Wat/waar mag je wel/niet fotograferen op een openbaar toegankelijke plek/achter het afzetlint?

Auteur Topic: Wat/waar mag je wel/niet fotograferen op een openbaar toegankelijke plek/achter het afzetlint?  (gelezen 583975 keer)

0 gebruikers (en 4 gasten bekijken dit topic.

peen van dienst

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,288
Kreeg een DM-metje 'waar dan' maar daar is dus niet geheims aan, dus dan maar hier...

http://www.regio15.nl/actueel/lijst-weergave/32-ongevallen/10062-gewonden-bij-kop-staart-aanrijding-a4 Die 8-VDK-71 is dus mijn bolide; en vandaar dat het kenteken van dat blik niet geblurd is.

En voordat die discussie weer opnieuw oplaait... het blauw blauw van de brandweerbus had ik vlak na de klap aangezet; toen er nog snelheid in het verkeer zat. Op het moment van de klap zelf reed die brandweerbus dus zonder blauw.

De vrouw uit de auto ertussenin is er overigens redelijk goed afgekomen, achteraf - heb haar een week of wat later gesproken om de formulieren in te vullen. Ze had nog wel last van allerlei spieren en blauwe plekken, maar gezien het geweld waarmee ze gemangeld is en het gewicht van onze gezamenlijke auto's mag ze denk ik nog niet klagen. De verwachting op dat moment was dat ze uiteindelijk volledig zou herstellen.

Peen
Redacteur van


Jos v L

  • Dbbo ministerie van defensie & vrijwilliger Brwzl
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,663
    • Brandweer Zuid-Limburg - Team FVT
Citaat van: peen van dienst link=msg=1184297 date=1374153465
Kreeg een DM-metje 'waar dan' maar daar is dus niet geheims aan, dus dan maar hier...

http://www.regio15.nl/actueel/lijst-weergave/32-ongevallen/10062-gewonden-bij-kop-staart-aanrijding-a4 Die 8-VDK-71 is dus mijn bolide; en vandaar dat het kenteken van dat blik niet geblurd is.

En voordat die discussie weer opnieuw oplaait... het blauw blauw van de brandweerbus had ik vlak na de klap aangezet; toen er nog snelheid in het verkeer zat. Op het moment van de klap zelf reed die brandweerbus dus zonder blauw.

De vrouw uit de auto ertussenin is er overigens redelijk goed afgekomen, achteraf - heb haar een week of wat later gesproken om de formulieren in te vullen. Ze had nog wel last van allerlei spieren en blauwe plekken, maar gezien het geweld waarmee ze gemangeld is en het gewicht van onze gezamenlijke auto's mag ze denk ik nog niet klagen. De verwachting op dat moment was dat ze uiteindelijk volledig zou herstellen.

Peen

Niet geheel onbelangrijk. hoe is het jou vergaan?
Al mijn bijdragen op het forum zijn volledig op persoonlijke titel.


sylvester1986

  • Gast
Mocht je dit zomaar doen?
Citaat van: peen van dienst link=msg=1184297 date=1374153465
het blauw blauw van de brandweerbus had ik vlak na de klap aangezet; toen er nog snelheid in het verkeer zat. Op het moment van de klap zelf reed die brandweerbus dus zonder blauw.


peen van dienst

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,288
Citaat van: Jos v L link=msg=1184340 date=1374160163
Niet geheel onbelangrijk. hoe is het jou vergaan?
Relatief goed. Die avond wat last gehad van bovenrug en nek en een week of wat wat stram, maar uiteindelijk er niets aan overgehouden. Althans: niet dat ik tot nu toe weet; soms krijg je na jaren toch nog last van nek of rug. Voordeel van zo'n grote bak is dat'ie een grote deuropening heeft, dus ondanks mijn ietwat bovenmodale lichaamsmaat kan je al snel uitstappen zonder dat de brandweer je daarbij hoeft te helpen.

De auto had een 18.000 euri's schade en die was ik een week of 3 kwijt. Uiteindelijk is de schuld toegewezen aan de brandweerbus (die is op een rij stilstaande auto's ingereden) dus het had verzekeringstechnisch geen gevolgen voor mij. Wel inkomstenderving, want achterin die Pajero zitten kasten gebouwd waarin ik de grote camera's tijdens de rit vastzet. Betekende dus dat ik een week of 2 minder op incidenten heb gereden, want in de vervangende auto zat niet zo'n kast (raar).

Maar goed: als het alleen inkomstenderving is.... Die brandweerchauffeur heeft dit ook niet voor zijn lol gedaan. Shit happens.

De bestuurders van de auto's voor mij waren ook weer aardig gewond - nek, rug etc. Zaten nog auto of 3 voor mij als ik het goed heb. Volgens mij waren alleen de chauffeur van de bus en ondergetekende er relatief goed afgekomen. Het was dan ook een forse klap, zoals aan de schade wel te zien is.

Peen
Redacteur van


DaMook

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 822
  • BHV'er
Citaat van: Mahad link=msg=1183341 date=1373833836
Ik had ergens gelezen dat je geen militaire basissen mag filmen , alleen als je toestemming van de veiligheidsfunctionaris hebt. En dat het strafbaar is als je het wel filmt
En als het toch gebeurd worden ze aangehouden en overgedragen aan de Kmar.
Daar heb je een dagtaak aan de spotters bij eindhoven airport, ow wacht ik zal een andere naam noemen, vliegbasis eindhoven, wat nog steeds een militair vliegveld is (waar met toestemming door burgers gebruik van wordt gemaakt). Ook google ziet dit blijkbaar als een burgerveld..
Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS) I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)


peen van dienst

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,288
Citaat van: Sylvester link=msg=1184341 date=1374160197
Mocht je dit zomaar doen?
De chauffeur was zelf even een minuutje van de kaart, maar ook bezig met de vrouw in de geplette auto tussen ons in. Nee, niet eens gevraagd, maar na 25 jaar brandweer waarvan 20 jaar chauffeur kan ik in een Rotjeknors busje ook het knopje 'blauw' wel vinden.

Hij bezig met het slachtoffer, ik met de veiligheid en de melding naar de RAC. Want zoals gezegd: toen reed het nog op snelheid. Dat was 10 minuten later wel anders (denk dat de file uiteindelijk tot voorbij Delft gestaan heeft) maar goed.

Peen
Redacteur van


Jos v L

  • Dbbo ministerie van defensie & vrijwilliger Brwzl
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,663
    • Brandweer Zuid-Limburg - Team FVT
Citaat van: peen van dienst link=msg=1184352 date=1374161267
Relatief goed. Die avond wat last gehad van bovenrug en nek en een week of wat wat stram, maar uiteindelijk er niets aan overgehouden. Althans: niet dat ik tot nu toe weet; soms krijg je na jaren toch nog last van nek of rug. Voordeel van zo'n grote bak is dat'ie een grote deuropening heeft, dus ondanks mijn ietwat bovenmodale lichaamsmaat kan je al snel uitstappen zonder dat de brandweer je daarbij hoeft te helpen.

De auto had een 18.000 euri's schade en die was ik een week of 3 kwijt. Uiteindelijk is de schuld toegewezen aan de brandweerbus (die is op een rij stilstaande auto's ingereden) dus het had verzekeringstechnisch geen gevolgen voor mij. Wel inkomstenderving, want achterin die Pajero zitten kasten gebouwd waarin ik de grote camera's tijdens de rit vastzet. Betekende dus dat ik een week of 2 minder op incidenten heb gereden, want in de vervangende auto zat niet zo'n kast (raar).

Maar goed: als het alleen inkomstenderving is.... Die brandweerchauffeur heeft dit ook niet voor zijn lol gedaan. Shit happens.

De bestuurders van de auto's voor mij waren ook weer aardig gewond - nek, rug etc. Zaten nog auto of 3 voor mij als ik het goed heb. Volgens mij waren alleen de chauffeur van de bus en ondergetekende er relatief goed afgekomen. Het was dan ook een forse klap, zoals aan de schade wel te zien is.

Peen

Ondanks alles fijn om te horen dat je geen zwaar letsel hebt opgelopen!
Al mijn bijdragen op het forum zijn volledig op persoonlijke titel.


Arie

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,818
    • Regio15
Onkruid vergaat niet  ;D
Redactielid bij http://www.regio15.nl, de website voor het laatste hulpverleningsnieuws uit regio 15 (Haaglanden)


Jos v L

  • Dbbo ministerie van defensie & vrijwilliger Brwzl
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,663
    • Brandweer Zuid-Limburg - Team FVT
Citaat van: Arie link=msg=1184398 date=1374172524
Onkruid vergaat niet  ;D
haha, gelukkig niet  ;D
Al mijn bijdragen op het forum zijn volledig op persoonlijke titel.


peen van dienst

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,288
Citaat van: Arie link=msg=1184398 date=1374172524
Onkruid vergaat niet  ;D
Zo jammer weer dit ;D
Redacteur van