En weer die discussie ik zie helemaal geen rook.. lekker belangrijk als brw je vraagt achter het lint te gaan staan doe je dat klaar..
En weer die stelling dat de brandweer altijd gelijk heeft. Het mag je toch duidelijk zijn dat er hier wat meer aan de hand is.
Kijk naar de videobeelden en dan zie je dat in eerste instantie de cameraman dichtbij staat. Gezien de fase van de autobrand (nablussen, geen adembescherming) is die afstand niet echt een probleem. Vervolgens staat hij 20-30 meter verder.
Dat de brandweer had gevraagd om 5 meter extra kan ik me voorstellen, maar 20-30 meter is onzin.
Daarnaast is eigen veiligheid de verantwoordelijkheid van de cameraman, alhoewel ik me kan voorstellen dat de brandweer geen zin heeft in een gewonde cameraman. Maar als ik zie hoe dichtbij de brandweerlieden staan zonder ademlucht dan is het criterium veiligheid (ivm rook) niet erg steekhoudend. Dat is ook geen reden om de camera vast te pakken.
Het heeft er veel weg van dat beide partijen slecht met elkaar overweg kunnen. Camera vastpakken, lelijke dingen tegen elkaar zeggen e.d. zijn eerder een gevolg dan een oorzaak.