Volgens mij begrijp je me niet helemaal op dat moment heb ik last van bepaalde personen en gaan ze niet aan de kant terwijl ze in de weg staan.
Ik begijp je wel. Daarom zeg ik ook dat de pers de hulpverlening niet mag hinderen. Dat gebeurd bij jullie dus kennelijk wel. Vandaar mijn opmerking dat dat misschien iets is voor voorlichting.
terwijl jullie geld aan het verdienen zijn, kunnen wij bezig zijn met mensenlevens te redden op dat moment wat weegt zwaarder volgens jou!
Hulpverleners verdienen op dat moment ook geld, dus dat is geen argument. En enkele keren per jaar laat ik bewust een item (en dus geld) schieten omdat de situatie er om vraagt.
Verder vind ik het een bombastische dooddoener om geld verdienen en mensen redden tegen over elkaar te zetten. Vergeet niet dat het een aantal keren per jaar voorkomt dat fotografen eerst mensen redden/helpen voordat ze aan hun eigen werk beginnen.
Ik los niks op op het forum want dat heb ik daar niet voor nodig ik geef alleen een praktijkvoorbeeld.
Je hangt een persoonlijk praktijkvoorbeeld op aan het gebeuren in Vlieland. Dat zijn onvergelijkbare zaken. Vandaar het advies om het op lokaal niveau aan te pakken.
Vroeger werd er bij een reanimatie/zelfdoding nooit gefotografeerd de laatste tijd staan er diverse rijen te klikken.
Zoals Peen al zegt, vaak is op het moment zelf niet duidelijk wat er oorzaak is. Daarnaast heb ik op het gebied van reanimatie en zelfdoding ook twitterberichten met foto van de zijde van de politie langs zien komen :-( Dan is het moeilijk om anderen te verwijten dat ze het ook doen.
...
en dat bij twijfel de fotograaf moet wijken en desnoods later naar kazerne/bureau gaat om de case te bespreken.
Indien de fotograaf de hulpverleners in de weg loopt heb je gelijk. In alle andere gevallen leert de praktijk uit het verleden dat we dus niet moeten wijken. Anders worden we afhankelijk van willekeur.
Wat wij vaak doen bij een groot incident is op het moment dat de situatie het toelaat de fotografen de ruimte te geven dan krijg je een goede band en schieten jullie de mooiste foto's
Prima, goede zaak. Nu nog even die voor-de-voeten-lopers opvoeden en klaar is kees.