Wat/waar mag je wel/niet fotograferen op een openbaar toegankelijke plek/achter het afzetlint?

Auteur Topic: Wat/waar mag je wel/niet fotograferen op een openbaar toegankelijke plek/achter het afzetlint?  (gelezen 583710 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

NikonDirk

  • Leeft op een eiland.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,223
    • Opvallende politievoertuigen.
Citaat van: DD link=msg=1184142 date=1374093159
Wat een onzin. Deze politieman hoort gewoon de wet te kennen en deze zo nodig te handhaven en niet de door hem zelf bedachte regels. Dit raakt de wortels van de rechtstaat. De wetgevende macht berust in ons land bij de gekozen volksvertegenwoordiging en niet bij een individuele politieman.
Ik praat alleen maar onzin.


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Citaat van: Luke_BNV link=msg=1184108 date=1374087565
Allereerst vroeg hij om een perskaart en niet om een politieperskaart. In dit geval was elke pas dus goed geweest. Ook de museumpas met je vinger op het woord museum. (  098uo )
Met een dergelijke mentaliteit/instelling zou je bij mij ook al snel in mijn irritatiewater gaan zitten. Los van deze situatie.
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Citaat van: Red link=msg=1184145 date=1374093659
Met een dergelijke mentaliteit/instelling zou je bij mij ook al snel in mijn irritatiewater gaan zitten. Los van deze situatie.

Alsof ik die opmerking zou plaatsen tegenover een agent. Het was meer als een grapje bedoeld. Verder wekt het geen irritatie op want het is waarheid. Een andere fotograaf liet een pasje zien van een lokale 112site en daar deed de betreffende agent niet moeilijk over. Dus in dat geval snap ik niet waarom deze zin irritatie op zou wekken.

Citaat van: NikonDirk link=msg=1184137 date=1374092778
Toch ben ik van mening dat deze situatie makkelijk voorkomen had kunnen worden. Zorg dat de dienders in het gebied je kennen. Ga er eens met een fotomap op de koffie. Laat zien wat je doet. Dan maak je mij niet wijs dat je in je eigen gebied zulke confrontaties krijgt (waar je beiden NIETS aan hebt).

Ik wil prima eens op de koffie gaan hoor, en alle dienders leren kennen, maar ik werk in een groot gebied en dat maakt het niet makkelijker. In Barneveld ken ik ze allemaal wel. Maar op de bureau's Ede, Amersfoort, Leusden, Putten, Harderwijk, Apeldoorn, Ermelo, Renkum, Veenendaal en Wageningen kan ik natuurlijk niet iedereen kennen, ondanks dat het wel binnen mijn gebied zit.

Zeker met de nieuwe landelijke politie is het niet meer te doen. Op sommige bureau's blijven ze met agenten schuiven, en dat maakt het zeker niet makkelijker.
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Citaat van: Luke_BNV link=msg=1184149 date=1374094002
Alsof ik die opmerking zou plaatsen tegenover een agent. Het was meer als een grapje bedoeld.
Ja, grappig.... :-X
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Citaat van: Red link=msg=1184151 date=1374094168
Ja, grappig.... :-X

Ja hij was best wel leuk. Ik heb um niet zelf bedacht helaas.  ;)
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Citaat van: Luke_BNV link=msg=1184153 date=1374094226
Ja hij was best wel leuk. Ik heb um niet zelf bedacht helaas.  ;)
Juist.... Je plaatst de opmerking wel op het hulpverleningsforum en dus wordt deze wel gelezen door allerlei beroepsgroepen, ook door de blauwe tak.

Als ik iemand vraag om zijn perskaart dan neem ik aan dat hij die vraag serieus neemt, niet om er lacherig om te doen en zeker niet om er over te liegen. Met een dergelijke mentaliteit krijg ik toch de neiging om een lintje te spannen, en dan zoek je het maar uit met je museumpas.
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


muistroom

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 955
Ben benieuwd of de fotograaf dit filmpje zou plaatsen als iemand van zijn familie daar ligt.


Hunter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,176
  • Zoetermeer, Haaglanden
Citaat van: muistroom link=msg=1184158 date=1374094690
Ben benieuwd of de fotograaf dit filmpje zou plaatsen als iemand van zijn familie daar ligt.

Objection, totaal irrelevant. Elke verslaggever handelt anders als het gaat om zijn/haar dierbaren, dat staat volledig buiten kijf. Iemand die niet anders zou handelen is vermoedelijk van steen.


JelZo

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,258
  • Brandweerman / Brandweerduiker
    • JelZo Fotografie
Ben benieuwd of de fotograaf dit filmpje zou plaatsen als iemand van zijn familie daar ligt.

Tsja, dat lijkt me een open deur. Men reageert met heel veel dingen nu eenmaal anders als het om naasten gaat. Toch hebben naasten soms juist behoefte aan beeldmateriaal voor reflectie en verwerking. Ik kan geen hoogte krijgen wat je dan met deze opmerking bedoelt.


Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Citaat van: Red link=msg=1184156 date=1374094558
Juist.... Je plaatst de opmerking wel op het hulpverleningsforum en dus wordt deze wel gelezen door allerlei beroepsgroepen, ook door de blauwe tak.

Als ik iemand vraag om zijn perskaart dan neem ik aan dat hij die vraag serieus neemt, niet om er lacherig om te doen en zeker niet om er over te liegen. Met een dergelijke mentaliteit krijg ik toch de neiging om een lintje te spannen, en dan zoek je het maar uit met je museumpas.

Als mij die vraag op straat gesteld word op straat bij een incident ga ik daar ook zeker serieus mee om. Een grapje op een forum als dit moet echter kunnen, dat houd een discussie luchtig. Als je goed had gekeken had je kunnen zien dat er een emoticon achter stond, daaruit had je op kunnen maken dat de betreffende opmerking met een knipoog was bedoeld. Niet bijzonder grappig, niet bijzonder goed verzonnen. Maar wel satire, en dat moet op z'n tijd wel eens kunnen

Dat jij graag een lintje wilt spannen omdat iemand een grapje maakt is iets wat voor mij onbegrijpelijk is. Ik kan niet beoordelen waarom jij dit simpele grapje zo doodserieus neemt. Ik weet niet of dat is omdat je graag een beetje van je af zeurt, dat je mensen graag negatief benaderd, of omdat je niet instaat bent om de ironie te doorgronden. Immers zijn de rest van mijn reacties vrij duidelijk over het gebruik van perskaarten etc. Ik heb in dit topic reeds mijn visie en standpunten duidelijk geformuleerd, wanneer je het hele topic begrijpend gelezen zou hebben zou je zien dat ik helemaal geen moeilijke jongen ben, en dat er normaal gesproken goed met mij  valt te praten. Die mening heb ik niet alleen, maar ook de fotocollega's, en de mannen en vrouwen van de blauwe tak bij ons in de directe omgeving. Ik kan niet begrijpen dat je 1 zo'n opmerking direct reden genoeg vind om zo geirriteert te reageren.

Ik ken jou verder niet, en bovenstaande reactie is zeker niet aanvallend bedoeld. Ik probeer alleen te begrijpen hoe het kan dat iemand op deze manier reageert op een vrij simpel grapje in een duidelijke context.
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens