Nieuwe MSA brandweer Heerhugowaard

Auteur Topic: Nieuwe MSA brandweer Heerhugowaard  (gelezen 5117 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Rene112

• Gast
Gepost op: 14 november 2005, 22:09:45
De brandweer Heerhugowaard neemt binnenkort een nieuwe motorspuitaanhanger in gebruik.
Deze eenheid vervangt de huidige MSA die is uitgerust met 2 groot vermogen motorspuiten.

Op de website van de brandweer Heerhugowaard staan enkele foto's van de nieuwe MSA. De foto's zijn gemaakt tijdens een (controle)bezoek bij de opbouwer Ziegler.
http://www.heerhugowaard.nl/web/show/id=84021
De MSA is o.a. speciaal bedoeld om de hoogwerker te voeden voor blussing (met veel water ;)) vanaf hoogte.

Ik reken erop dat één van de forumleden uit Heerhugowaard ons nog verder zal informeren met foto's, technische details etc.

Daarnaast worden beide tankautospuiten (844 en 845) binnenkort voorzien van een klein model dompelpomp waarmee vanaf maximaal 30 meter afstand van het voertuig de reeds aanwezige pomp van voldoende water kan worden voorzien. Deze aanpassingen hebben te maken met het goed kunnen gebruiken van bepaalde geboorde putten en het overbruggen van een grotere afstand tot open water.

groeten,
René de Caluwé

jwpots

• Gast
Reactie #1 Gepost op: 14 november 2005, 22:55:27
De brandweer Heerhugowaard neemt binnenkort een nieuwe motorspuitaanhanger in gebruik.
Deze eenheid vervangt de huidige MSA die is uitgerust met 2 groot vermogen motorspuiten.

Op de website van de brandweer Heerhugowaard staan enkele foto's van de nieuwe MSA. De foto's zijn gemaakt tijdens een (controle)bezoek bij de opbouwer Ziegler.
http://www.heerhugowaard.nl/web/show/id=84021
De MSA is o.a. speciaal bedoeld om de hoogwerker te voeden voor blussing (met veel water ;)) vanaf hoogte.

Ik reken erop dat één van de forumleden uit Heerhugowaard ons nog verder zal informeren met foto's, technische details etc.

Daarnaast worden beide tankautospuiten (844 en 845) binnenkort voorzien van een klein model dompelpomp waarmee vanaf maximaal 30 meter afstand van het voertuig de reeds aanwezige pomp van voldoende water kan worden voorzien. Deze aanpassingen hebben te maken met het goed kunnen gebruiken van bepaalde geboorde putten en het overbruggen van een grotere afstand tot open water.

groeten,
René de Caluwé

Dat is een aardig bakbeest René. Krijg ik tzt van jou het kenteken van deze MSA door ?

Groet
Johan

Rene112

• Gast
Reactie #2 Gepost op: 14 november 2005, 23:08:52
Dat is een aardig bakbeest René. Krijg ik tzt van jou het kenteken van deze MSA door ?

Groet
Johan

Zeker een aardig bakbeest ;)  
Zover ik begrepen heb komt op de aanhanger een paar honderd meter gekoppeld en gevouwen 100 mm. (4-duimer) slang te liggen. Daarmee kan een snelle toevoeg naar bijv. de hoogwerker worden uitgereden.

Ik verwacht dat binnenkort "die andere René" uit Heerhugowaard wel aanvullende informatie zal plaatsen...  ;)

groeten,
René de Caluwé

Rene112

• Gast
Reactie #3 Gepost op: 14 november 2005, 23:43:08
Mooi wagentje! Wanneer is deze af?

Zover ik begrepen heb kan hij elk moment arriveren in de kazerne van Heerhugowaard.

groeten,
René de Caluwé

firemanmies

• Gast
Reactie #4 Gepost op: 15 november 2005, 15:25:26
zeker weten een mooie msa. En welk voertuig gaat die msa trekken, de hw zelf?

mvg michel

Tetu

• Gast
Reactie #5 Gepost op: 16 november 2005, 08:45:25
Ik verwacht dat binnenkort "die andere René" uit Heerhugowaard wel aanvullende informatie zal plaatsen...  ;)

Tuurlijk doet 'ie' dat.

De MSA is gisteren (15 november) hier in Heerhugowaard afgeleverd. Ik typ dit bericht even snel. Later zal ik ook een of meer foto's plaatsen. De technische gegevens zijn:
Voor de liefhebber het kenteken is WS-HV-65
Motor is een Volvo Penta Industrial Diesel TAD620VE
Pomptype: FPP48/8 2H
Pompcapaciteit is 5200 l/min bij 8 bar, 5100 l/min bij 10 bar en 2600 l/m bij 15 bar.
Heb je nog vragen over deze MSA, stel ze gerust.

O ja, Ronald vroeg wanneer de MSA af is......... Als het goed is gaat hij 20 jaar mee bij 'normaal' gebruik. Wij hopen dat de draaiuren er op vliegen. ;D

Jerommeke

• Senior gebruiker
  • Blauwe Motormuis
Reactie #6 Gepost op: 17 november 2005, 12:28:17
ja welk voertuig hem gaat trekken, stond al ergens maar ik vraag het me ook af
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !

Tetu

• Gast
Reactie #7 Gepost op: 18 november 2005, 11:55:30
ja welk voertuig hem gaat trekken, stond al ergens maar ik vraag het me ook af

Dat zal de 862 zijn.

firemanmies

• Gast
Reactie #8 Gepost op: 18 november 2005, 15:05:21
Oke en wat is dat voor een voertuig?

mvg :D

Rolanddeg

• Docent, kerninstructeur