0 gebruikers (en 5 gasten bekijken dit topic.
Dat vraag ik me dan nog steeds af, hoe werkt dit, wat wordt er dan getest? Er is namelijk geen terugkoppeling mogelijk, die palen kunnen alleen maar ontvangen...
Sille test is een test waarbij er een piepje te horen is bij de ontvangende apperatuur. De monteur moet dus bij de mast aanwezig zijn om het te horen
Reactie van de gemeente Raalte: veiligheidsregio IJsselland heeft aangegeven dat op 1 juli in heel Nederland diverse WAS palen stil zijn gebleven en dat onduidelijk is welke wel en niet. Oorzaak onbekend. Het is in onderzoek op landelijk niveau.
Apart, de aansturing vindt plaats door alle meldkamers individueel en niet door iets landelijks.
Ik begreep uit de mail dat de storing her en der masten heeft laten uitvallen door Nederland. Als ik dan speculeer denk ik aan een software update met een foutje.
Verschillende manieren om te testen. Mast kan alleen ontvangen. Centralist kan kiezen tussen een technische testalarm, een luid testalarm (mast maakt dan een soort geluid van een scheepstoeter) en een alarm (wat je 1e maandag vd maand hoort).