Met een dergelijke mentaliteit/instelling zou je bij mij ook al snel in mijn irritatiewater gaan zitten. Los van deze situatie.
Alsof ik die opmerking zou plaatsen tegenover een agent. Het was meer als een grapje bedoeld. Verder wekt het geen irritatie op want het is waarheid. Een andere fotograaf liet een pasje zien van een lokale 112site en daar deed de betreffende agent niet moeilijk over. Dus in dat geval snap ik niet waarom deze zin irritatie op zou wekken.
Toch ben ik van mening dat deze situatie makkelijk voorkomen had kunnen worden. Zorg dat de dienders in het gebied je kennen. Ga er eens met een fotomap op de koffie. Laat zien wat je doet. Dan maak je mij niet wijs dat je in je eigen gebied zulke confrontaties krijgt (waar je beiden NIETS aan hebt).
Ik wil prima eens op de koffie gaan hoor, en alle dienders leren kennen, maar ik werk in een groot gebied en dat maakt het niet makkelijker. In Barneveld ken ik ze allemaal wel. Maar op de bureau's Ede, Amersfoort, Leusden, Putten, Harderwijk, Apeldoorn, Ermelo, Renkum, Veenendaal en Wageningen kan ik natuurlijk niet iedereen kennen, ondanks dat het wel binnen mijn gebied zit.
Zeker met de nieuwe landelijke politie is het niet meer te doen. Op sommige bureau's blijven ze met agenten schuiven, en dat maakt het zeker niet makkelijker.