Formeel zullen ze jou netjes antwoorden en niet tegenwerken. Maar vergeet maar dat jou dan nog een 'scoop' wordt gegund, zoals met camera aanwezig mogen zijn bij een inval e.d. Dat soort 'extraatjes' kan je vergeten als je teveel afzeikerig bezig gaat richting politie.
Dat begrijp ik ook wel, maar denk eens dieper na over wat je hier eigenlijk zegt. *
Zet je uitspraak eens in de context van de discussie over de controlerende taak van de Pers. Als de politie journalisten verbied op de snelweg te komen, dan is dat volgens (foto)journalisten een belemmering van de controlerende taak. Het uitsluiten van bepaalde (foto)journalisten, omdat de verslaggeving even niet zo gunstig is, is precies hetzelfde. Ook voor die scoops.
Die discussie is niet uniek voor de hulpverleningswereld, en ik verwacht ook niet dat alles gaat zoals het theoretisch zou "moeten".
Maar de pers zelf heeft hier ook een rol in, en zou zich continue moeten afvragen of een bepaalde gunst van de overheid hun onafhankelijkheid niet aantast.
*
Niet persoonlijk bedoeld, ik weet dat je niet "zomaar" wat zegt .