Onderstaande tekst is te lezen op kilroy na een incident in radewijk.
Een politieagente verhinderde -in strijd met artikel 7 van de Grondwet- dat een cameraman van Persbureau Meter en een fotojournalist van
U S Media beelden maakten van de werkzaamheden van de brandweer, door geen persvak aan te wijzen, de pers op meer dan 50 meter afstand van de plaats incident te zetten en met politieauto het minimale zicht te laten blokkeren; zulks in strijd met de afspraken tussen de overheid en de NVJ, de vakbond voor journalisten.
Het was de beambte bekend, dat beide persmedewerkers al jaren in bezit zijn van een politieperskaart, die hen het recht geeft, incidenten op een werkbare plek achter de hulpverleners te kunnen volgen en ongecensureerd beelden te kunnen maken.
De handelwijze van de agente valt derhalve onder de noemer censuur, die ingevolge voornoemd artikel een ernstig vergrijp is tegen de basis van de democratie.
Over het wangedrag van de politiemedewerkster wordt op korte termijn bij de klachtencommissie van de politie een officiële klacht ingediend, temeer, daar dit bepaald niet de eerste keer was, dat officiële persmedewerkers door haar in het uitoefenen van hun werk gehinderd werden.
Bron:
http://www.kilroynews.net/latestnews.htmIk kan hier enigszins boos over worden.... boos worden over het feit dat iets wat niet gaat zoals het zou moeten volgens de schrijver , om het dan gelijk op een dergelijke toon op internet te zetten.
In mijn ogen zoek je dan eens op een rustig tijdstip contact met de betrokken agent of team en praat erover, misschien zijn er wel redenen waarom hij of zij besluit om zo te doen.
En nee ik ben er niet bij geweest dus of er redenen voor waren is mij niet bekend.
Juist door een dergelijk stukje te schrijven bereik je denk ik het verkeerde. ALs ik agent was geweest en ik zag dit over mijn werkwijze verschijnen zonder eerst met mij op een ander tijdstip eens te spreken dan liet ik je nergens meer door perskaart of geen perskaart.