Even een vraag tussendoor....hoe komen jullie zo dicht bij het ongeval op snelweg?
Auto bij ongeval neerzetten in de rij van de hulpdiensten?
Yup, in overleg met de 'beheerder plaats incident' politie of de inspecteur RWS. Dus voorbij het incident parkeren, in lijn met de andere voertuigen, veiligheidshesje aan en PPK zichtbaar dragen etc. Is in 99% van de gevallen dan geen enkel probleem, mits je inderdaad eventjes je verstand gebruikt, en je even meldt (en ik meld me meestal ook even als ik weer wegga, dus dat ze niet meer 'op mij hoeven te letten').
Tenzij we er beter bij kunnen komen via een secundaire weg (
voorbeeld) en je dus over de vangrail heen de rijbaan op stapt. Maar goed: dan is het verhaal verder hetzelfde, alleen staat mijn auto dan niet op de rijbaan maar op de secundaire weg.
En soms hoef je niet eens op de rijbaan te komen.
Deze en
deze zijn bijvoorbeeld gewoon 'over het geluidsscherm heen' gemaakt vanaf een secundaire weg of een viaduct over de snelweg.
We hebben bij regio15 het hele snelwegennet in de regio in kaart gebracht. We kunnen dus bij elke melding gelijk zien waar dat is, en of je daar bij kan komen. Mits de meldlocatie klopt natuurlijk
Peen
[flauw]En soms gaan we gewoon schaamteloos met de Mitsubishi
tussen de aangereden voertuigen in de rij staan, om deel uit te maken van de kettingbotsing
. Dan ben je pas echt snel ter plaatse. En dichtbij.[/flauw]