Wat/waar mag je wel/niet fotograferen op een openbaar toegankelijke plek/achter het afzetlint?

Auteur Topic: Wat/waar mag je wel/niet fotograferen op een openbaar toegankelijke plek/achter het afzetlint?  (gelezen 597757 keer)

0 gebruikers (en 6 gasten bekijken dit topic.

CMKmaat

  • What does this button do?
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,151
  • Geen spoed wel politie? Naambellen! Bel 0900-TUIG
Citaat van: HIT link=msg=1183236 date=1373791370
Google doet dat inderdaad heel mooi, echter als je een goed fotoprogramma hebt kun je op BingMaps alles zien  998765
Klopt ... Maar ook Bing heeft zich netjes aan de regels gehouden en heeft e.e.a. geblurt.
Dat het niet zo rigoureus is als google waardoor je e.e.a. toch nog kan zien is weer een ander verhaal.
Wij zorgen dag en nacht voor de fysieke beveiliging van de te beschermen belangen van de defensieonderdelen binnen het koninkrijk der Nederlanden.


Mahad

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 248
Citaat van: Sylvester link=msg=1183169 date=1373751903
Ja, een deel van AOCS Nieuw Milligen, waar je tegenaan kijkt is de Solsebergweg. ;)
Ik had ergens gelezen dat je geen militaire basissen mag filmen , alleen als je toestemming van de veiligheidsfunctionaris hebt. En dat het strafbaar is als je het wel filmt
En als het toch gebeurd worden ze aangehouden en overgedragen aan de Kmar.
That's just the way it is.


Hunter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,176
  • Zoetermeer, Haaglanden
Citaat van: Mahad link=msg=1183341 date=1373833836
Ik had ergens gelezen dat je geen militaire basissen mag filmen , alleen als je toestemming van de veiligheidsfunctionaris hebt. En dat het strafbaar is als je het wel filmt
En als het toch gebeurd worden ze aangehouden en overgedragen aan de Kmar.

Leuk en aardig, maar wat heeft dat hiermee te maken? Dat komt helemaal niet ter sprake in het filmpje.


Mahad

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 248
Citaat van: Hunter link=msg=1183342 date=1373833938
Leuk en aardig, maar wat heeft dat hiermee te maken? Dat komt helemaal niet ter sprake in het filmpje.
Komt inderdaad niet ter sprake in het filmpje , en was beetje off-topic..
That's just the way it is.


gerritsen

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 241
  • Brandweer
tja zal de tijd wel zijn, ik zou op die leeftijd alleen maar hebben gezegd ja agent oke agent sorry agent maarja tijden veranderen
vanaf 1-1-2014 ex vrijwillige brandweerman


FF4266

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 849
  • Centralist & Bevelvoerder
Ik ben wel benieuwd wat politie medewerkers op dit forum dan vinden van deze video.


Andreej

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 85
Citaat van: FF4266 link=msg=1183350 date=1373836508
Ik ben wel benieuwd wat politie medewerkers op dit forum dan vinden van deze video.

Ik ook wel. Het lijkt mij namelijk ook wel erg frusterend voor een agent om een dergelijke discussie steeds aan te moeten gaan, terwijl je daar in eerste instantie bent voor het slachtoffer en niet voor de omstanders. Aangezien dit soort topics wel vaker verschijnen op dit forum zal dit voorval zeker niet het enige zijn.

Daarbij vraag ik mij af, waarom stop je niet gewoon met foto's maken op dat moment als oom agent dit verzoek doet? Ik denk dat je al wat shots gemaakt hebt en het lijkt mij nou niet echt een dusdanig heftig incident dat je door niet verder te fotograferen geen artikel kunt schrijven... Ik vind de reactie 'ik zal u even uitleggen hoe het werkt' nl. overigens ook niet echt getuigen van respect voor de agent in kwestie, ondanks dat hij de fotograaf wellicht ook niet helemaal juist behandeld. Benieuwd wat de voorlichtingsafdeling ervan zegt!


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Citaat van: FF4266 link=msg=1183350 date=1373836508
Ik ben wel benieuwd wat politie medewerkers op dit forum dan vinden van deze video.

Ik denk dat de meeste politiemedewerkers (zeker op dit forum) het onderhand wel een beetje gehad hebben met steeds dezelfde discussie. Nee, de houding van de agent in het filmpje is niet handig. Ja, steeds meer agenten (ik denk de overgrote meerderheid inmiddels) weten hoe om te gaan met fotografen en alles daaromheen. (kinderen en jongeren met camera's)
Nee, agent uit het filmpje zal heus niet nog eens op dezelfde manier het gesprek aangaan. Ja, het zal heus nog wel vaker voor gaan komen in den lande.

Maar, niet getreurd, het forum trekt telkens weer nieuwe aanwas uit iedere tak van sport. Dus ongetwijfeld zal er nog links en rechts een duit in het zakje worden gedaan in dit soort topics. Al weten we allemaal wel weer hoe het eindigt.  Ook topicstarter en de maker van het filmpje kennen deze duscussie en de uitkomst daarvan al.


Haageneesch

  • Foto- en videograaf.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,953
  • Foto- en videograaf Den Haag, PPK-houder.
    • Haageneesch
Citaat van: Andreej link=msg=1183355 date=1373836941
Ik ook wel. Het lijkt mij namelijk ook wel erg frusterend voor een agent om een dergelijke discussie steeds aan te moeten gaan, terwijl je daar in eerste instantie bent voor het slachtoffer en niet voor de omstanders.
Dan moet een agent die discussie niet aan gaan. Makkelijk gezegd? Ja, maar zo hoort het. Ik ga goed met agenten om, en ondanks dat zijn ze niet vrolijk als ik me met hun werk ga bemoeien. Doe dat dan ook niet met mijn werk.

Luke staat hier gewoon op het 'openbare gebied', die agent moet zich bezig houden met het slachtoffer. En niet met omstanders. Schoenmaker, blijf blij je leest.


zwelgje

  • Burger met bijzondere interesse in wetgeving en organisatie structuren
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,077
Ik ook wel. Het lijkt mij namelijk ook wel erg frusterend voor een agent om een dergelijke discussie steeds aan te moeten gaan

Waarom moet een agent dan de discussie aangaan als iemand op de openbare weg filmt?

Daarbij vraag ik mij af, waarom stop je niet gewoon met foto's maken op dat moment als oom agent dit verzoek doet?

Dat is de omgekeerde wereld, waarom wel?
Als je niet veel onthoudt, kan je ook niet veel vergeten