Ik vind het maar vreemd. Eerst beweer je stellig dat er interne regelgeving is:
D'r zijn meer politiekorpsen waar interne regelgeving boven de grondwet gaat.
En vervolgens geef je aan dat je het eigenlijk helemaal niet weet:
Ik weet niet of dat echt zo, of dat 't een verzonnen idee is waar meerdere agenten mee rondlopen.
Met dat soort opmerkingen creëer je wel gelijk een bepaalde sfeer van discussiëren. Het lijkt haast stemmingmakerij.
Het overgrote deel van de agenten weet gewoon dat er op de openbare weg foto's gemaakt mogen worden. Al kan het foto's maken bij een politiebureau altijd even een gesprekje tot gevolg hebben. Daar zijn genoeg valide redenen voor te verzinnen. Ook in de casus van hvbarneveld heb ik nu al een vermoeden waar de reden van dit gesprek vandaan komt.
Ik vraag me af uit welke ervaring je nou eigenlijk spreekt. Heb je zelf een keer zoiets meegemaakt? Of heb je dit ook van horen zeggen...
Ik zeg overigens niet dat je om toestemming moet vragen, maar geef even aan dat je het gaat doen. Als ze nee zeggen dan kan je altijd aangeven dat je het alleen even kwam melden uit beleefdheid.
Het enige wat tot nu toe werkt is snel foto's maken, en zsm weer gaan. Maar dat ziet er wel weer verdacht uit natuurlijk.
Met die instelling is een gesprek natuurlijk gegarandeerd. :|
Ik zou graag een oplossing willen voor dit probleem, maar ik ben er nog niet helemaal uit hoe dat dan vorm te geven.
Nou, om te beginnen wat minder snel conclusies trekken en niet gelijk jezelf verstoppen achter allemaal wetten en regelgeving. (nota bene de grondwet) Ik zou zeggen, probeer mijn tip eens. Vriendelijk aangeven dat je een hobbyfotograaf bent en dat ze niet moeten schrikken omdat je voor het bureau even gaat staan fotograferen.