Hallo,
Vrijdag ben ik op vakantie gegaan naar Den Haag. 's Middags ben ik even een rondje wezen fietsen en kwam ik uit bij het politiebureau aan de Beresteinlaan. Aangezien in foto's maak van hulpverleningsvoertuigen heb ik de aangetroffen voertuigen die op openbaar terrein stonden gefotografeerd. Plots kwamen er twee agenten ( een brigadier en een agent ) naar buiten rennen. Zij vroegen mij waarvan ik foto's had gemaakt en waarvoor ik dat had gedaan. Ook wilde de agente mijn foto's even controleren. Ze bood aan om de foto's opnieuw te laten maken maar dan zonder kentekens.
Ik was er benieuwd naar de reden was tot staandehouding, omdat ik de foto's op openbaar terrein nam. Haar reden was dat er vele vernielingen waren in die wijk en dat zij daarom als regio zijnde hadden afgesproken dat er geen politievoertuigen op de foto gezet mochten worden. Ik vroeg haar of de regio dan zijn eigen wetten kon maken, waarop zij antwoordde dat ik haar niet wilde begrijpen.
Zij vertelde dat het misschien normaal was dat het fotograferen van hulpdiensten in een dorp als waar ik woon, maar in een stad als Den Haag dat niet de bedoeling was, waarop ik antwoordde dat dat in heel de Europese Unie normaal is.
Uiteindelijk alle gegevens gecontroleerd en hoefde ik de foto's niet te verwijderen, omdat de agente geen poot had om op te staan.
Ik vroeg mij af of dit de normale gang van zaken is