Ik zie vaak, nee heel vaak de zin: "Hoe zou jij je voelen as jij daar lag?, Hoe zou je het vinden als jij het slachtoffer was?"
Ja sorry hoor, maar zo blijft het
Als een bedrijf tot de grond toe afbrand hoe denk je dan dat de eigenaar zich voelt? denk je dat die het leuk vind dat zijn afgebrande bedrijf het middelpunt is bij HVNL en de volgende dag op de voorpagina staat? OOk niet nee
Maar zo kun je wel aan de gang blijven gaan..., het is altijd "hoe denk je dat.........hoe zou je het vinden als....." etc etc. Er zijn nou ook eenmaal mensen die hun broodje ermee moeten verdienen en de krant of tv zit niet te wachten op beelden van een opengeknipt wrak met een takelwagen erbij...
En ik weet haast wel zeker, dat 99 van de 100 fotografen/cameramensen, het slachtoffer niet expres in beeld zetten, zelf heb ik het ook weleens dat ik mij richt op een bepaald onderdeel met een foto te maken, en dan kom ik thuis en zie ik dat aan de ene kant van de foto het slachtoffer herkenbaar is....tja...er zal misschien een heeeeeeeeeele enkele fotograaf/cameraman zijn die volop op het slachtoffer in zal zoomen en dit vast legt, maargoed dan moet je ze per stuk aanpakken en niet in het algemeen praten, wat veel te vaak gebeurd. Is er 1 iemand van de pers die zich niet aan de regels houd of iets niet opvolgd, huppa mag gelijk iedereen wegwezen daar...
Ik vind dit een goed topic, hier mag best weleens over gepraat worden....een groot deel van de fotografen/cameramensen staan daar ten slotte hun werk te doen, net als de dienders