Om even een hele andere "hulpverlenings groep" te noemen. Gistermiddag was ik bij het ongeval op de A12 als fotograaf aan het werk. Bij de dienstdoende hotemetoot van de politie heb ik mij gelegitimeerd met een politieperskaart. Na het gebruikelijke verhaaltje, niet in de weg lopen en geen slachtoffers op de foto
ben ik aan het werk gegaan. Na een kleine 15 minuten komt er een ploeg verkeersregelaars van Rijkswaterstaat ter plaatse om het verkeerop de andere rijbaan te laten doorsromen. Niks mis mee maar toen. "Chef verkeersregelaar" vond het nodig om telkens voor mijn camera te gaan staan. De eerste twee maal dacht ik dat het per ongeluk ging. Maar tot mijn verbazing gebeurde hetzelfde weer toen ik een metertje of 10 opgeschoven was.
Nadat ik de man nadat hij voor de vierde keer mij belette een foto te maken vroeg "Waarom hij het verkeer niet ging regelen i.pv mij het werken onmogelijk te maken" ging de man min of meer uit zijn dak. Waar ik het lef vandaan haalde om binnen 10 meter van het ongeval foto's te maken.
Ik heb de man uitgelegt dat ik ook mijn werk moet doen en moeilijk aan de overkant van de snelweg kan gaan staan, toen was de man eerlijk waar voornemens om mij weg te sturen !! Een bevriende cameraman wist mij te vertellen dat Rijkswaterstaat sinds kort enorme bevoegdheden heeft op de snelweg....
Wat is hier van waar
kan een verkeersregelaar je echt laten verwijderen ??
Groeten
Remco