Dat die agent het niet fijn vindt om door dit stuk vreten gefilmd te worden daar kan ik mij wel wat bij voorstellen.
Maar roepen 'je mag mij niet op filmen' of dreigen dat hij aangifte doet als de beelden op internet komen (zonder erbij te zeggen dat ie dat pas doet na beledigingen e.d.) gaat nergens over.
Snap dat je vrij machteloos staat als je niet door dit soort ongure types gefilmd wilt worden. Maar op deze manier sta je dus alleen maar nog meer voor aap.
Hopelijk heb je wel door dat het laatste deel van mijn eerdere posting op die filmer sloeg (dus dat van die kruistocht enzo ).
Ik heb het filmpje nog een keer gekeken, maar de woordkeus van deze diender is inderdaad niet juist. Maar feitelijk zegt hij het volgende:
- filmen mag, dat is geen probleem; (klopt)
- hij wil niet op internet verschijnen en dreigt met aangifte en auteursrecht. Wat hij waarschijnlijk bedoeld is dat hij zich beroept op zijn portretrecht. Op het moment dat hij dus wel op internet verschijnt zal hij daar een beroep op gaan doen. (of dat kans van slagen heeft laat ik in het midden, en dat is ook totaal niet relevant, juridisch gezien mag hij namelijk gewoon zo'n procedure starten)
Overigens een vraag mijnerzijds: Betrokkene heeft geen perskaart, maar verwijst voor het doen van een klacht naar de raad voor journalistiek. Neemt deze raad een dergelijk verzoek dan uberhaupt wel in behandeling? Of kan iedere nitwit met een camera roepen dat hij van de pers is en daarmee een beroep doen op deze raad voor journalistiek.