Mus doodgeschoten (Domino Day) 14-11-2005

Auteur Topic: Mus doodgeschoten (Domino Day) 14-11-2005  (gelezen 34313 keer)

0 gebruikers (en 8 gasten bekijken dit topic.

firemanr

  • Gast
Reactie #120 Gepost op: 18 november 2005, 21:58:15
Fireman, je krijgt van mij gelijk.

Ik ben hypocriet, heb een eiken plank voor mijn kop en zie het allemaal verkeerd.
Ik had even het gevoel, dat ik ongevoelig ben en hoopte op de 22 pagina's over de brand op schiphol de bevestiging te vinden dat ik het zo verkeerd zie.
Ik vond geen enkele bijdrage die inging op het inmense leed dat die mensen in die cellen hebben doorgemaakt en dat verbaasde me absoluut niet.

Goh wat erg, maar de vraag of de brandweer zal weer de schuld krijgen was veel belangrijker dan hoe die mensen zonder vader het moeten redden nu ze als half wezen in hun eigen land in het zonnetje van dit reuze avontuur kunnen nagenieten.
 
In netwerk was vanavond een iraans meisje van 13 dat 6 weken als een crimineel in een cel zat omdat ze uitgeprocedeerd was.
Omdat ze ouder was als twaalf kreeg ze geen onderwijs en mocht ze maar een per dag luchten.

Maar ze heeft niet te klagen want in iran zit je met veel meer in een cel en mag je helemaal niet luchten.

Het blijft stinken naar eigen vogel eerst....



Volgens mij heeft dit weinig met die mus te maken. Over Schiphol kun je hier terecht: http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php?topic=10203.0


7194

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,128
Reactie #121 Gepost op: 18 november 2005, 21:58:56
belachelijk al die ophef
en al die mensen die de afgelopen dagen een konijn/mus of ander beest hebben doodgereden zwijg anders wacht u mogelijk een zelfde lot en wordt u ook met de dood bedreigd
Trekker overhalen kun je niet vergelijken met een auto ongeluk.  ::)


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #122 Gepost op: 18 november 2005, 22:06:48
zowel het uitloven van het geld als het doodschieten van het musje klopt niet. Als organisator ben je niet bijdehand bezig als je mussen toelaat tot je domino veld en om daar nou die mus de schuld van te geven...

Ik ben niet voor het uitloven van beloningen om dominosteen leggers te pesten, maar ben daarom nog niet automatisch voor het doodschieten van musjes voor een uit de hand gelopen spelletje.

Dat zijn allebei excessen. Ik schiet een mus dood omdat ik dat ook zou doen als mijn huis in brand staat  ::). Tja.... Ik vind het niet hetzelfde. Als mijn huis in brand staat zal ik wel meer gekke dingen doen misschien, maar die hal stond niet in brand volgend mij. Er waren en paar kinderen die een paar heren héél erg gemakkelijk heel veel geld lieten verdienen.

Weten jullie al welk steentje past? Even snel bellen! Je mag zo vaak bellen als je wil, zo maak je nog meer kans!

Henk  


EHBO-er

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,554
  • Ik denk dat ik denk
Reactie #123 Gepost op: 18 november 2005, 23:02:49
Er zijn genoeg artikelen geweest in de kranten die ingingen op het leed van de overlevenden van de schiphol brand. Alleen vond ik deze niet relevant om ze op het HVforum te zetten. Volgens mij het het hier over de mensen die hulpverlenen en alles wat daarom heen hangt en is het hier niet forum van amnestie international. En tuurlijk je hebt gelijk, we hadden dan ook niet over een musje moeten beginnen want dat heeft ook niets met HV te maken......

Daar ben ik dus mee eens.
De afgelopen jaren hebben we regelmatig kunnen ervaren hoe gigantische rellen het gevolg zijn van stemmingmakende media circuits.
Om vervolgens de vermoorde onschuld te spelen en te roepen dat het de taak van de media is om mensen te informeren.


EHBO-er

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,554
  • Ik denk dat ik denk
Reactie #124 Gepost op: 18 november 2005, 23:09:29
Ik heb gekeken omdat ik het leuk vind om te zien. Dat de mus is gesneuveld geeft me geen hoera gevoel, maar ook niet het gevoel dat hier een halsmisdrijf is gepleegd. Ik vraag me af hoeveel mensen er per saldo meer of minder zijn gaan kijken omdat de makers van de mus gigantisch veel publiciteit heeft gekregen.


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #125 Gepost op: 18 november 2005, 23:47:02
Ik heb gekeken omdat ik het leuk vind om te zien. Dat de mus is gesneuveld geeft me geen hoera gevoel, maar ook niet het gevoel dat hier een halsmisdrijf is gepleegd. Ik vraag me af hoeveel mensen er per saldo meer of minder zijn gaan kijken omdat de makers van de mus gigantisch veel publiciteit heeft gekregen.
Ik heb het ook gezien,en het is mij duidelijk waarom die pokke stenen niet voortijdig mochten vallen.Anders zat SBS met een auto in de maag en dan zou je het grootste gelazer hebben met 1 van de sponsoren


EHBO-er

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,554
  • Ik denk dat ik denk
Reactie #126 Gepost op: 18 november 2005, 23:53:29
Ik heb het ook gezien,en het is mij duidelijk waarom die pokke stenen niet voortijdig mochten vallen.Anders zat SBS met een auto in de maag en dan zou je het grootste gelazer hebben met 1 van de sponsoren
En met een schadeclaim wegens gederfde inkomsten


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #127 Gepost op: 18 november 2005, 23:59:28
En met een schadeclaim wegens gederfde inkomsten
De tranen springen in m,n ogen  ::)


firemanr

  • Gast
Reactie #128 Gepost op: 19 november 2005, 02:37:33
Ik heb niet gekeken, om de doodeenvoudige reden dat ik moest gaan werken. Maar uit koppigheid had ik dus ook niet gekeken, ook al kon ik er naar kijken. En van mij hadden ze die schadeclaim rustig mogen betalen!


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #129 Gepost op: 19 november 2005, 10:42:34
Ik heb/moest wel een stuk zien want mijn zoon vond het fantastisch. Alleen was er voordurend een thuiswinkel/0900 spelletjes programma en na 10 minuten ben ik omgeschakeld naar mijn favoriete programma, "blik op de weg". Waarin de politie laat zien wat zij allemaal wel mag en anderen lekker niet!

Henk