Mijn man vindt 't NIET leuk dat ik LOTUS ben

Auteur Topic: Mijn man vindt 't NIET leuk dat ik LOTUS ben  (gelezen 8264 keer)

0 gebruikers (en 5 gasten bekijken dit topic.

Zeeuw

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 455
Reactie #10 Gepost op: 19 november 2005, 10:02:30
Lotus heeft ook niks met sexualiteit te maken,  maar Ineke haar man vindt het niet prettig als mensen aan zijn vrouw zitten.

Hij ziet dit waarschijnlijk  als mogenlijke  sexuelehandelingen terwijl dit niet zo is. Ik neem aan dat er best een Lotus instructeur met haar man kan praten over dit feit en zo zijn angst / schroom weghalen. ;)


Target77

  • Gast
Reactie #11 Gepost op: 19 november 2005, 15:35:20
Ik denk (zo te lezen) dat dit probleem niet zozeer bij het LOTUS zijn ligt maar meer richting problemen op het relatonele vlak. Vraag me eigenlijk af of een instructeur haar man wel kan overtuigen. Zal me ook niks verbazen dat haar man in overige situaties wellicht net zo reageert.   ;)


Heleen Lotus

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,245
Reactie #12 Gepost op: 19 november 2005, 19:40:58
Vaak geven dit soort problemen een domper op het lotus werk. Je kan thuis niet lekker vertellen wat je allemaal mee gemaakt hebt als lotus zijnde.
Ik denk dat dit ook niet zo gauw opgelost zal zijn. Lichaamelijk contact zal er altijd wel blijven, waar je ook als lotus aan het werk gaat.


firemanr

  • Gast
Reactie #13 Gepost op: 20 november 2005, 01:21:23
Lotus heeft ook niks met sexualiteit te maken,  maar Ineke haar man vindt het niet prettig als mensen aan zijn vrouw zitten.

Hij ziet dit waarschijnlijk  als mogenlijke  sexuelehandelingen terwijl dit niet zo is. Ik neem aan dat er best een Lotus instructeur met haar man kan praten over dit feit en zo zijn angst / schroom weghalen. ;)

Mijn antwoord was ook sarcastisch bedoelt, Eduard.... ::) ::) Sexualiteit is hier helemaal niet van toepassing. Dus waarom een vergelijk maken? :-\


Zeeuw

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 455
Reactie #14 Gepost op: 20 november 2005, 10:25:10
De link met sexualiteit is heel simpel, je moet het woord sexualiteit breed zien en niet alleen aan neuken denken.

Ik geef een voorbeeld : ik ben sportmasseur, en waar denken de meeste mensen aan ja jaa  aan erotiek .
Ook bij partners van sporters komt de zelfde reactie voor als bij Ineke.

ik ken voetbal clubs die een vrouwelijke sportmasseuze hebben waar sommige voetballers niet gemasseerd mogen worden anders wordt hun vrouw boos. De partners zijn bang dat de handelingen verkeerd uitvallen.


firemanr

  • Gast
Reactie #15 Gepost op: 21 november 2005, 02:48:58
De link met sexualiteit is heel simpel, je moet het woord sexualiteit breed zien en niet alleen aan neuken denken.

Ik geef een voorbeeld : ik ben sportmasseur, en waar denken de meeste mensen aan ja jaa  aan erotiek .
Ook bij partners van sporters komt de zelfde reactie voor als bij Ineke.

ik ken voetbal clubs die een vrouwelijke sportmasseuze hebben waar sommige voetballers niet gemasseerd mogen worden anders wordt hun vrouw boos. De partners zijn bang dat de handelingen verkeerd uitvallen.



Ok, dat snap ik ;)....waarschijnlijk is het dat ik helemaal niet zo denk, dat ik die link ook niet leg.... :-\


SEH zustertje

  • SEH verpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,416
Reactie #16 Gepost op: 21 november 2005, 15:08:38
Ineke,

Het lotus zijn gebeurd op vrijwillige basis, maar hoe denkt je man dan over andere beroepen?
Om het maar even bij mezelf neer te leggen, er blijft voor mij weinig over als ik geen lichamelijk kontakt zou mogen maken met een patiënt. Misschien een idee om hem is in te laten beelden dat hij dokter zou zijn, of verpleegkunidge?
De diverse hulpverleners leren juist zoveel met behulp van lotussen in casussen!!
En ik ben niet het vak in gegaan om dat ik graag aan andere mensen zit!
Het hoort er bij
Dan had ik een ander beroep moet kiezen  ;D
Als jij véél plezier in je hobby hebt, zou hij zoals geloof ik al eerder gemeld , eens mee moeten gaan kijken, tijdens een casus.
In ieder geval sterkte ermee  ;)


Marij

  • Gast
Reactie #17 Gepost op: 23 november 2005, 10:22:36
Ineke,

vindt jouw man het nooit leuk als je lichamelijk contact hebt met hulpverleners of alleen als het om mannelijke hulpverleners gaat? Is hij misschien gewoon ontzettend jaloers?

Ik ken overigens ook hulpverleners die het vervelend vinden om in een oefensituatie lichamelijk contact te maken met een slachtoffer, terwijl het slachtoffer daar geen moeite mee heeft.