Ik begrijp dat je het wat breder wilt trekken, maar toch nog even mijn reactie op bovenstaande.
In Stadshagen staat al een WASpaal. Deze wijk wordt echter (nog steeds) zo ver uitgebreid, dat het mij lijkt dat er een tweede paal moet komen. Als dit het geval zou zijn, zou deze paal het beste staan aan de andere kant van de wijk, waar de sirene in de huidige situatie dus het slechtst hoorbaar zou zijn. In dat geval zou 's-Heerenbroek zo dichtbij liggen dat de sirene hier ook gemakkelijk zou moeten kunnen komen. Probleem opgelost?
Ben benieuwd of de gemeente daar geld voor beschikbaar heeft. Eén sirene kost volgens mij iets van 60.000 euro. Aangezien het de gemeenten zijn die het leuk vinden, er wijken bij te bouwen, zijn het ook de gemeenten die in zo'n nieuwe wijk een sirene dienen te regelen en betalen.
De palen worden trouwens erg schaars: er worden er bijna niet meer bij gezet, omdat er momenteel andere waarschuwingsmethoden in ontwikkeling zijn - en de sirenepalen gezien hun beperkte bereik niet zo succesvol zijn.