WAS: Waarschuwing en Alarmering Systeem (sirenes, luchtalarm)

Auteur Topic: WAS: Waarschuwing en Alarmering Systeem (sirenes, luchtalarm)  (gelezen 302828 keer)

0 gebruikers (en 12 gasten bekijken dit topic.

Frankieboy001

• Senior gebruiker
Reactie #190 Gepost op: 14 januari 2015, 14:11:28
Redactie 112Vandaag ‏@112Vandaag  57 sec.
Luchtalarm gaat af in #Tilburg-Noord, vermoedelijk sprake van een storing. Er is geen incident of crisissituatie.

JJ75

• Geinteresseerde kritische burger, en weer BHV'er
  • Senior gebruiker
Reactie #191 Gepost op: 21 januari 2015, 13:13:44
Vandaag werd op onze school verteld dat de WAS over twee jaar helemaal weggaat en NL-alert overblijft. Bron info de gemeente Raalte. (ligt in regio IJsseland).  IVM overschakelen van stroom vanuit een gemeente pand naar stroom vanuit de school was er overleg met school geweest dat het maar tijdelijk was omdat de palen toch verdwijnen.

Nu denk ik daar inhoudelijk het mijne van.

Dennis 2331

• ICT'er (Engineer Wireless) - Fractielid gemeente Eindhoven
  • Senior gebruiker
  • Eindhoven
Reactie #192 Gepost op: 21 januari 2015, 16:44:43
Citaat van: JJ75 link=msg=1324664 date=1421842424
Vandaag werd op onze school verteld dat de WAS over twee jaar helemaal weggaat en NL-alert overblijft. Bron info de gemeente Raalte. (ligt in regio IJsseland).  IVM overschakelen van stroom vanuit een gemeente pand naar stroom vanuit de school was er overleg met school geweest dat het maar tijdelijk was omdat de palen toch verdwijnen.

Nu denk ik daar inhoudelijk het mijne van.

WAS blijft denk ik nog wel een tijdje bestaan! Zie geen reden waarom deze zouden moeten verdwijnen, en zeker niet iedereen heeft NL-alert of een GSM (ouderen).
 As ge nie mėr nčijsgierig bent, dan worde aau

Grumpy91

• Rode Kruis hulpverlener, werkzaam in zorgsector
  • Senior gebruiker
  • If you can Dream it, you can do it!
Reactie #193 Gepost op: 21 januari 2015, 16:47:28
Citaat van: Dennis 2331 link=msg=1324718 date=1421855083
WAS blijft denk ik nog wel een tijdje bestaan! Zie geen reden waarom deze zouden moeten verdwijnen, en zeker niet iedereen heeft NL-alert of een GSM (ouderen).

En ook niet iedereen, lang niet iedereen (!!!!), die NL-Alerts ontvangt ookal staat die ingesteld op je telefoon
Hulpverlener, vrijwilliger, beheerder Social Media bij Rode Kruis locatie Roermond.    Al mijn bijdragen zijn volledig op eigen titel

RAdeR

• Hoofd Rode Kruis Noodhulpteam, BLS instructeur
  • Senior gebruiker
Reactie #194 Gepost op: 26 januari 2015, 11:17:02
Meldkamer Kennemerland updatet systeem sirenes

Elke eerste maandag van de maand gaan ook in Kennemerland om 12.00 uur de sirenes af. Dat is nodig om het alarmeringssysteem te testen. Om het systeem up-to-date te houden zijn er in de nacht van dinsdag 27 op woensdag 28 januari technische werkzaamheden.

Dat betekent dat de sirenes het gedurende enkele uren niet doen. Vindt tijdens de werkzaamheden in de regio een incident plaats, en de bevolking moet worden gealarmeerd? Dan zet de Meldkamer Kennemerland NL-Alert in.

Gebruik NL-Alert
NL-Alert is het alarmmiddel van de overheid voor op de mobiele telefoon. Met NL-Alert kan de Meldkamer van Kennemerland mensen in de directe omgeving van een noodsituatie met een tekstbericht informeren. In het bericht staat specifiek wat er aan de hand is en wat u op dat moment het beste kunt doen. De meldkamer zet NL-Alert in bij levens- of gezondheidsbedreigende situaties, zoals een grote brand, een dreigende overstroming, of problemen met het drinkwater.

Hoe stel ik NL-Alert in op mijn telefoon?
Op www.nl-alert.nl vindt u meer informatie over NL-Alert. Gebruik de instelhulp om na te gaan of uw telefoon goed is ingesteld.

DiNozzo

• Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
Reactie #195 Gepost op: 2 maart 2015, 15:03:58
Door een storing zijn maandag de waarschuwingssirenes in Flevoland niet te horen geweest. Volgens de Veiligheidsregio wordt nog onderzocht waarom de maandelijkse test niet kon worden uitgevoerd.

Mocht de storing verholpen zijn, dan worden de palen later maandag niet alsnog getest. Zo'n uitgestelde test zou volgens de veiligheidsregio voor verwarring en mogelijke onrust kunnen zorgen.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein

p2Elst

• IVK-er
  • Senior gebruiker
Reactie #196 Gepost op: 2 maart 2015, 17:27:19
Luchtalarm in Leeuwarden zorgt urenlang voor overlast
De maandelijkse test met het luchtalarm heeft maandag in de Leeuwarder wijk Camminghaburen voor overlast gezorgd: de sirene bleef urenlang hangen.

Lees verder op: http://www.nu.nl/binnenland/4002852/luchtalarm-in-leeuwarden-zorgt-urenlang-overlast.html

Hunter

• Senior gebruiker
  • Zoetermeer, Haaglanden
Reactie #197 Gepost op: 2 maart 2015, 20:30:37
Stond vandaag op een dak in het centrum van Delft naast een sirene die niet af ging om 12:00 (niet dat ik daar op stond te wachten, maar het noteren van de aanwezigheid van WAS-palen is wel een onderdeel van mijn werk), terwijl ze in de omgeving wel te horen waren. Wellicht een defecte ontvanger, gemeld aan de Veiligheidsregio Haaglanden. Ben benieuwd :)

lightning

• Forum gebruiker
Reactie #198 Gepost op: 23 maart 2015, 10:55:24
Is onderstaand nieuwsbericht een slechte 1 april grap of serieus?
http://preppers.nl/forum/threads/12477-Nederlandse-overheid-wil-af-van-de-WAS-sirene

(Ik vermoed persoonlijk de 1e optie).

JJ75

• Geinteresseerde kritische burger, en weer BHV'er
  • Senior gebruiker
Reactie #199 Gepost op: 23 maart 2015, 11:33:23
Citaat van: lightning link=msg=1338886 date=1427104524
Is onderstaand nieuwsbericht een slechte 1 april grap of serieus?
http://preppers.nl/forum/threads/12477-Nederlandse-overheid-wil-af-van-de-WAS-sirene

(Ik vermoed persoonlijk de 1e optie).
Ik denk niet dat het een grap is.