Wat/waar mag je wel/niet fotograferen op een openbaar toegankelijke plek/achter het afzetlint?

Auteur Topic: Wat/waar mag je wel/niet fotograferen op een openbaar toegankelijke plek/achter het afzetlint?  (gelezen 604942 keer)

0 gebruikers (en 6 gasten bekijken dit topic.

Luke_BNV

• Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Citaat van: Red link=msg=1249060 date=1394306463
Waar baseer je dat op?

Logica. Meneer is na de woordenwisseling aangehouden en geboeid. Dan kan je geen beelden meer maken, want dan wordt je afgevoerd.
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens

Hoguhugo

• Cameraman HPM/NOS | Geluidsman | Editor
  • Senior gebruiker
Citaat
Pers en omstanders werden op zeer grote afstand gehouden i.v.m. de giftige rook. Zie in het filmpje hoe de brandweer zelf omgaat met deze zeer giftige rook.
Huh? Zeer grote afstand? Mwoah, zijn niet bizar ver ingezoomde shots. Daarbij kan je met een beetje camera tegenwoordig prima inzoomen om een close-up te maken om je verhaal te verduidelijken. Ook vanaf een 'zeer grote afstand' is prima een shot te maken!
Volg mij ook op twitter: @hoguhugo

Red

• HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
Citaat van: Luke_BNV link=msg=1249075 date=1394308441
Logica. Meneer is na de woordenwisseling aangehouden en geboeid. Dan kan je geen beelden meer maken, want dan wordt je afgevoerd.
Zou kunnen, maar dat hoeft natuurlijk niet....

Op de beelden zie ik (nog) geen politie ter plaatse, maar dat wil niet zeggen dat het incident niet al heeft plaats gevonden. Er staat nergens dat hij onmiddellijk na de woordenwisseling is aangehouden. Het nog niet aanwezig zijn van de politie zou ook meteen verklaren waarom de brandweerman een lintje spant en mensen achter het lint dirigeert.
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.

peen van dienst

• Senior gebruiker
Citaat van: Red link=msg=1249082 date=1394309199
Op de beelden zie ik (nog) geen politie ter plaatse, maar dat wil niet zeggen dat het incident niet al heeft plaats gevonden. Er staat nergens dat hij onmiddellijk na de woordenwisseling is aangehouden. Het nog niet aanwezig zijn van de politie zou ook meteen verklaren waarom de brandweerman een lintje spant en mensen achter het lint dirigeert.
Is inderdaad mogelijk. In dat soort hoeken van het land kan het zijn dat het wat langer duurt voordat er politie is. En dat dus de brandweer dat lintje dan maar even spant; voorlopig.

Je zou verwachten dat er (zo onderhand) al wat meer duidelijkheid is ? Dit is alweer een dag of wat geleden gebeurd.

Ben benieuwd hoe het afloopt...

Peen
Redacteur van

wjr307

• Hoofdbrandwacht en ChauffeurPompbediende en Oefenleider
  • Forum gebruiker
En weer die discussie ik zie helemaal geen rook.. lekker belangrijk als brw je vraagt achter het lint te gaan staan doe je dat klaar..

Dion

• Senior gebruiker
Citaat van: wjr307 link=msg=1249462 date=1394443760
En weer die discussie ik zie helemaal geen rook.. lekker belangrijk als brw je vraagt achter het lint te gaan staan doe je dat klaar..
Was alles maar zo simpel toch  ^-^

HIT

• Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
    • Harm Infra Transport
Citaat van: Dion link=msg=1249464 date=1394444145
Was alles maar zo simpel toch  ^-^
Het kan ook zo simpel, alleen zijn wij in Nederland goed in het oprekken van verboden en rechten.
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.

Ko van Leeuwen

• Fotograaf
  • Senior gebruiker
  • IJmuiden
    • Foto Ko van Leeuwen
Citaat van: wjr307 link=msg=1249462 date=1394443760
En weer die stelling dat de brandweer altijd gelijk heeft. Het mag je toch duidelijk zijn dat er hier wat meer aan de hand is.

Kijk naar de videobeelden en dan zie je dat in eerste instantie de cameraman dichtbij staat. Gezien de fase van de autobrand (nablussen, geen adembescherming) is die afstand niet echt een probleem. Vervolgens staat hij 20-30 meter verder.

Dat de brandweer had gevraagd om 5 meter extra kan ik me voorstellen, maar 20-30 meter is onzin.

Daarnaast is eigen veiligheid de verantwoordelijkheid van de cameraman, alhoewel ik me kan voorstellen dat de brandweer geen zin heeft in een gewonde cameraman. Maar als ik zie hoe dichtbij de brandweerlieden staan zonder ademlucht dan is het criterium veiligheid (ivm rook) niet erg steekhoudend. Dat is ook geen reden om de camera vast te pakken.

Het heeft er veel weg van dat beide partijen slecht met elkaar overweg kunnen. Camera vastpakken, lelijke dingen tegen elkaar zeggen e.d. zijn eerder een gevolg dan een oorzaak.

wjr307

• Hoofdbrandwacht en ChauffeurPompbediende en Oefenleider
  • Forum gebruiker
de brandweer beschikt over meer pbm dan ademlucht maar goed mijns inziens helemaal geen discussie op dat moment maakt de bevelvoerder die overweging c'est ca. Als je wat te klagen heb ga je naderhand maar naar voorlichting..

Ko van Leeuwen

• Fotograaf
  • Senior gebruiker
  • IJmuiden
    • Foto Ko van Leeuwen
Citaat van: wjr307 link=msg=1249693 date=1394468038
de brandweer beschikt over meer pbm dan ademlucht maar goed mijns inziens helemaal geen discussie op dat moment maakt de bevelvoerder die overweging c'est ca. Als je wat te klagen heb ga je naderhand maar naar voorlichting..
Het ging in dit geval om de rook. En dat je niet wilt inzien dat er meer aan de hand is kan ik kennelijk niet verhelpen.