Ik speculeer ook alleen maar over software. Ik denk niet dat ik de mail hier rechtstreeks mag plaatsen. Als je hem wil lezen kan ik hem rechtstreeks sturen. Voor landelijk had ik hier op het forum ook meer ophef verwacht.
Reactie binnen van de gemeente
Dag meneer/mevrouw jager,
U meldde op 1 juli 2013 dat de sirene in Luttenberg niet af is gegaan; uw zoontje maakte hierover de opmerking dat de gemeente vergeten was om op de knop te drukken.
Ik heb uw melding indertijd door gegeven aan de Veiligheidsregio in Zwolle; deze beheert de verschillende masten in de regio. Ik zou u meedelen als de reden hiervan bekend zou zijn.
Tijdens mijn vakantie heeft de Veiligheidsregio mij meegedeeld dat de storing op meerdere plekken in Nederland waargenomen was. Gebleken is dat de storing het gevolg was van een fout tijdens onderhoudswerkzaamheden. Mij is meegedeeld dat de fout hersteld is en dat de maandelijkse testen met de sirenes nu goed moet verlopen.
Bedankt voor uw meedenken en melding aan de gemeente. De gemeente stelt het op prijs dat burgers alert zijn op storingen in de alarmeringen en dit aan haar doorgeeft.
Ik ga er vanuit dat de storingen nu achterwege blijven, maar wanneer dat in de toekomst toch weer voorkomt, hoop ik dat u ons hier weer op attent maakt.