Vanmiddag rond een uur of 2 kwam er een melding binnen van een A1 rit naar de Campweg in Sint Philipsland. Ik zag ook de politie rijden dus ben maar een kijkje gaan nemen. Het bleek om een aangetroffen stoffelijk overschot te gaan op een weiland. Ter plaatse heb ik een paar foto's gemaakt. Na ongeveer een half uurtje na tp komen kwam er een agent naar me toe en vroeg of ik weg wou gaan en mijn foto's wou verwijderen, terwijl ik op openbare weg stond en er geen afzetting was en op ruime afstand van het incident stond. Ik moest alle foto's(zelfs een filmpje van A1 rit ambulance) verwijderen onder zijn toeziend oog;). Ik was harstikke verbaasd, maar voor ik het wist waren de foto's er van af... Daarna zei hij, je kunt hier een fikse boete voor krijgen als die foto's op internet o.i.d. komen... Tevens vroeg de agent of ik nog meer mensen kon bellen, terwijl de toeschouwers via p2000 en twitter kwamen...
Ter duidelijkheid.
- Ik stond op de openbare weg
- Er was geen afzetting
- Ik had de dode persoon niet op de foto zonder deken er over o.i.d.
- Ik stond op ruime afstand van het incident
Het is toch zo dat ik op de openbare weg gewoon foto's mag maken en deze niet hoef te verwijderen?
Groeten,
Daan