Wat/waar mag je wel/niet fotograferen op een openbaar toegankelijke plek/achter het afzetlint?

Auteur Topic: Wat/waar mag je wel/niet fotograferen op een openbaar toegankelijke plek/achter het afzetlint?  (gelezen 604928 keer)

0 gebruikers (en 6 gasten bekijken dit topic.

Luke_BNV

• Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Zonder een mening te hebben over goed of slecht vraag ik me wel af waarom een brandweerman het lintje spant en bewaakt terwijl er blijkbaar agenten terplaatse zijn. Kan de bevelvoerder de opdracht om het publiek te verwijderen niet aan een agent geven? Dan was de hele situatie misschien niet voorgekomen, en kan de brandweer een tweede straal inzetten.  ;)
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens

peen van dienst

• Senior gebruiker
Citaat van: Sem van der Wal link=msg=1248964 date=1394282327
Het betrof hier een cameraman van Reality Photo. Hij is ondertussen weer vrij na enkele uurtjes politiecel, zelf geeft hij op zijn twitter aan het totaal niet eens te zijn met de aanhouding.
En op de link inmiddels:
Citaat
Hij vertelde de man dat hij vanwege zijn eigen veiligheid vanwege de rookontwikkeling achter het lint moest blijven. Hierop riep de cameraman dat hij met hem niks te maken had en dat hij anders zijn ogen dicht zou slaan. De man bleef doorgaan met het uiten van dreigende teksten en probeerde de brandweerman te passeren. Een getuige bevestigde het relaas van de brandweerman.
Natuurlijk: dan kom je in de hoek van 'persoonlijke veiligheid is eigen verantwoordelijkheid'. Maar dan nog ga je zo niet met elkaar om.

Ik ben best wel van 'hou mij niet op onterechte gronden tegen'. Maar als ik me zo zou gedragen (vooropgesteld dat het klopt) zou ik het niet vreemd vinden als de situatie snel escaleert en ik aangehouden word.

Dit zou het verhaal dus net weer even anders maken....

Peen
Redacteur van

Ko van Leeuwen

• Fotograaf
  • Senior gebruiker
  • IJmuiden
    • Foto Ko van Leeuwen
Citaat van: peen van dienst link=msg=1249002 date=1394290708
Maar als ik me zo zou gedragen (vooropgesteld dat het klopt) zou ik het niet vreemd vinden als de situatie snel escaleert en ik aangehouden word.
Dit zou het verhaal dus net weer even anders maken....
Dat ben ik met je eens. Ik wil dus erg graag weten wat er gebeurd is. Dit is het derde incident in een week tijd. Nu bestaat toeval, dus ik zeg niet dat het een trend is en ik hoop ook niet dat het een trend wordt.

Arie

• Senior gebruiker
    • Regio15
Overigens het filmpje van de betreffende autobrand op de site van 'Reality Photo': http://www.reality-photo.com/2014/03/07/branden/autobrand-de-balbian-versterlaan-oisterwijk/
Redactielid bij http://www.regio15.nl, de website voor het laatste hulpverleningsnieuws uit regio 15 (Haaglanden)

Ko van Leeuwen

• Fotograaf
  • Senior gebruiker
  • IJmuiden
    • Foto Ko van Leeuwen
Citaat van: Arie link=msg=1249032 date=1394301217
Overigens het filmpje van de betreffende autobrand op de site van 'Reality Photo': http://www.reality-photo.com/2014/03/07/branden/autobrand-de-balbian-versterlaan-oisterwijk/

Nou, dat valt wel mee met die rook. En de brandweer gebruikt geen ademlucht. Ten minste niet in het gefilmde deel. Op de grond zie ik wel de plastic verpakking van de maskers liggen. Dus wat er gebeurd is vóór het filmen?

Over de aanhouding wordt met geen woord gerept, maar onder de video staat wel de opmerking:

Citaat
Pers en omstanders werden op zeer grote afstand gehouden i.v.m. de giftige rook. Zie in het filmpje hoe de brandweer zelf omgaat met deze zeer giftige rook.
Vind ik niet slim. Beter kan je dan het hele verhaal vertellen. Nu lijkt het op natrappen.

NikonDirk

• Leeft op een eiland.
  • Senior gebruiker
    • Opvallende politievoertuigen.
Ik zou het in eerste instantie sowieso uit de media houden.

Peter71

• Senior gebruiker
  • Hoofdbrandwacht
Citaat van: Ko van Leeuwen link=msg=1249040 date=1394303749
Nou, dat valt wel mee met die rook. En de brandweer gebruikt geen ademlucht. Ten minste niet in het gefilmde deel. Op de grond zie ik wel de plastic verpakking van de maskers liggen. Dus wat er gebeurd is vóór het filmen?
Dit kan nooit de volledige film zijn, gezien de staat van de auto heeft deze weldegelijk gebrand. En zal daar beduidend veel meer rook bij zijn vrijgekomen.

Luke_BNV

• Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Citaat van: Peter71 link=msg=1249043 date=1394304559
Dit kan nooit de volledige film zijn, gezien de staat van de auto heeft deze weldegelijk gebrand. En zal daar beduidend veel meer rook bij zijn vrijgekomen.

Maar toen was de fotograaf er waarschijnlijk nog niet. De escalatie vond pas plaats nadat men had afgehangen en nadat alle rook bijna weg was.
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens

Peter71

• Senior gebruiker
  • Hoofdbrandwacht
Ik vindt het maar een vaag verhaal. Ik heb zo'n vermoeden dat er veel meer is gebeurt, wat nu angstvallig buiten beeld wordt gehouden. ::)

Red

• HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
Citaat van: Luke_BNV link=msg=1249046 date=1394304699
Maar toen was de fotograaf er waarschijnlijk nog niet. De escalatie vond pas plaats nadat men had afgehangen en nadat alle rook bijna weg was.
Waar baseer je dat op?
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.