iemand aanhouden op basis van de wet op de privacy! bah bah dit soort mensen wil je toch niet in uniform zien!
Sterker nog: naar mijn bescheiden mening bestaat "DE wet op de privacy" niet. Wat wij met zijn allen als privacy zien, is geregeld in artikelen in een aantal wetten. Grondwet, wet bescherming persoonsgegevens, telecommunicatiewet (cookies etc), noem maar op. Een overzicht staat op
http://nl.wikipedia.org/wiki/PrivacyOftewel: wat deze BOA uitkraamt als wettelijke onderbouwing voor zijn handelen, is zonder moeite te rangschikken onder de categorie 'uit de duim gezogen'. En daar houd je dan iemand voor aan ? Ik denk dat het te overwegen is om deze man niet meer de straat op te sturen.
De vrouw die er later bijgehaald wordt is (vermoed ik) een soort supervisor. Zij had ook nog een mooie kans om de angel er uit te trekken (en misschien doet ze dat nog wel in deel 2) maar ik vrees het ergste...
Aan dit soort riooljournalistiek moet je vooral niet aan mee willen werken. En als je er niet mee om kan gaan, gebruik de legendarische woorden ''geen commentaar''. Dan is de nieuwswaarde ineens een stuk minder interessant.
Mee eens. Als ze simpel hadden geroepen 'geen commentaar, bel maar met voorlichting' (en ook het maken van de beelden niet hadden verhinderd) was het inderdaad een heel ander verhaal geworden. Rustig blijven zitten, doorgaan met koffie drinken (want dat staat toch al op beeld) en je niet laten opnaaien. Hadden de voorlichters nog steeds moeten uitleggen waarom zij wel mogen foutparkeren en de rest van Maastricht niet, maar het was niet zo geëscaleerd als nu het geval is.
Anders gezegd: dan hadden ze alleen maar wat hoeven uitleggen over foutparkeren. Nu gaat het ook over 'fout aanhouden'
Ik vermoed ook dat deze stadswacht Ton veelvuldig genoemd wordt op het Maastrichtse meldpunt 'foute stadswachten'
https://www.facebook.com/stoutestadswachten (want ja: dat bestaat). En er is blijkbaar
meer verzet vanuit de bevolking tegen de Maastrichtse stadswachten. Nu zullen ze van hun opdrachtgever een bepaalde opdracht mee krijgen, en dat zal vaak geen opdracht zijn waarmee je mateloos populair wordt. Daar kunnen de mannen en vrouwen stadswacht zelf niets aan veranderen, bedoel ik.
Maar juist dan: foutparkeren om even een kopje koffie te drinken, en dan weer in de auto stappen om anderen te gaan bekeuren.... Ik kan me voorstellen dat dat vragen oproept. En dat iemand dat dus op video vastlegt; juist om dat dan ter discussie te stellen.
En als je dan nog eens zo reageert als deze stadswacht..... oei. Ik zou niet graag in de schoenen staan van degene die dit nu uit moet gaan leggen.
Peen