Mus doodgeschoten (Domino Day) 14-11-2005

Auteur Topic: Mus doodgeschoten (Domino Day) 14-11-2005  (gelezen 33619 keer)

0 gebruikers (en 4 gasten bekijken dit topic.

Jeroen!

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,547
Reactie #80 Gepost op: 15 november 2005, 20:15:10
Tjonge dit vind ik toch echt zo BELACHELIJK he  :-\ een onschuldig musje een beetje neerknallen voor die paar rottige klote steentjes 
>:(

Echt absurd dit  >:( :'( ik hoop echt dat op de dag van domino day zelf alle stenen omflikkeren en dat ze niet het wereld record halen :P


Robinh

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,210
Reactie #81 Gepost op: 15 november 2005, 21:22:37
uit ervaring weet ik dat ze daar nooit zo,n probleem van maken.aangezien ze dan een paar grote deuren openzetten.En het beestje vliegt vanzelf naar buiten  ::)

Dan waaien alle stenen om, hoewel ik dat niet erg zou vinden ::) ;D
OP AL MIJN GEPLAATSTE FOTO`S ZIT COPYRIGHT!


Hammie

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 642
  • Avatar by Sylvester
Reactie #82 Gepost op: 15 november 2005, 22:01:18

En alles draait om.....................................................................................................................geld..................... :-X ::) :-X

en laat daar nou net onze economie op draaien.... erger me trouwens kapot aan die IQ loze ruud de wild te ze*ken over dat k-beest op de radio.. ffs het is maar een mus.
Sorry hoor maar weer van die typische stadsen die nooit in die gore steden mussies zien en drm zo'n beest koesteren...
"Waakzaam en dienstbaar"  Uitspraken op dit forum zijn


Gast48368

  • Gast
Reactie #83 Gepost op: 15 november 2005, 22:08:27
en laat daar nou net onze economie op draaien.... erger me trouwens kapot aan die IQ loze ruud de wild te ze*ken over dat k-beest op de radio.. ffs het is maar een mus.
Sorry hoor maar weer van die typische stadsen die nooit in die gore steden mussies zien en drm zo'n beest koesteren...

hoe ver zou jij gaan dan? ik bedoel.........tot welk formaat/soort.............. waar ligt de grens ? wanneer is het wel erg?  ::)


Hammie

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 642
  • Avatar by Sylvester
Reactie #84 Gepost op: 15 november 2005, 22:17:20
geen id maar zo'n opheft over 1 mus gaat me gewoon te ver!  :-\

vooral als je dit soort nieuwsberichten ziet:

Citaat
SPIJKENISSE - Twee jongeren hebben maandag in Spijkenisse een 49-jarige gehandicapte vrouw mishandeld en haar hondje gedood. De overvallers hingen het beestje aan zijn riem op aan een hek toen bleek dat hun slachtoffer geen geld bij zich had, zo maakte de politie maandag bekend.

Dit is iets waar ik me dus wel druk om kan maken !  >:(
"Waakzaam en dienstbaar"  Uitspraken op dit forum zijn


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #85 Gepost op: 15 november 2005, 22:21:35
geen id maar zo'n opheft over 1 mus gaat me gewoon te ver!  :-\

vooral als je dit soort nieuwsberichten ziet:

Dit is iets waar ik me dus wel druk om kan maken !  >:(

Een hond is geen bedreigde diersoort.... een mus wel....  ;)


Gast48368

  • Gast
Reactie #86 Gepost op: 15 november 2005, 22:22:27
geen id maar zo'n opheft over 1 mus gaat me gewoon te ver!  :-\

vooral als je dit soort nieuwsberichten ziet:

Dit is iets waar ik me dus wel druk om kan maken !  >:(

dat is jouw mening, maar geen antwoord op mijn vraag  ;)


Hammie

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 642
  • Avatar by Sylvester
Reactie #87 Gepost op: 15 november 2005, 22:28:39
Een hond is geen bedreigde diersoort.... een mus wel....  ;)
Een hond killen van een gehandicapte vrouw om geld is gewoon lame, die mensen zijn daar vaak mega aan gehecht.
Punt wat ik probeer te maken is dat de media zoiets kleins als een musje aangrijpt en er een groot ding van maakt, terwijl zoiets als die hond  zie je ergens op "pagina 5" in een mini berichtje staan.
Tis dankzij de media inmiddels al zover gekomen dat de schutter ( die z'n werk maar deed ) met de dood word bedreigt !
Goed bezig Ruud de wild en aanverwanten !
"Waakzaam en dienstbaar"  Uitspraken op dit forum zijn


Gast48368

  • Gast
Reactie #88 Gepost op: 15 november 2005, 22:29:47
Een hond killen van een gehandicapte vrouw om geld is gewoon lame, die mensen zijn daar vaak mega aan gehecht.
Punt wat ik probeer te maken is dat de media zoiets kleins als een musje aangrijpt en er een groot ding van maakt, terwijl zoiets als die hond  zie je ergens op "pagina 5" in een mini berichtje staan.
Tis dankzij de media inmiddels al zover gekomen dat de schutter ( die z'n werk maar deed ) met de dood word bedreigt !
Goed bezig Ruud de wild en aanverwanten !


a) dit valt niet te vergelijken.
b) zie telegraaf voorpagina  ;)


Enrique

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,443
Reactie #89 Gepost op: 15 november 2005, 22:38:51
1) het ophangen van dat hondje is echt een hele lage, laffe streek (wel stoere jongens hoor, met z'n 2en tegen een invalide vrouw met een hondje) en valt aan te merken als vernieling (art. 350 WvSr), omdat een hond strafrechtelijk gezien gewoon een ding is. Is dus strafbaar.

2) het doodschieten van dat ene musje, is van een heel andere orde dan het opzettelijk vermoorden van dat hondje, maar druist nog steeds heel erg in tegen alles wat ik ooit heb geleerd over wat goed en slecht is. Bovendien is het ook strafbaar, omdat er zonder vergunning is gehandeld en de mus een bedreigde diersoort is.

3) natuurlijk wordt er een aardig mediacircus van die ene mus gemaakt (typisch Nederlands) en natuurlijk worden er in landbouwbedrijven regelmatig mussen afgemaakt, maar ik denk dat het onbegrip bij de meeste mensen (bij mij in elk geval) er met name in zit dat zo'n beestje gewoon wordt afgemaakt omdat de mens zonodig steentjes wil omgooien. Die reden gaat er bij mij gewoon niet in. Ik hoef ook niet te zien dat iemand een aangereden eend de nek omdraait omdat die gewond geraakt was, of dat een beer wordt doodgeschoten omdat die is losgebroken in een dierentuin, maar de belangen die je dan dient met het doodschieten van zo'n dier (het uit zijn lijden verlossen van de eend dan wel het beschermen van menselijke levens tegen de losgebroken beer) rechtvaardigen naar mijn mening WEL dat je dat dier doodt, terwijl het belang van het halen van een wereldrecord steentjes ompleuren dat gewoon niet doet.
greetz,  Enrique