC) in Leeuwarden binnengevlogen en trof daar meer dan vier miljoen opgezette steentjes aan.
Waar de organisatie van het zogenoemde Domino Day de steentjes pas vrijdag door zangeres Anastacia wil laten omgooien, was de mus al begonnen.

,,De mus heeft 23.000 stenen omgegooid. Gelukkig hebben we 750 beschermingen ingebouwd, anders konden we de wereldrecordpoging vergeten'', aldus de geschrokken bedenker Robin Paul Weijers van Domino Day 2005.

Toen de mus in een stil hoekje van het FEC ging zitten heeft een medewerker van Ware Care faunabeheer maandagochtend met luchtbuks een einde gemaakt aan het leven van het vogeltje.

Het huidige wereldrecord werd in 2004 door Weijers gezet met 3.992.397 omgegooide stenen. Bij de poging vrijdag in de Friese hoofdstad wordt geprobeerd 4.321.000 stenen te laten vallen. (ANP)

Nog ff insteressant is de onderstaande link.... :-X
http://nl.wikipedia.org/wiki/Nederlandse_Rode_Lijst_(vogels)

Martijn Slotboom

• Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • Laten we het gezellig houden op het forum
Reactie #1 Gepost op: 14 november 2005, 17:25:04
Ik vind het een drastiche maatregel je kan ook die mus vangen , en hem buiten loslaten !! Maar om het beestje nou gelijk dood te schieten gaat wel erg ver !!!

ArieScanner

• Senior gebruiker
  • Met vriendelijke Groet, ArieScanner
    • Persmoment.nl - This is the moment!
Reactie #2 Gepost op: 14 november 2005, 17:55:59
Ik hoop dat de recordpoging mislukt
Persmoment.nl - Fotografie: www.persmoment.nl  Brandweer Diemen Web-Log: www.kazernediemen.web-log.nl

N9213Q

• Gast
Reactie #3 Gepost op: 14 november 2005, 18:04:08
Van mij mogen die stenem allemaal om. Jammer van die mus, maar er moeten zo veel dieren wijken voor capriolen van de mens.
Een snelweg (A28, Rijnsweerd) door een bos, bijvoorbeeld. Dus nu zie ik het probleem eigenlijk niet. Gewoon pech...

Bart S

• Gast
Reactie #4 Gepost op: 14 november 2005, 18:25:03
Een snelweg (A28, Rijnsweerd) door een bos, bijvoorbeeld.

Dat is slim, want dan heb je ineens twee bossen ;D

Brandpreventist

• Senior gebruiker
Reactie #5 Gepost op: 14 november 2005, 18:45:44
;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D

http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/009254.html

Vanmorgen vloog ze nog...

Ga eens dood!Een stompzinnig record dominostenen omver laten vallen, heeft een huismus het leven gekost. Het overigens met uitsterven bedreigde vogeltje was per ongeluk de gymzaal binnen gevlogen waar ruim vier miljoen stenen klaar staan om vrijdag voor het campingvolk van SBS om te vallen. Televisie voor wie normale televisie toch wat te ingewikkeld is. Met een bord vreten op schoot naar vallende steentjes kijken... Enfin, het vogeltje had geen boodschap aan dit klapvee en besloot op eigen houtje alvast 23.000 steentjes om te leggen. Dit tot woede van de organisatie, die meteen de ongediertebestrijding erbij haalde om het diertje vol te pompen met lood. Wat een laffe kudtstreek. In de hoop meer kijkcijfers te trekken, werd ook nog even een persberichtje uitgedaan. En dat hadden ze bij SBS beter niet kunnen doen. Laten we van SBS eens aangeschoten wild maken. Wij loven 1000 euri cash uit voor diegene die voor vrijdag minimaal een miljoen van die kudtsteentjes weet om te flikkeren. Geen grap, kom met beeldbewijs, flikker die dingen om en wij zullen ongezien 1000 euri overhandigen. De mus had gelijk!

Peter71

• Senior gebruiker
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #6 Gepost op: 14 november 2005, 18:50:33
Ik hoorde het vanmiddag op de radio,beetje jammer dat dit is gebeurt.Net of die recordpoging zo belangrijk is,we worden al elk jaar lastig gevallen met die gasten die niets beters hebben te doen dan steentjes overeind te zetten

Brandpreventist

• Senior gebruiker
Reactie #7 Gepost op: 14 november 2005, 18:51:20
Een reactie op het artikel op www.geenstijl.nl:

(....) zelf zo'n mooi vogeltje om zeep helpen en vervolgens in hart van nederland gaan lopen janken als er weer eens ergens een paard mishandeld wordt.

(...)?

;)

7194

• Senior gebruiker
Reactie #8 Gepost op: 14 november 2005, 18:54:41
Ik hoorde het vanmiddag op de radio,beetje jammer dat dit is gebeurt.Net of die recordpoging zo belangrijk is,we worden al elk jaar lastig gevallen met die gasten die niets beters hebben te doen dan steentjes overeind te zetten
Wij willen aardbeving, wij willen aardbeving....   ;D ;D ;D

Straalpijp Rick

• Senior gebruiker
  • Er is geen beter weer dan BRANDWEER
    • Brandweer Barendrecht
Reactie #9 Gepost op: 14 november 2005, 18:58:43
In één woord : BELACHELIJK!!!!

Ik hoop dat iemand zo'n harde scheet laat dat....................... >:(