Mus doodgeschoten (Domino Day) 14-11-2005

Auteur Topic: Mus doodgeschoten (Domino Day) 14-11-2005  (gelezen 34309 keer)

0 gebruikers (en 4 gasten bekijken dit topic.

Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #110 Gepost op: 18 november 2005, 09:10:25
Ik ben trots op de mensen die het gevoel hebben dat er iets niet klopt aan het doodschieten van een musje voor een spelletje. Als je het rationeel gaat benaderen en gaat verekenen wat het kost om het musje te laten leven moet ze dood.
Het recht van de sterkste en de slimste. En van "het hogere wezen, want dat zijn we toch?"Die koele berekenende mensen boren in Rusland met lekkende pijpleidingen naar olie. Rijden in Amerika met grote, 2 op 1 rijdende mega benzine verslinders omdat de benzine daar niets kost, onderwijl zich niet druk makend over het broeikas effect. Of knuppelen jonge zeehondjes dood. Zeggen dat je zoveel vis kan vangen uit de Noordzee als je maar wilt, die raakt nooit op.

Ik ben blij dat er ook nog andere mensen zijn.

Die zich betrokken voelen bij bijvoorbeeld een musje dat dood moet voor een spelletje en zich daar over opwinden, zonder een rekenmachine te raadplegen. Over één ding kunnen we het dan wel eens zijn: die hebben het hart op de juiste plaats.


Henk


Enrique

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,443
Reactie #111 Gepost op: 18 november 2005, 13:29:31
Mooi gesproken Henk!!!
greetz,  Enrique


rick

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 533
  • ambu
Reactie #112 Gepost op: 18 november 2005, 16:10:01
belachelijk al die ophef
en al die mensen die de afgelopen dagen een konijn/mus of ander beest hebben doodgereden zwijg anders wacht u mogelijk een zelfde lot en wordt u ook met de dood bedreigd

ach heden bedenk me net dat ik vorige week nog bewust en opzettelijk een mug doodgeslagen heb ik mag wel oppassen


maaaar ik begrijp het niet nu kan van die mug toch geen olifant meer worden gemaakt


Zeeuw

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 455
Reactie #113 Gepost op: 18 november 2005, 17:01:31
Iedereen is weer lekker hypocriet bezig. zonde zeg een mus doodgeschoten.

Sommige zegen dat je hem had moeten vangen ??? Slimme mensen hoor door het beest achterna te jagen krijgt een beest stress.
Zoveel strees dat  een beest er aan kan overlijden door een hartaanval.  En dan heb je hem gevangen en gaat hij als nog dood.

Echte dierenvrienden hoor.


firemanr

  • Gast
Reactie #114 Gepost op: 18 november 2005, 17:35:41
Er is zelfs een liedje voor geschreven:

Click here to watch Het_Fec_-_De_Mus_Radio

 ;D


firemanr

  • Gast
Reactie #115 Gepost op: 18 november 2005, 17:38:11


EHBO-er

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,554
  • Ik denk dat ik denk
Reactie #116 Gepost op: 18 november 2005, 19:17:47
Die zich betrokken voelen bij bijvoorbeeld een musje dat dood moet voor een spelletje en zich daar over opwinden, zonder een rekenmachine te raadplegen. Over één ding kunnen we het dan wel eens zijn: die hebben het hart op de juiste plaats.

Nee, ik ben het niet met je eens.
Zolang we niet alle dieren gelijke bescherming willen geven, moet je niet een musje tot martelaar verheffen om, zoals midas dekker zo mooi op de radio zei, je eigen schuldgevoelens op andere te kunnen afreageren. Bij het musje kun je nog praten over een executie op een diervriendelijke manier.

Wat veel triester is, aan het menselijk leed dat, door de wrede manier waarop de hond werd vermoord, iemand is aangedaan, werd snel terzijde geschoven voor het wereldnieuws van de moord op een musje.  

Als je huis in de fik staat en je moet kiezen tussen het leven van het de jonge musjes in hun nestje in de haag waar de brandweer doorheen moet rijden of je huis aflaten branden, kies je dan voor die musjes omdat je huis maar materieele schade is door de taxeteur geschat op ....... en de verzekering dekt deze schade ?

Maar ik weet nog steeds niet of die idioot recht heeft op die 1200 euro ?


firemanr

  • Gast
Reactie #117 Gepost op: 18 november 2005, 19:40:38
Nee, ik ben het niet met je eens.
Zolang we niet alle dieren gelijke bescherming willen geven, moet je niet een musje tot martelaar verheffen om, zoals midas dekker zo mooi op de radio zei, je eigen schuldgevoelens op andere te kunnen afreageren. Bij het musje kun je nog praten over een executie op een diervriendelijke manier.

Wat veel triester is, aan het menselijk leed dat, door de wrede manier waarop de hond werd vermoord, iemand is aangedaan, werd snel terzijde geschoven voor het wereldnieuws van de moord op een musje. 

Als je huis in de fik staat en je moet kiezen tussen het leven van het de jonge musjes in hun nestje in de haag waar de brandweer doorheen moet rijden of je huis aflaten branden, kies je dan voor die musjes omdat je huis maar materieele schade is door de taxeteur geschat op ....... en de verzekering dekt deze schade ?

Maar ik weet nog steeds niet of die idioot recht heeft op die 1200 euro ?


 

"Executie op een fiervriendelijke manier", klinkt lekker professioneel voor een illegale actie van 1 of andere jager, die ze aangetrokken hebben om een mus dood te schieten. >:( >:( Het is gewoon een stompzinnige actie geweest. En als er een nest op mn pad ligt bij een brandend huis, is er geen bevelvoerder die mij kan bewegen om daar dwars door te rijden om er te komen. Rijdt ie zelf maar.

Het voorstel op 538 om met een paar man trilplaten te gebruiken om de stenen om te laten vallen, vind ik weer wel komisch....van mij part vallen ze allemaaaaal om  >:((vantevoren dan toch 8))


EHBO-er

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,554
  • Ik denk dat ik denk
Reactie #118 Gepost op: 18 november 2005, 21:31:25
"Executie op een fiervriendelijke manier", klinkt lekker professioneel voor een illegale actie van 1 of andere jager, die ze aangetrokken hebben om een mus dood te schieten. >:( >:( Het is gewoon een stompzinnige actie geweest. En als er een nest op mn pad ligt bij een brandend huis, is er geen bevelvoerder die mij kan bewegen om daar dwars door te rijden om er te komen. Rijdt ie zelf maar.

Het voorstel op 538 om met een paar man trilplaten te gebruiken om de stenen om te laten vallen, vind ik weer wel komisch....van mij part vallen ze allemaaaaal om  >:((vantevoren dan toch 8))

Fireman, je krijgt van mij gelijk.

Ik ben hypocriet, heb een eiken plank voor mijn kop en zie het allemaal verkeerd.
Ik had even het gevoel, dat ik ongevoelig ben en hoopte op de 22 pagina's over de brand op schiphol de bevestiging te vinden dat ik het zo verkeerd zie.
Ik vond geen enkele bijdrage die inging op het inmense leed dat die mensen in die cellen hebben doorgemaakt en dat verbaasde me absoluut niet.

Goh wat erg, maar de vraag of de brandweer zal weer de schuld krijgen was veel belangrijker dan hoe die mensen zonder vader het moeten redden nu ze als half wezen in hun eigen land in het zonnetje van dit reuze avontuur kunnen nagenieten.
 
In netwerk was vanavond een iraans meisje van 13 dat 6 weken als een crimineel in een cel zat omdat ze uitgeprocedeerd was.
Omdat ze ouder was als twaalf kreeg ze geen onderwijs en mocht ze maar een per dag luchten.

Maar ze heeft niet te klagen want in iran zit je met veel meer in een cel en mag je helemaal niet luchten.

Het blijft stinken naar eigen vogel eerst....


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #119 Gepost op: 18 november 2005, 21:52:22
Fireman, je krijgt van mij gelijk.

Ik ben hypocriet, heb een eiken plank voor mijn kop en zie het allemaal verkeerd.
Ik had even het gevoel, dat ik ongevoelig ben en hoopte op de 22 pagina's over de brand op schiphol de bevestiging te vinden dat ik het zo verkeerd zie.
Ik vond geen enkele bijdrage die inging op het inmense leed dat die mensen in die cellen hebben doorgemaakt en dat verbaasde me absoluut niet.

Goh wat erg, maar de vraag of de brandweer zal weer de schuld krijgen was veel belangrijker dan hoe die mensen zonder vader het moeten redden nu ze als half wezen in hun eigen land in het zonnetje van dit reuze avontuur kunnen nagenieten.
 
In netwerk was vanavond een iraans meisje van 13 dat 6 weken als een crimineel in een cel zat omdat ze uitgeprocedeerd was.
Omdat ze ouder was als twaalf kreeg ze geen onderwijs en mocht ze maar een per dag luchten.

Maar ze heeft niet te klagen want in iran zit je met veel meer in een cel en mag je helemaal niet luchten.

Het blijft stinken naar eigen vogel eerst....



Er zijn genoeg artikelen geweest in de kranten die ingingen op het leed van de overlevenden van de schiphol brand. Alleen vond ik deze niet relevant om ze op het HVforum te zetten. Volgens mij het het hier over de mensen die hulpverlenen en alles wat daarom heen hangt en is het hier niet forum van amnestie international. En tuurlijk je hebt gelijk, we hadden dan ook niet over een musje moeten beginnen want dat heeft ook niets met HV te maken......